פרסום ושיווק

הכוורת, האסטרטגיה וליברמן: איך צפוי להיראות קמפיין הליכוד

כמעט כל צוות הבחירות מאפריל ממשיך גם בבחירות הנוכחיות, אבל האסטרטגיה צפויה להשתנות - כשהכיוון הוא קמפיין שמרני יותר. מול הקהל הרוסי לליכוד יש 2 אסטרטגיות
אלכסנדר כץ |  1
בנימין נתניהו (צילום שרון רביבו)
צוות הקמפיין של הליכוד בבחירות הקרובות יהיה דומה מאד לזה בבחירות לכנסת ה-21, שהתקיימו בתחילת אפריל. הצוות מורכב מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכולל את דובר ראש הממשלה ומנהל הקמפיין עופר גולן, כמו גם אנשי הקמפיין והאסטרטגיה יונתן אוריך וטופז לוק.
איתם ימשיך גם הפרסומאי שרוליק איינהורן, שותף ואחד ממייסדי משרד הפרסום אלנבי, שישמש כמנהל הקריאייטיב ויועץ אסטרטגי של הקמפיין. איינהורן מעניק את שירותיו למפלגה באמצעות חברת הייעוץ Perception שבבעלותו. את פעילות הדיגיטל ימשיכו לנהל גילי ארג'נטרו ופליקס גוטקוביץ'.
גם היועצים יוסי שלום וארז תדמור ימשיכו. מנהל מערך התקשורת של הליכוד בבחירות הקודמות, נדב שטראוכלר, החליט לוותר על הבחירות הנוכחיות.
 
 
 
על פי גורמים, הליכוד יפנה את רוב התקציב לבחירות (שעומד על כ-50 מיליון שקל ממימון מפלגות, לפני קבלת תרומות, א"כ) על "קמפיין שמרני", דהיינו נראות נרחבת בשלטי חוצות, באנרים ומודעות בעיתונות, בניגוד לקמפיין הקודם שהתאפיין בעבודה דיגיטלית חכמה – כגון צביעת דאטה והגשת פרסום פרוגרמטי.

הליכוד וליברמן רוצים את הרוסים
 
לצד מערכת הבחירות הרגועה יחסית במגזר הכללי, במגזר הרוסי העניינים סוערים יותר – בעיקר על רקע הקרע החריף בין ראש הממשלה נתניהו לבין אביגדור ליברמן. גם בבחירות אלה הליכוד יעבוד עם משרד הפרסום המגזרי מדיהנט שבבעלות של דמיטרי גנדלמן.
 
בבחירות האחרונות הביא הקול הרוסי כ-14 מנדטים, קצת מתחת ליחסם באוכלוסייה. אחוז ההצבעה בציבור הכללי עמד על 68% (כולל המגזר הערבי שעמד על כ-50%, מה שמעלה את ההצבעה במגזר היהודי אל מעל 70%, א"כ), ואילו במגזר הרוסי – כ-60%. הערכות הן כי בבחירות הנוכחיות היחס בין ההצבעה במגזר הכללי להצבעה במגזר דוברי הרוסית יהיה דומה, אלא שכעת האויב שונה.
 
במערכת הפוליטית מעריכים כי החלוקה בקרב המצביעים מהמגזר הרוסי בבחירות האחרונות בחודש אפריל, עמדה על כ-5-6 מנדטים שהליכוד קיבל, כמעט כל 5 המנדטים של ישראל ביתנו היו מהמגזר, 2 מנדטים לכחול לבן – בעיקר בגלל הטיקט של יאיר לפיד כלוחם בכפייה הדתית, ועוד כמנדט שהתחלק בין כמה מפלגות, כגון כולנו, זהות ומפלגות ימין אחרות.
 
כעת נראה שאת חלק מההתחזקות של ליברמן (על פי הסקרים, המפלגה זוכה ל-8-10 מנדטים, א"כ) אפשר לייחס לכך שהוא שואב את קולות דוברי הרוסית מכחול לבן, והקרב כעת הוא ליכוד-ישראל ביתנו. כעת ברחוב הרוסי קיימים על פניו 2 קמפיינים בלבד של 2 המפלגות הללו, כאשר ישראל ביתנו "הולכים על הראש" של נתניהו וגם של הדתיים, ואילו לליכוד יש 2 אסטרטגיות - קמפיין פוזיטיבי על הישגי הליכוד בכלל, לצד הצגה כי במשך 20 שנה ליברמן לא עשה דבר עבור המגזר הרוסי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוטין הגמד יותר גבוה מרוהמ?
    מו דג 30/07/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ליגה, אולי ממליגה
    סגור