שיווק ופרסום

מהי גרירת משכנתא והאם גם אתם זכאים?

כתיבת מומחים | 
המושג "גרירת משכנתא" הוא ללא ספק מושג מרכזי ורלבנטי עבור רבים מאיתנו, גם אם אחד מהפחות מוכרים שביניהם. בנקים גדולים רבים המעניקים משכנתאות ללקוחותיהם כחלק מרכזי מפעילותם הפיננסית מציעים גם אפשרות של גרירת משכנתא, ההופכת רלבנטית במיוחד עבור רבים המעוניינים לרכוש דירה חדשה ולהחליפה בדירה הישנה. מהי, למעשה, גרירת משכנתא? מה כוללת אופציה זו, מהם התנאים השונים עבורה  ומתי מדובר באפשרות רלבנטית במיוחד עבורנו?
אופציה ששווה להכיר – גרירת משכנתא
כאשר אנחנו מתנהלים מול הבנק שלנו בכל הנוגע למשכנתא עבור הבית או הדירה שרכשנו, חשוב שנכיר את כלל המושגים והמונחים הרלבנטיים עבורנו, כמו גם את האופציות והכלים השונים העומדים לרשותנו. כמו שהכלי האינטרנטי של מחשבון משכנתא יכול לבאר עבורנו את התמונה ולסייע לנו לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע למשכנתא שניטול על עצמנו, כך גם מושגים חשובים מסוימים, דוגמת "גרירת משכנתא", יכולים לסייע לנו להתנהל בצורה מושכלת יותר ולהרוויח מכך בגדול.
"גרירת משכנתא" הוא מונח המתייחס לאופציה שמעניקים בנקים רבים ללקוחותיהם. הכוונה, בגדול, היא העברה של שיעבוד על נכס מסוים, לנכס אחר. לדוגמה, נניח שרכשנו דירה באמצעות משכנתא שנטלנו מהבנק, כך שהדירה משועבדת כנגד החזר ההלוואה. לאחר מספר שנים אנחנו מעוניינים לרכוש דירה אחרת, ולמכור את הדירה הראשונה שקנינו, עליה עדיין נותרה משכנתא שכן לא סיימנו עדיין להחזיר את כולה. גרירת משכנתא היא האופציה להעביר את השעבוד, את הביטחון של הבנק לכך שנחזיר את יתרת ההלוואה שעדיין לא החזרנו, אל הדירה החדשה. כלומר, הדירה החדשה שנרכוש תשמש מעתה כביטחון להחזרת ההלוואה, במקום הדירה הישנה.
כפי שניתן כבר להבין, אפשרות זו מקלה משמעותית על חייהם של לווים המעוניינים להחליף דירה, וחוששים כי עתה יצטרכו להמשיך להחזיר את המשכנתא הראשונה שלקחו, במקביל לנטילת משכנתא נוספת. מכיוון שבמצבים אלו מעוניינים פעמים רבות למכור את הנכס הראשון (על מנת לממן את הנכס השני שרוכשים), הוא לא יכול להמשיך ולהיות משועבד (שכן הוא מחליף ידיים וכבר לא יהיה ברשותנו), וכך העברת השעבוד אליו יכולה לפשט משמעותית את המצב ולהקל על הלווה.
האם גם אתם זכאים לגרירת משכנתא?
נניח וגם אנחנו נמצאים במצב זה – אנו מעוניינים למכור דירה אשר את המשכנתא עליה עדיין לא סיימנו לשלם, ולרכוש דירה חדשה עבורה נזדקק גם כן להלוואה – כיצד נדע האם גם אנחנו זכאים לגרירת משכנתא? ואם כן – באילו תנאים? מה יהיו המגבלות שיחולו עלינו והאם זה ישתלם עבורנו?
אין כללים אחידים וקבועים לזכאות לגרירת דירה, וכל בנק מחזיק במדיניות משלו, ולרוב מחליט בכל מקרה לגופו על סמך הנתונים הייחודיים לאותו לווה (החל מהיסטוריית אשראי ועד לשווי הנכסים המדוברים).
לכן, שווה לבדוק מול סניף הבנק שלכם בנוגע לאפשרות זו. גרירת המשכנתא יכולה להפוך את המהלך שאתם שואפים לבצע לישים ואפשרי הרבה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה