שיווק ופרסום

"כאן" לא מדורגים: התאגיד הודיע על פרישה מהוועדה למדרוג

ההודעה באה בהמשך לטענות הערוץ על שיטות מדידה מקפחות של נתוני הצפייה. מנכ"ל הוועדה למדרוג, רוני ארן: "הפרישה לא תפתור את נתוני הצפייה של 'כאן'"
עינת שחק |  8
תאגיד השידור כאן (צילום אלכסנדר כץ)
ערוץ הטלוויזיה "כאן" של תאגיד השידור הציבורי הודיע היום (ד') על פרישה מהוועדה הישראלית למדרוג. ההודעה באה יומיים לאחר פרסום נתוני יוטיוב ישראל, עליהם דווח ב"אייס", שלפיהם "כאן" הוא הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב לשנת 2019. 
עבור הוועדה מדובר בחדשות לא טובות, אחרי שערוץ 20 פרש גם הוא מהוועדה בתחילת השנה. שתי עזיבות אלה פוגעות בהכנסותיה של הוועדה וכן בתוכניותיה להרחיב בעתיד את המדידה גם לדיגיטל.
ב"כאן" מחזיקים באסטרטגיה הנותנת דגש לדיגיטל על פני הטלוויזיה הליניארית, ולפיה כל התכנים עולים לפלטפורמות הדיגיטליות לפני שידורם בערוץ כאן 11. אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה כמוצלחת, ותוכני הערוץ זוכים אכן לחשיפה גבוהה יותר ברשת. אלא שנכון להיום מדידת הוועדה למדרוג כוללת רק טלוויזיה, ו"מתעלמת" מנתוני צפייה בדיגיטל ומנתוני האזנה לרדיו.
בחוות דעת של התאגיד נכתב בין היתר כי המדידה המסורתית באמצעות פיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה אחרת. לצד זאת הורתה מועצת התאגיד ל"כאן" לפרסם את נתוני הצפייה בדיגיטל מדי יום באופן עצמאי, כמו גם את המדדים שעל פיהם מבוצעת המדידה.
החברות בוועדה למדרוג עולה מיליוני שקלים בשנה, ועל כן נראה כי גם השיקול הכלכלי שיחק תפקיד בהחלטת התאגיד. זאת בין היתר לאור העובדה שהחל מ-2020 עתידה הוועדה לכלול במדידותיה גם נתוני צפייה דיגיטליים, לצד המשך המדידה בפיפל מיטר.
מנכ"ל הוועדה למדרוג, רוני ארן, אמר בעקבות הודעת התאגיד כי "פרישה מהוועדה למדרוג לא תפתור את נתוני הצפייה של כאן 11. גם הרעיון שגוף שידור ציבורי ידווח בעצמו על תוצאותיו לא קיים בשום מקום בעולם. טענות התאגיד כאילו בקשותיו, ובהן מדידת הדיגיטל והרדיו, לא נענו - תמוהות.  שני הנושאים עלו ואושרו בוועדה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לכאן 11 טלויזיה יש תוכניות מצויינות
    אריה 12/2019/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וצריך לכלול גם את צפיות הדיגיטל. התגובה של רוני ארן "פרישה מהוועדה למדרוג לא תפתור את נתוני הצפייה של כאן 11". היא כמו להרוג מישהו ואחר כך להאשים אותו שהוא מת.
    סגור
  • 7.
    שיפרשו מהמסך ומגלי האתר הלוואי. כאן לוקחים לי את הכסף! (ל"ת)
    hprau 12/2019/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ל2: כל עוד הערוץ יילחם בביבי גם המתחרים יפרגנו. (ל"ת)
    תקשורת ישראלית 12/2019/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    החלטה נכונה
    gri 12/2019/11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא סתם בקשת רצו לשמור על קנטאר וסירבו להחליף את המדידה לנילסן. גם תגובתו של רוני ארן מטופשת. זה בדיוק מה שהתאגיד אומרים: נתוני הצפייה בתכנים שלנו מצוינים, הם פשוט לא נעשים בטלוויזיה הליניארית, פורמט שלגמרי אבד עליו הכלח.
    סגור
  • 4.
    תנסו (ל"ת)
    אחלה ערוץ 12/2019/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    אני חולה מאד, אז שברתי את המדחום...חחח....
    אלעד 12/2019/11
    הגב לתגובה זו
    4 7
    איך לא חשבו על זה קודם? הנה נפתרו כל בעיות התאגיד!!!!! אני חולה? אין בעיה, במקום ללכת לרופא אני שובר את המדחום, והופ - אני בריא!!!! איזה אפסים, איזה עלובים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    אל דאגה "כאן" יקרים, אייס ימשיכו לפרגן לכם גם בלי נתון (ל"ת)
    האמת העירומה 12/2019/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    רוני, כואב הא? בדיקת עובדות
    חושפת השקרנים 12/2019/11
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בריטניה, דנמרק והולנד הן מדינות בהן גוף השידור הציבורי יצא למכרז עצמאי ומתנהלות ללא ועדת מידרוג.
    סגור