שיווק ופרסום

רכישות אונליין וקבלת המוצרים מאת חברת השילוח GCX

תרבות האון ליין כבר כאן! כל מה שצריך לדעת על רכישות ויותר חשוב –  קבלת המוצרים שנרכשו

כתיבת מומחים | 
מרכז הסחר המקוון בדואר ישראל (צילום דוברות הדואר)
האצה בסחר מקוון שהחלה בשנים האחרונות ולפי כל הסימנים והתחזיות – תלך ותתחזק, ותהפוך להיות חלק מתרבות המערב וחלקים נרחבים נוספים בעולם, מעמידה סימני שאלה רבים בכל הקשור לתהליך ובתוך-כך לשירות מצד חברות השילוח. GCX חברת השילוח המובילה בישראל, חרטה על דגלה את נושא השירות והשקיעה בשיקוף התהליך רבות, לטובת לקוחות אתרי הסחר המקוון. כמובילת שוק, סביר שחברות נוספות תלכנה בעקבותיה ותעשינה מאמץ להפוך את התהליך לנח, נגיש, זמין ושקוף עובר הצרכנים, שרבים מהם פונים בשאלות. במקרים שמטופלים על ידי GCX, זוכים למענה ל ידי נציג זמין ולמידע רב ומעודכן תדיר באתר האינטרנט. עם זאת, השאלות עדין ממשיכות להגיע.
הצרכן הישראלי וחובות החוק ביבוא אישי
הפערים בידע של הצרכן הישראלי את חובות החוק ביבוא אישי והעדר השקיפות של המשרדים הממשלתיים הפעילים בתחום – מדירים את רגליהם של מעטים בלבד מאתרי הקניות הבינלאומיים. עם זאת, כל היתר מעדיפים ללמוד את התורה בדרך לרכישה הבאה. אז נכון שהעולם משתנה ושחדשות לבקרים צצת אפשרויות חדשות בעולם האג'ילי והדינאמי שלנו, אבל הנה כמה דגשים וטיפים לרכישה בטוחה און-ליין.
שחרור משלוחים מהמכס על ידי GCX
מיסים ודמי טיפול בארץ אינם בהכרח מצוינים ומפורטים באתרים בחו"ל ומכאן השאלות הרבות המופנות מצד הישראלים שוחרי הרכישות באתרי סחר בינלאומיים הצמאים למידע. היות וחברות השילוח אינן נמצאות במעמד המאפשר להן לבקר או להתערב במידע ובפעילות של לקוחותיהן, אתרי הסחר המקוון הבינלאומיים, הטמיעה GCX מערכות מתקדמות שיאפשרו מתן מידע ושירות לרוכשים אודות המשלוחים שבדרך ושחרורם מהמכס בעת הנדרש. חברת GCX פועלת עפ"י חוקי מדינת ישראל ובגין השירות נגבית עמלת דמי טיפול כמקובל ובהתאם למפורסם באתר החברה. הסיבה שצריך לשלם מיסים על חבילות מחו"ל היא שעל-פי חוקי מדינת ישראל ישנם מיסים שונים החלים על טובין ביבוא כגון: מע"מ, מס קניה. בנוסף קיימים היטלים מטעם רשויות כגון: משרד הבריאות ומשרד התחבורה וכן מכובדות דרישות תקן כחוק.
חישוב המס
בייבוא טובין בדואר או במשלוח אוויר חל פטור מתשלום מסים על טובין שערכם אינו עולה על 75$ (למעט טבק ואלכוהול/ משלוחים המכילים טובין המצריך אישור של משרד ממשלתי כמו תחבורה/תקשורת/ בריאות ועוד). אם ערך הטובין הינו בין 75$ ל-500$ יהיו הטובין פטורים מתשלום מכס, אבל חייבים בתשלום מס קנייה (אם חל), ומע"מ )המע"מ מחושב מתוך ערך CIF הכולל את עלות הטובין + ערך הובלה וערך יחסי לביטוח). טובין שערכם עולה מעל 500$ חייבים בתשלום מלוא המסים החלים עליהם בדומה ליבוא המסחרי, גם אם נשלחו ללא תמורה מאדם פרטי ואפילו אם הם משומשים. חישוב המיסים עפ"י חוק הינו על בסיס ערך המוצר פלוס ערך ההובלה. כל מוצר בעל ערך של מעל 75$ חייב במע"מ כחוק. 
דמי הטיפול והשחרור שגובות חברות השילוח הינם עבור ביצוע הליך השחרור ותשלום המיסים בשם הרוכש לידי רשות המיסים כחוק. התשלום לרשות המיסים כולל: אגרת רשימון, אגרת מחשב ואגרת ביטחון. בכל תשלום קיימים גם סעיפי אגרה נוספים המתלווים לחיובי הרשות ו/או המשרד הממשלתי הרלוונטי . חשוב להבין כי הליך השחרור כרוך בפעולות פיסיות מול המכס המצריכות משאב אנושי ומערכות טכנולוגיות אך עם זאת, השירותים הניתנים על ידי חברות השילוח מתאפשרים לביצוע גם באופן עצמאי, כל שיש לעשות זה לפנות ללשכת המסחר ולהתחיל בתהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה