שיווק ופרסום

2.5 מיליון דולר ל-30 שניות: כמה שווה הפרסום בערב האוסקר?

שחקניות, זמרות ואקטיביסטיות כיכבו בסרטוני הפרסומות בערב שמוגדר מבחינת המפרסמים בתור "הסופרבול של הנשים". הסכומים, לעומת זאת, לא התקרבו לדבר האמיתי
רועי בהריר-פרל | 
אוסקר 2020 (צילום עמוד האינסטגרם של טקס האוסקר 2020)
עם כל הכבוד לגל גדות, לחואקין פניקס, לאמינם ולבונג ג'ון הו (במאי הסרט הקוריאני "פרזיטים"), מבחינת תעשיית הפרסום האמריקאית, טקס האוסקר הוא אירוע מדיה כמעט זניח ביחס לערב הסופרבול.
 בסופרבול שוויה של משבצת פרסומת בת 30 שניות עמד השנה על סכום דמיוני של 5.6 מיליון דולר. מחירה של משבצת פרסום באורך 30 שניות לפני או במהלך טקס האוסקר (ששודר ברשת ABC) עמד על כמחצית מזה - 2.4 - 2.6 מיליון דולר.
מדובר בתמחור הגיוני נוכח העובדה שבסופרבול צפו 102 מיליון אמריקאים, בעוד שכמות הצופים בטקס האוסקר הולכת ופוחתת משנה לשנה בעקביות די מרשימה. למעשה, הפעם האחרונה שבה צפו בטקס יותר מ-40 מיליון איש בארצות הברית לבדה, הייתה ב- 2014, ואשתקד צפו בטקס 29.6 מיליון אמריקאים המהווים עלייה של 12% ביחס לכמות הצופים ב-2018.
ובכל זאת, ברור לכל שערב האוסקר מהווה פלטפורמה שניתן להגיע באמצעותה לקהלים מסוג שונה - במיוחד כשמדובר במוצרים שמזוהים עם נשים. בתעשייה האמריקאית מדברים על האוסקר כעל "הסופרבול של הנשים" - מה שגורם לכך שברוב הפרסומות, גם אלה שלא בהכרח מופנות לקהל יעד זה, מככבות נשים.
כך למשל, את קדילק, שחלשה במהלך הפסקות הפרסומות על לא פחות מארבע דקות זמן אוויר, פרסמה השחקנית רג'ינה קינג, את הניו יורק טיימס קידמה הזמרת ג'נל מונאה ובסרטון של אדובי מככבות דמויותיהן של פרידה קאלו, בילי אייליש והאקטיביסטית הפקיסטנית מלאלה יוספזאי.
בנוסף, צופי האוסקר בארצות הברית נחשפו גם לפרסומות חדשות לרולקס, מקדונלד'ס m&m's, וכן לקמפיין מדיה של היינץ ששכנע גולשים להעלות לרשת פריימים מסרטים מפורסמים, בהם ניתן לראות קטשופ של המותג.
המספרים שמאחורי שידור טקס האוסקר ה-92 עדיין לא פורסמו, אבל ההערכות בתעשייה מדברות על עלייה קטנה נוספת בכמות הצופים יחסית ל-2019 - מה שאולי עשוי לסמן על תחילתה של מגמה חדשה בעידן שבו הטקס, בן שלוש השעות וחצי, נערך ללא מנחה.
מה שכן, אוסקר 2020 היה אחד היקרים שהופקו בהוליווד אי פעם: עלות הפקתו נאמדת ב-44 מיליון דולר. הרווח של ABC מפרסומות במהלך האירוע עמד על 149 מיליון דולר, העיר לוס אנג'לס קיבלה מהאירוע בוסט כלכלי של 130 מיליון דולר, וההכנסות בארה"ב מהסרט המנצח, "פרזיטים", צפויות לעלות בכ-15 מיליון דולר.
וגם למועמדים לא צריך לדאוג. שווי "תיק המתנות" שקיבלו השנה המועמדים צמח מ-148 אלף דולר ל-225 אלף דולר. בנוסף, משכורתו של זוכה אוסקר צפויה לעלות ב-20% בסרט הבא - מה שמהווה פיצוי על כך שפסלון האוסקר עצמו שווה משהו בסביבות 400 דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה