שיווק ופרסום

שלדון אדלסון יתרום 100 מיליון דולר לקמפיין של טראמפ

היחסים בין המיליארדר לנשיא ארה"ב מתהדקים: המהלכים הפרו-ישראלים של טראמפ סייעו לו לקבל תרומה נאה. האם אדלסון צפוי לשלוף את פנקס הצ'קים ולרשום סכום אסטרונומי נוסף? 

אייס |  1
שלדון אדלסון (Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
המיליארדר היהודי ובעלי העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, יתרום 100 מיליון דולר לקמפיין לבחירתו המחודשת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כך על פי פרסום ב"גארדיאן".  נוסף על כך יעביר המליארדר תרומה גם לחברי קונגרס רפובליקאים.
מגייסי תרומות הבקיאים בנושא, מסרו לעיתון כי אדלסון עתיד להעביר סכומי כסף למספר גופים רפובליקאים המחויבים בחשיפת זהות התורמים להם, בצד תרומה גם לארגונים ללא מטרות רווח התומכים במפלגה הרפובליקאית ואינם מחויבים בדיווח על תורמים.
עד כה תרם אדלסון למעלה מ-100 מיליון דולר לגופים רפובליקאים בשתי מערכות הבחירות האחרונות בארה"ב. אחד המקורות מעריך כי הוא עשוי אף לתרום עד 200 מיליון דולר ב-2020, וזאת על רקע המדיניות האוהדת של טראמפ כלפי ישראל, אשר קירבה בין השניים מאז מסע הבחירות של טראמפ ב-2016.
אדלסון תמך בכמה מהמהלכים הפרו-ישראליים של טראמפ, בהם העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים ונטישת הסכם הגרעין עם איראן. לפי מקורות הבקיאים בנושא, אדלסון אף היה בבית הלבן כאשר טראמפ חשף בחודש שעבר את תוכנית המאה, ונפגש עמו לפני הטקס הרשמי.
בני הזוג אדלסון לרוב מעניקים תרומות בהיקף נרחב יותר לקראת סוף המרוץ לנשיאות. כך למשל, ב-2018 העניק אדלסון סכום של 124 מיליון דולר לגופים רפובליקאים ולמועמדים מהמפלגה הרפובליקאית בקונגרס. אחד המקורות אף העריך כי אדלסון עשוי לתרום עד 200 מיליון דולר ב-2020, אך ככל הנראה מדובר בתרומה נוחה יחסית, שכן הונם של הזוג מוערך על פי "פורבס" ב-39 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ירדן צריכה להיות בלחץ עצום, והם יודעים גם למה (ל"ת)
    מעולה!!!! 02/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור