פרסום ושיווק

בום בבטן - בכל העולם: מעל 100 מיליון צפיות ל'סטורי של אווה'

בשעות הצהריים יעלה פרק הסיום במהלך פורץ הדרך. סיכום ביניים: 3 מיליון ישראלים נחשפו, חצי מהם מקהל היעד של 13-30 והחיפוש בגוגל מניב כ-200 מיליון תוצאות 
משה בנימין |  5
הסטורי של אווה (צילום מסך)
סיקור ב-50 מדינות, כתבות בניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט ועוד, שיתוף באינסטגרם ומעקב על ידי הבית הלבן ועוד. מהלך "הסטורי של אווה" שעלה אתמול (יום ד') ב-16:00 לאוויר, כובש את העולם עם 100 מיליון צפיות תוך 14 שעות בלבד. 
סיכום הביניים של הפרויקט המושקע של איש העסקים מתי כוכבי ובתו מיה שובר שיאים בקנה מידה בינ"ל. 3 מיליון ישראלים כבר נכנסו לפרופיל של אווה וחצי מהם מהווים את קהל היעד המרכזי של המהלך - צעירים בגילאי 13-30. מספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם עומד כעת על 741 אלף איש. לא פחות מ-200 מיליון תוצאות בגוגל לפרויקט בחיפוש אחר EVA STORY. 
במשרדי הפרסום ליאו ברנט וחברת התוכן C המלווים את המהלך מגדירים את את יומו הראשון של כ"יום היסטורי כמעט". כמעט כל 100 חשבונות האינסטגרם החזקים ביותר בישראל שיתפו את הסרטים, ועוד עשרות אלפי משפיענים נוספים יחד איתם עזרו למהלך לשטוף את הרשת עם כ-30 אלף שיתופים של הפרק הראשון. הפרויקט יגיע לסיומו, מבחינת הרצף הכרונולוגי של הסרטים, היום (יום חמישי) בשעות הצהריים עם שידורו של פרק הסיום. 

רגש, הרבה רגש

מעבר לנתונים היבשים המרשימים, יש ב"סטורי של אווה" רגש, הרבה רגש. אם בתחילה, עוד לפני שעלו הסרטונים היה נראה שהמהלך מחקה מהלך אחר, עליו גם כתבנו פה, כל ההשוואות הללו לא במקומן כעת. הבחירה המעניינת בסטורי של אינסטגרם מתגלה מצפייה לצפייה כהחלטה מבריקה. ההפקה המושקעת שמצליחה להוציא תחת ידיה סרטונים אמינים שנראים כאילו צולמו בידיה הרגישות של נערה הונגריה מצליחים לשלוף את הצופה מ-2019 ולמקם אותו במלחמת העולם השנייה באירופה. 
להישאר אדיש לסיפורה האמיתי של אווה, כפי שהוא מקבל חיים חדשים מבעד למסך הטלפון, היא לא אופציה. העובדה שמדובר בחוויה אותנטית שעברה על נערה יהודיה בת 13, שסופה במוות על ידי הנאצים, טוענת את הסטורי באינסטגרם בעוצמות בלתי מובנות. התרגום של הסיפור מלפני 75 שנים להצגה באמצעות הפיצ'רים העליזים של אינסטגרם עם לבבות, בומרנגים, שכבות טקסט וכל מה שאנחנו רגילים לראות בסרטונים של בני נוער כיום נעשה כמלאכת מחשבת לצד התפאורה המלאה שכוללת טנקים, חיילים נאצים ושחקנים אמינים. 
הסטורי של אווה גם מלמד אותנו משהו על השינויים בהרגלי צריכת זמן המסך שלנו. עכשיו כבר אפשר לומר שזה לא מפתיע שסרטון באינסטגרם מצליח למגנט עשרות מיליוני גולשים מכל העולם - בדרך שבה סרטים על מסך הטלוויזיה כבר לא מצליחים לעשות. החוויה הבלתי אמצעית המונחת בכף ידנו הפכה לברירת המחדל הראשונה שלנו וכך גם גורמת לחווית "הסטורי של אווה" להיראות טבעית וסוחפת. המסך הרועד, זוויות הצילום הייחודיות, הפורמט האנכי, כל אלו מרגישים כמו הדרך הלגיטימית לצפות בסרטון. 
מבלי ליפול למלכודת הפרובינציאליות המפתה, הפרויקט של כוכבי ובתו נראה כמו אבן דרך בתולדות הסטורי של אינסטגרם. זו הפעם הראשונה שבה הכלי "המגניב" של אינסטגרם נדרש להכיל יצירה ארוכה, טעונה, שמתפרשת על עשרות פרקים גם אם כל אחד מהם הוא בן 15 שניות. המהלך מעלה את ערכו של הסטורי כשהוא מציג את יכולתו להחזיק פעילות ארוכת טווח, מתוסרטת היטב ומתוכננת. הוא מראה לחברות מסחריות קייס סטאדי פורץ דרך בזמן אמת שקברניטי פייסבוק ואינסטגרם יהיו חייבים לעצור, לחשוב עליו ולהבין שמישהו עשה להם שירות שלא יסולא בפז. 

"מעולם הילדים שלי לא התייחסו ליום השואה. השנה זה אחרת"

"2 הבנים שלי וכל החברים שלהם ללא יוצא מן הכלל צופים באווה סטוריז, סטורי אחרי סטורי. מדברים על זה והאמת לא מפסיקים לדבר על זה ובנוסף לשאול ולהתעניין במה שקרה שם". כך כותב בפייסבוק, שגיא חמץ, בעלי חברת הסושיאל בלינק HAVAS שיודע דבר או שניים על פרסום, דיגיטל ורשתות חברתיות וגם משמש כעד ראייה ממקור ראשון לדרך בה הנוער מגיב למהלך. 
"מעולם הילדים שלי לא דיברו ולא התייחסו ליום השואה" הוא כותב. "השנה זה אחרת לגמרי בזכות אווה סטוריז. פרויקט אווה סטוריז הוא פרויקט נועז ואחד החשובים החדשניים והיצירתיים אם לא החשוב והיצירתי בפרויקטים שראיתי עד היום במדיה החברתית. מדובר, כמו שאפשר לראות מהנתונים והבאז הכללי, בהצלחה פנומנאלית בהשגת המטרה הנגשת הסיפור לדור הצעיר והנעת שיחה סביב זכר השואה. הצלחה אדירה ולא טריויאלית בכלל. מדובר נזכור ולא נשכח, באחד מהסיפורים הקשים והמזעזעים בהיסטוריה מצד אחד ומצד שני בדור שמתקשה להקשיב".
"אין לי ספק" הוא מסיים, "שעוד ילמדו את הפרויקט הזה בבתי הספר לתקשורת ואני מאמין שתהיה לו השפעה מרחיקת לכת על האופן שבו מותגים, אולפנים וארגונים יספרו בעתיד סיפורים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתמול נולד הקאן גראן פרי של ליאו (ל"ת)
    אני 02/05/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רק שאותו פרוייקט זכה בגראן פרי שנה שעברה בקאן (ל"ת)
    הולנד 03/05/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    באמת משהו יוצא דופן שפו ענק לנועזים (ל"ת)
    המיוחד 02/05/2019 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שיתביישו כל הטרמפיסטים
    היחיד שיודע 02/05/2019 11:19
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל הכבוד למתי וביתו, פרויקט מדהים. כל הפרסומאים ש״מלווים״ את הפרויקט צריכים לשבת בצד ולתת למי שמגיע כל הקרדיט את הבמה. תפסיקו לקדם את עצמכם בזכות באנר או שלט שעשיתם לפרויקט. הפרחים לא לכם, אלא למתי.
    סגור
  • כל אחד והחלק שלו
    לא יודע כלום 02/05/2019 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראית מישהו מה"מלווים" שלקח קרדיט לא לו? הסתכלת ברשימת הקרדיטים של הפרויקט? חלאס מרמרת
    סגור