שיווק ופרסום

לאחר 4.5 שנים: עדי כהן מנכ"ל פובליסיס מדיה פורש מתפקידו

כהונתו של כהן בפובליסיס התאפיינה במלחמות רבות כנגד הממונה על התחרות. בנובמבר 2016 הוא כבר הגיש את התפטרותו אך שוכנע לחזור בו
משה בנימין |  6
עדי כהן (צילום יחסי ציבור)
לאחר 4.5 שנים בתפקידו, עדי כהן שניהל את זרוע רכש המדיה של קבוצת פובליסיס בישראל פורש מתפקידו. כהן יפרוש רשמית לאחר שיימצא לו מחליף - כך נודע לאייס.  
כהונתו של כהן בפובליסיס התאפיינה במלחמות רבות כנגד הממונה על התחרות (ההגבלים העסקיים) על רקע ניסיונות חברת המדיה של פובליסיס למזג את פעילותה עם חברת מדיה קום של קבוצת אדלר חומסקי, שנדחו על ידי הממונה על ההגבלים. אלו נעשו במקביל לניסיון של חברות המדיה TMF ויוניון מדיה למזג פעילות - שגם הן נדחו על ידי הממונה. 4 חברות המדיה ניסו את כוחן כדי לייצר מאזן כח שווה ליוניברסל מקאן ששלט ועדיין שולטת בשוק רכש המדיה הישראלי - אך כמובן ללא הועיל.
כזכור, בנובמבר 2016 הגיש כהן מכתב התפטרות ליו"ר פובליסיס ישראל יורם באומן, לאחר חילוקי דעות בין הצדדים. סלע המחלוקת בין באומן לכהן נולד בעקבות הסכסוך המתוקשר של כהן עם קשת ובעיקר צביקה ליבליך, עד לנקודה שבה הניע כהן מהלך לתביעת הזכיינית קשת בבית משפט אך נחסם על ידי באומן - התנגשות שהביאה את כהן להגשת מכתב הפיטורין. 
כהן, שלאורך הקריירה התאפיין בקרבות מתוקשרים מול גופי מדיה ותקשורת (גם בתקופתו כסמנכ"ל השיווק של סלקום) נלחם בזמנו בקשת ובעיקר במנהלה המסחרי ליבליך, בעקבות מה שנודע כ"מכתב ליבליך" שקבע כי מפרסם שיחליף חברת מדיה לא יוכל לקבל את מחיר חברת המדיה החדשה ברכישת זמן פרסום מקשת אלא ייאלץ לשלם את מחירון קשת או לפתוח במשא ומתן ישירות מולה. המהלך של ליבליך נולד לאחר זכיית זניט בתקציב המדיה של פרטנר ומשמעותו הייתה פגיעה ישירה בזניט שהבינה כי דבר שכזה יימנע ממנה לעמוד בהבטחת המחיר לחברת פרטנר שהובילו אותה לזכייה במכרז והעברת התקציב אליה.
הקרב בין הצדדים החריף לאחר שקשת פגעה בהשקת המיתוג החדש של פרטנר כשזו לא הופיעה בברייקים המרכזיים בלוח השידורים ונאלצה להסתפק בעיתונות ובשוק החוצות. תקופת המשבר החריפה הזו ביחסים בין זניט-פובליסיס לקשת המחישה את עמידותו ונחישותו של כהן אך מנגד גרמה ללקוחות פובליסיס לחשוש מאפקט הנתק שיתגלגל גם אליהם.   
בזמנו אמר כהן, כי "בשנתיים בהן אני מכהן כיו"ר ומנכ"ל זניט, חברת המדיה של קבוצת פובליסיס, נדהמתי לראות עד כמה שוק הפרסום בישראל חולה בחוליים רבים ומתנהל על פי אמות מוסר פגומות. ביטוי קיצוני למצב זה היה במכתב ליבליך בו ניסתה קשת לעצור את התחרות בין חברות המדיה על לקוחות חדשים. זניט הובילה מאבק נגד מכתב זה, כמייצג של תופעה. מאבק זה נחל הצלחה ומכתב ליבליך הוסר מכל שוק המדיה".
במהלך כהונתו של כהן מחזורי הפעילות של זניט גדלו והפכו אותה לחברת המדיה הצומחת ביותר בישראל. גורם בקבוצה אמר לאייס על כהן, כי "הוא עשה עבודה טובה. הוא לקח חברה לא מצליחה והפך אותה לחברת המדיה הצומחת בישראל".
מנגד, 2 נקודות החולשה של זניט, שגם בתקופת כהן לא באו על פתרונן הן רכש המדיה של 2 חברות הענק המטופלות בקבוצת פובליסיס שעבורן היא לא רוכשת את המדיה וכך מאבדת נתח כספי משמעותי: שטראוס המטופלת על ידי 3 המשרדים: באומן, גליקמן וליאו ברנט וביטוח ישיר המטופלת על ידי באומן בר ריבנאי. פה גם טמון כוחה הגדול של חברת יוניברסל מקאן שבשונה מזניט מחזיקה ברשימת לקוחות ארוכה של מפרסמים ומשרדי פרסום עבורם היא רוכשת מדיה, גם במקרים שבהם תקציב הפרסום לא מטופל בקבוצת מקאן - מודל פעילות שבזניט לא ממש השכילו ליישם.
יורם באומן, נשיא קבוצת פובליסיס מסר בתגובה: "פובליסיס מדיה, תחת ניהולו של עדי, התפתחה באופן דרמטי, ואני מודה לו על כל העבודה הטובה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היא
    האמת 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איש יקר, חד וחריף. מנהל מוכשר ושותף מצוין ללקוחות. הוא יחסר בקבוצה.
    סגור
  • 5.
    איש נפוח ומלא בעצמו. לא יחסר. יאללה ביי (ל"ת)
    ירון 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 4.
    מספר אחד (ל"ת)
    גבי אטל 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לא היה כלום ונשאר כלום (ל"ת)
    m/k 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הלם (ל"ת)
    יורם 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מכתב ליבליך
    שומר חוק 06/2019/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכתב לי לעץ לא היה מלחמה בין ליבליך לזניט. מכתב ליבליך היה עברה על החוק. בכל מדינה מתוקנת ליבליך וקשת היו עומדים לדין על הפרת חוקי הגבלים עסקיים.
    סגור