שיווק ופרסום

מהפך? ב-2019 השימוש במובייל יעבור את הצפייה בטלוויזיה

עפ"י נילסן ב-2018, אמריקאים בני 18-34 צפו בטלוויזיה פחות משעתיים ביום, לעומת כשעה יותר בנייד. לפי PwC הפרסום במובייל יגיע ל-86.3 מיליארד דולר ב-2019 מול 70.6 מיליארד בטלוויזיה
משה בנימין | 
מובייל (צילום iStock)
ב-2019, על פי הערכת חברת המחקר והייעוץ eMarketer, *השימוש היומיומי בארה"ב במובייל, במכשירי הסמארטפון, יעבור את משך הצפייה היומי בטלוויזיה. החברה מעריכה שהצפייה הממוצעת היומית של בוגר אמריקאי בטלוויזיה תעמוד על 3 שעות ו-35 דקות, 8 דקות פחות מהשימוש המוצע היומי במובייל. 
בקרב שכבות הגיל הצעירות יותר, 18-34, השינוי המשמעותי כבר התרחש בשנת 2017. על פי נתוני נילסן, ברבעון ה-3 של 2018, אמריקאים בני 18-34 צפו בטלוויזיה פחות משעתיים ביום, לעומת כשעה יותר מכך במכשיר הטלפון הנייד. מטבע הדברים, תקציבי הפרסום מנווטים ביחס ישר למספרים. לפי מחקר גלובלי חדש של PwC ההוצאה לפרסום במובייל תעמוד על 86.3 מיליארד דולר ב-2019 מול 70.6 מיליארד דולר בטלוויזיה, כולל פרסום בטלוויזיה דרך מערכות דיגיטליות (Adressable ו-Connected TV). 


ההוצאה העולמית לפרסום בדיגיטל. מקור: PwC

בתוך כך, ההוצאה לפרסום בטלוויזיות ה-IP המגישות פרסום מטורגט בשיטת האינטרנט (Adressable ו-Connected TV), צפוי לעלות ב-13.8% בממוצע ל-72.8 מיליארד דולר ב-2023.
"התמה המרכזית של עולם המדיה הצומח היא שהוא פרסונלי והרבה יותר דיגיטלי. השימוש במדיה מעוצב על ידי, ועבור המשתמש או המשתמשת להנאתם וסיפוקם האישי, ונצרך באמצעות מכשירים אישיים". כך מסבירים כותבי הדו"ח של PwC הצופה קדימה עד לשנת 2023. "חברות, בהתאם, תופרות את מה שהן מציעות לצרכנים ואת המודל העסקי שלהן כך שינוע סביב ההעדפות הפרסונליות של המשתמשים. הן עושות זאת באמצעות מינוף של דאטה וזיהוי דפוסי שימוש כדי לשווק את המוצרים שלהן לא לקהל של מיליונים אלא למיליוני פרטים אינדיבידואליים". 
אינדיקציות נוספות לצריכה אינדיבידואלית ופרסונלית מגיעות מהמכונית האוטונומית והבית החכם. ב-5 השנים הבאות, עוזרי האודיו החכמים כדוגמת אלקסה של אמאזון ימצבו את עצמם כמכשיר המרכזי של הבית החכם. הבעלות על מכשירים אלו צפויה לעלות ב-38% עד 2023 ותגיע ל-440 מיליון מכשירים מסביב לעולם. הנחת העבודה היא שהרמקולים החכמים יהפכו לנתב הביתי המרכזי שדרכו יעברו כל מה שקשור באודיו לרבות מוסיקה, חדשות, פודקאסטים ופרסומות. 
רמקולים אלו יהפכו את השימוש בקול לזירת תחרות עתידית. פעילות מדיה שתונחה ותופעל על ידי קול תהיה נוכחת ופרסונלית יותר ובהתאם חברות יידרשו לקבוע לעצמם אסטרטגיית עבודה בגזרת הקול. 
"החלק האחרון בפאזל" כפי שמגדירים אותו כותבי המחקר, "יהיה השקת דור ה-5G של האינטרנט". בעולם שבו המובייל הוא כבר הדרך המועדפת לגלישה באינטרנט, ה-5G יציג צינור חדש לתעבורת מידע ותוכן פרסונלי. עם מהירות שהיא פי 100 ממה שאנחנו מורגלים כיום ויכולת תעבורת מידע שהיא פי 1,000 מהיום, ההשפעה של דור ה-5G תורגש בכל תעשייה, ממפעלים ותי חרושת ועד לשירותי רפואה, עבור דרך קמעונאות ותחבורה.   

* נדרש לציין כי מתודת המחקר סופרת שעת צפייה בטלוויזיה לצד שימוש במסך אחר, מובייל או טאבלט, כשעת צפייה בטלוויזיה ובמקביל כשעת שימוש בסמארטפון.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה