שיווק ופרסום

סגירה בוול סטריט: אפל איבדה 1.1%, עליבאבא השילה 1.6%

הדיווחים האחרונים סביב יחסי ארה"ב סין מעיבים במעט על השווקים. התשואות על אגרות החוב הממשלתיות יורדות. הפד' פרסם הערב את פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה. טרגט זינקה ב-14%
עמית נעם טל |  8
וול סטריט (צילום iStock)
יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים מתונות, כאשר המדדים המובילים מתרחקים במעט מרמות שיא כל הזמנים. ברקע למסחר, ההתפתחויות האחרונות בסוגיית ארה"ב סין מעיבות כעת על הסנטימנט בשוק. במקביל, פעולות הבנקים המרכזיים ממשיכות להעניק רוח גבית לשווקים. 
מדדים בוול סטריט
{S&P 500}                                 
{דאו ג'ונס}                                  
{נאסד"ק}                             
יחסי ארה"ב וסין חוזרים לכותרות היום. ההתפתחות העיקרית ב-24 השעות האחרונות הייתה ההודעה של הסנאט האמריקני על העברת החוק הקורא לשמור על זכויות האדם בהונג קונג ברקע לאירועים האלימים בשבועות האחרונים. מבחינת סין, מדובר בהתערבות חיצונית בריבונות של הונג קונג. התפתחות זו מגיעה לאחר שבימים האחרונים נראה כי ירדו הסיכויים להגיע להסכמה בין הצדדים על "הסכם השלב הראשון" (שהיה אמור להיחתם עוד בחודש שעבר). אמש טען טראמפ כי "אם לא נעשה עסקה עם סין, אני אעלה את המכסים אף יותר", היום טוענים בסין כי "הם אמנם רוצים להגיע להסכם, אך מתכוננים לתסריט הגרוע – מלחמת סחר ארוכת טווח". הערב מדווח כי הסכם הסחר "שלב ראשון" בין המדינות עשוי שלא להיחתם עד סוף השנה (לכתבה המלאה). 
אך עם כל הכבוד לאירועים אלו, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות הגידול בנזילות בשווקים כתוצאה מפעולות הבנקים המרכזיים. בסיטואציה כזו, האירועים הכלכליים/פוליטיים מאבדים מהרלוונטיות שלהם לשווקים. בימים האחרונים היה זה הבנק המרכזי של סין (PBOC) שבלט בפעולותיו עם הזרקות הון משמעותיות  לשוקי הריפו והורדת ריבית. הבנק רמז כי הוא עשוי להוריד בימים הקרובים  את יחס הרזרבה הנדרש מהבנקים במדינה. פעולות הבנק מצטרפות לצעדים חסרי תקדים מצד הפד' וה-ECB: המאזן האחרון של הפד' הצביע על עלייה של 6 מיליארד דולר בשבוע הקודם, ובסה"כ עלייה של קרוב ל-300 מיליארד דולר מאז אמצע ספטמבר. נדגיש כי מדובר בקצב עלייה מהיר הרבה יותר מ-3 תוכנית הרכישה שהתרחשו בעשור האחרון. במקביל נציין ה-ECB חזר החודש לבצע את תוכנית הרכישות שלו בהיקף של עד 20 מיליארד אירו בחודש. 
בגזרת הסחורות, הנפט טיפס הערב ב-3% לאחר הירידות שנרשמו אמש ונסחר סביב רמה של 57.2 דולרים לחבית.
התשואות על אגרות החוב האמריקניות יורדות כעת: התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 1.74%, כאשר היא גבוהה ב-16 נק' בסיס בלבד מהתשואה לתקופה של שנתיים. נציין כי אמש הורגש לחץ מכירות בשוקי האג"ח הקונצרניים, כאשר יהיה לשווקים קשה להמשיך בראלי אם המגמה בשוק זה לא תשתנה. 
במרכז
ענקית הקמעונאות טרגט (סימול:TGT) בלטה הערב עם זינוק של 14% לרמות שיא כל הזמנים ברקע לדו"חות טובים שמפרסמת החברה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). 
מניית רשמת מוצרי הבית והגינה הום דיפו (סימול:HD) מאבדת %2 וצפויה להמשיך לרכז עניין לאחר שירדה אמש ב-5.4% ברקע לדו"חות מאכזבים שפרסמה החברה אמש (לכתבה המלאה). 
בגזרת הישראליות, מניית טבע (סימול:TEVA)  עלתה ב-1.2% והמשיכה לרכז עניין לאחר גל עליות בשבועות האחרונים. נזכיר כי אתמול הודיעה החברה על הגדלת הנפקת האג"ח שלה לרמה של 2.1 מיליארד דולר (לכתבה המלאה). 
עוד ישראליות בולטות: לייבפרסון  (סימול:LPSN) עלתה ב-2.3%. וויקס (סימול:WIX) ירדה ב-1%
חברת לואו'ס (סימול:LOW) עלתה ב-4%  לשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 92.5 מיליארד דולר ברקע לדו"חות החברה (לכתבה המלאה).
החברות הסיניות בולטות לשלילה במסחר המוקדם ברקע לאירועים האחרונים. עליבאבא (סימול:BABA) יורדת ב-1.6%, באידו (סימול:BIDU) משילה כ-0.8% מערכה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה זה הדיבורים החמורים כאן על שואה? (ל"ת)
    הרב שנייר 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    לפרופסור המכובד ...אתה קורא לאמריקה ביוב...
    מחפש שואה בנרות 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה דעתך על ראסייה ?
    סגור
  • 2.
    DJIA פועלת באופן מסודר ומתוזמן כמו שנכתב בספר ההוראות!! (ל"ת)
    ד"ר ניר(איצ100) 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • אתה לא ברור חבוב אתה תופס שתי קצוות
    מחפש שואה בנרות 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיהיה דבר ולא איזה סמרטוט .מה ז תומרת ספר הוראות ?? תיהיה ממוקד ובפוקוס שנבין כולנו מה אתה אומר .לא נראה לי שאתה מפחד ...
    סגור
  • 1.
    הכל מוכן ומזומן!!!! (ל"ת)
    איצ100 למר שלמה 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    23 1
    סגור
  • נרשם שלמה בטעות הכוונה לכותב עמית..>>>
    פרופ'איצ 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז ממש לא סין שכותשת את ארצות הברית..ולא הדפסות ולא גידול נזילות ..הסיבה היא בפרוש ריקבון בכל הדרגים בארצות הברית שהיא בדרכה לחלוף מהעולם בתור אימפריה ולא רק עקב שהותו של האיש החולה בבית הלבן..כמו כל המעצמות והאימפריות שנעלמו מהעולם גם ארצות הברית הרקובה בדרכה לאשפתות...שום עודפי נזילות לא יעזרו..אולי ינקזו את העודפים של הנזילות דרך צנרת רקובה היישר לביוב של ההיסטוריה.
    סגור
  • מי זה המר שלמה הזה אדון 100פרופסור? (ל"ת)
    סנדק 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכל מוכן ומזומן להוריד על אמריקה בומבה
    מחפש שואה בנרות 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או לא ? תענה .
    סגור