שיווק ופרסום

לאחר עשור: מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו צפוי לפרוש

החברה שנחשבת למובילת פרסום החוצות בעולם רחוקה ממימוש הפוטנציאל לאחר שזכתה במכרז החוצות בתל אביב אך הפסידה פעמיים בניסיון לזכות בזיכיון החוצות בנתב"ג
משה בנימין |  4
פיליפ רו (צילום דפנה צילאג כספי)
עשר שנים לאחר שנכנסה לפעילות בישראל עם הזכייה במכרז שילוט החוצות של תל אביב, מנכ"ל JCDecaux בישראל, פיליפ רו, מי שהוביל את הכניסה של חברת החוצות הצרפתית לארץ, צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה - כך נודע לאייס. 
JCDecaux היא חברת פרסום החוצות הגדולה והמובילה בעולם. לפני הקדנציה בישראל, רו שימש כמנהל השוק הצרפתי של החברה, אחד מ-3 השווקים הגדולים שלה בעולם. חברת החוצות הבינלאומית סימנה את השוק הישראלי וכיוונה לזיכיונות הגדולים ביותר לטווחי זמן ארוכים. בין המטרות שאותן סימנה היה השוק בגוש דן שעליו אכן השתלטו עם זיכיונות בתל אביב ולאחר מכן ברמת גן, אך מנגד נחלו הפסד, ב-2 מקרים שונים, בניסיון לזכות במכרז על זיכיון הפרסום בנתב"ג, שנותר בידיה של חברת החוצות ברעם, בבעלותו של גיא ברעם. בהקשר זה יש לציין כי המודל המסחרי של החברה מבוסס ברובו על זיכיונות בנמלי התעופה הגדולים בעלם. 
הכניסה של JCDecaux הבינלאומית לישראל, היוותה בזמנו סימן מעודד עבור תעשיית פרסום החוצות בישראל, שלא התאפיינה בסטנדרט מקצועי גבוה ולעומת אמצעי מדיה אחרים, נתפסה יותר כשוק מיושן וחסר מעוף של סוחרים מקומיים. עם זאת החברה הייתה רחוקה מלממש את הפוטנציאל הרב שטמון בה. מעבר להערכות בשוק על כך שהחברה תשפר את הסטנדרט המקומי, היו גם מי שקיוו שכניסתה לשוק תעלה את רמת המחירים ובשני המקרים מי שחשבו כך התבדו. בנוסף לתל אביב ורמת גן החברה גם זכתה בזיכיו הרכבת הקלה בירושלים אך במונחים כספיים מדובר במכרז זניח. 
בראיון כניסה לתפקיד שהעניק לאייס ב-2011 אמר רו: "אנחנו משלמים מחיר קבוע לעיריית תל אביב מידי שנה עבור המכרז וההשקעה הכללית שלנו בזיכיון נאמדת ב-15 מיליון יורו. לא היינו רווחיים עד עכשיו וגם כעת אנחנו לא רואים רווח. המודל העסקי שלנו בעולם מדבר על רווח לאחר 7 שנים. רק בנקודת זמן זו נוכל לדבר על רווח. חצי מתקופת המכרז הוא רק השקעה. מה שחשוב וצריך לזכור זה הגלים בשוק הכלכלה העולמי שנעים במחזוריות של 7 שנים. צריך לזכור שבישראל המצב הוא קיצוני יותר ובלתי צפוי, מה גם שמדובר שמדיה שנמצאת בחוץ, בשטח, כך שגם סיטואציות מסוימות ברחוב יכולות לגרום לשוק לקפוא. אני עדיין לא יכול להגיד לך שבטוח נהפוך לרווחיים בשנה השביעית". 
גורם בשוק החוצות אמר לאייס שלא לייחוס, כי "בפועל, החברה הזו שנחשבת לאחת החדשניות והגדולות בעולם עם היקפי פעילות ענקיים ורווחיות לא הצליחה להפוך לשחקן בישראל. הם 'וואן טריק פוני' שלא הצליח לצמוח לאחר עשור שלם בישראל וזה מאוד מאכזב". לדבריו, "הם לא עשו שום דבר מהפכני בשוק וגם הורידו מחירים בצורה דרסטית".
אחת הסיבות שגורמים בשוק מציינים בעניין חוסר ההצלחה של החברה בישראל היא המנטליות האירופאית-צרפתית של רו המנכ"ל הצרפתי ששונה לגמרי מהמנטליות והתרבות המקומית, לרבות מחסום השפה שאינו פשוט. על כך אומר הגורם שדיבר עם אייס שלא לייחוס, כי "רו התאהב בארץ אבל אני חושב שעבור JCDecaux זה טוב שהוא יעזוב כי הוא לא הצליח לקדם את האינטרסים שלהם. עדיף להם שייקחו מנכ"ל מקומי שיידע להתנהל בתוך הזירה המקומית המשוגעת". 
מחברת JCDecaux נמסר לאייס: "אין תגובה". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נגמרה הויזת עבודה (ל"ת)
    נעמונת 07/2019/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אל תלך ....לללללאאאאאא (ל"ת)
    רוזי רוזלינדה 07/2019/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    ברוך שפטרנו
    מנכל 07/2019/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מעונשו של זה
    סגור
  • 1.
    מנכל גרוע
    עמנואל 07/2019/11
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בתור עובד בחברה, הגיע הזמן שילך. בן אדם מתנשא יהיר וחושב שהשמש זורחת לו מהת**
    סגור