פרסום ושיווק

צפיות מאירן, מיליוני אינטראקציות ושליטה של הקהל הצעיר: כל המספרים על "הסטורי של אווה"

רוב הצפיות הגיעו מישראל, אבל גם מארה"ב מדינות אחרות. ההצלחה גרמה לאינסטגרם לחשוב שמדובר במתקפת האקרים. החשבון הוא הצומח באינסטגרם ישראל אי פעם
משה בנימין |  8
הסטורי של אווה (צילום צילום מסך)
לפני כשעתיים (יום חמישי) עלה לאוויר הפרק האחרון בסדרת "הסטורי של אווה", הסרט פורץ הדרך של מתי כוכבי ובתו מיה על אווה היימן שהוקרן כולו באמצעות למעלה מ-60 פרקים בני 15 שניות בסטורי של אינסטגרם. שלב הסיכום של המהלך שהגדיר מחדש גם את הסטורי של אינסטגרם כמדיה וגם את הדרך בה אפשר להנגיש לדור הצעיר תכנים על השואה כבר כאן וזה עוד התוספות שעוד יגיעו מצד הקהל האמריקאי שרק מתעורר בשעות אלו. 
מעבר לנתונים שפורסמו הבוקר, בהם: למעלה מ-100 מיליון צפיות בסרטונים (לא יוניקים, סך כולל של צפיות בכל הסרטונים), 741 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם, כ-3 מיליון ביקורים בעמוד האינסטגרם של אווה, רבים מהם ישראלים בין גילאי 13-30 שהוגדרו כקהל היעד ומיליוני תוצאות בגוגל, עולה כי הסטורי'ז של אווה שותפו 101 אלף פעמים.
לידי אייס הגיעו נתונים מפולחים נוספים, מהם עולה כי החשיפה לקהל מתפלגת לפי 84% ישראלים, 6% אמריקאים ו-10% נוספים שמתחלקים בכל רחבי העולם, כולל מדינות כגון אירן, ירדן ומדינות ערביות נוספות, וכן מדינות אירופאיות. 
נתון נוסף, מאלו שמעידים על כך שמדובר באמת ובתמים שמהלך שמניח מחדש את היסודות של כלי הסטורי באינסטגרם, הוא מדד האינטראקציות של הגולשים. על גבי חלק מהסרטונים שולבו סקרים ושאלות פתוחות שהוצגו לקהל הצופה, כגון בפרק בו אווה מציגה את החברה שלה "פישטה", היא שואלת את הצופים לדעתם עליו והם יכולים לבחור בין 2 תשובות. נכון לעכשיו נרשמו כ-3.5 מיליון אינטראקציות, דהיינו 3.5 מיליון קליקים של גולשים על שאלות, מה שמעיד על מערבות גולשים גבוהה, כזו שמתארת יותר מהכל את היכולת של המהלך להניע גולשים לפעולה. מטבע הדברים, מדובר בנתונים שכל חברה מסחרית בעולם הייתה מאמצת בחום. 


מתוך סרטוני הסטורי של אווה
המהלך היה מוצלח עד כדי כך שבזמן מסוים במטה אינסטגרם היו בטוחים שמדובר במתקפת האקרים על המערכת, מכיוון שכמות הקליקים בזמן קצר כל כך היא במקרים רבים סימן שמכונות אוטומטיות מנסות להפיל את החשבון. הצוות הישראלי נאלץ להסביר לאנשי פייסבוק/אינסטגרם שמדובר בפעילות כשרה לחלוטין. 
חשבון האינסטגרם של אווה הוא החשבון הכי צומח באינסטגרם בישראל אי פעם עם כ-800 אלף עוקבים תוך פחות מ-10 ימים. החשבון הוא במקום ה-3 בישראל מבין חשבונות האינסטגרם הישראליים שיותר ממחצית מהם, מעל ל-50% מהעוקבים, הם ישראלים. מבחינת קהל היעד מדובר גם כן בהצלחה, שכן 44% מהצפיות הגיעו מגולשים מתחת לגיל 24. 69% מהצופים הן נשים והשאר 31% הם גברים. מילות החיפוש בגוגל "הסטורי של אווה" עברו ביממה האחרונה את מילות החיפוש הפופולריות ביום השואה: "השואה" ו"יד ושם". 
באסטרטגיית ההפצה של המהלך הוחלט לתייג משפיענים כדי שאלו יוכלו לשתף את הסטורי בלחיצת כפתור קלה. זאת מכיוון שהאופציה של שליחת הסרטונים למשפיענים כדי אלו יעלו אותם נשללה כדי לאפשר ולשמר את הרצף וההמשכיות בתוך עמוד הפעילות. בשלב מסוים, מספר גורם המעורה בפרטים לאייס, "החלו להגיע בקשות מצד משפיענים כדי שנתייג אותם בסרטונים". מתוך 100 חשבונות האינסטגרם המובילים בישראל, 97 שיתפו את הסרטונים. 
השורה התחתונה של מהלך הסטורי של אווה טרם נכתבה. השיח העולמי סביב הנושא הוא בשיאו ובמטה פייסבוק ישראל עוקבים בגאווה אחר הנעשה, רק מעצם העובדה שמדובר במהלך שנולד בישראל. באופן לא רשמי פייסבוק ישראל ליוותה את המהלך מאחורי הקלעים עם שיתוף פעולה שנועד לעזור למפיקי הסרטים למקסם את הוויראליות של המהלך תוך שימוש בנתוני צפייה בזמן אמת. כך למשל נבחרה השעה הטובה ביותר להעלות סרטונים כדי להגיע לקהל גדול ככל האפשר. 
שלא במודע ושלא במכוון, הסטורי של אווה הוא הדבר הכי גדול שקרה לסטורי של אינסטגרם. "אנחנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של פייסבוק" אומר לנו גורם המעורב בפרויקט. למרות שאין לכך שום ערובה רשמית, ייתכן שהמהלך יהפוך לקייס סטאדי שאותו פייסבוק תפיץ בעצמה, במה שיהפוך אותו לגדול עוד יותר ממה שהיה עד עתה. 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פנטסטי! (ל"ת)
    . 02/05/2019 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    100 מיליון צפיות - 84 אחוזים מהם מישראל
    ג'ק 02/05/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא ממש מסתדר עם הדמוגרפיה. גם אם נספח את השטחים.
    סגור
  • לא יוניקים, צפיות סהכ (ל"ת)
    לירון 02/05/2019 23:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תקרא מה שכתוב - 100 מיליון צפיות לא יוניקים
    ערן 02/05/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו 60 פרקים ונניח שכל יוזר צפה בממוצע ב-40 מתוך ה-60 אז אנחנו מגיעים ל-2.5 מיליון יוניקים. שזה גם מספר מרשים מאוד. ואם 84% מהם הם ישראלים אז מדובר בכ-2 מיליון ישראלים
    סגור
  • מדובר על סך כל הצפיות בכל הסרטונים אותו אדם יכל לצפות
    מגיב 02/05/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה פעמים באותו סרטון או אותו אדם צפה בכמה סרטונים ולא רק באחד
    סגור
  • צפיות.. לא משתמשים. (ל"ת)
    שרק 02/05/2019 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מדובר ב-60 פרקים....
    משה 02/05/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אחד צפה בכמה וכמה פרקים ואולי כמה וכמה פעמים
    סגור
  • אתה טועה
    מישהו 02/05/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צפיות - הכוונה לצפייה בודדת. מישהו אחד יכול לצפות גם 100 פעמים. תחשוב כמה סרטוני סטורי יש לחשבון ותראה לכמה יכול להגיע אדם בודד.
    סגור