שיווק ופרסום

מכה למפרסמים: פייסבוק תחסום גישה לפרטים על משתמשיה

המשמעות: גופי הניתור שהתרגלו לקבל מידע רב לא יוכלו יותר להשתמש בנתונים של פייסבוק כדי להגיע למכשירים ניידים ספציפיים לצורך פרסום ממוקד
רועי בהריר-פרל | 
פייסבוק (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
פייסבוק החליטה למנוע ממפרסמים את האפשרות לקבל מידע אודות הפעולות של משתמשיה - מה שעד כה סייע מאוד למפרסמים לטרגט צרכנים פוטנציאליים ולאמוד את הצלחת הקמפיינים שלהם. מדובר במכה לא קטנה עבור המפרסמים, שכן מידע שמקורו בניידים הפרטיים של משתמשי פייסבוק נחשב לכלי מרכזי עבורם. אמנם המידע המדובר לא כלל את שמות המשתמשים, אבל הוא בהחלט אפשר פרסום ממוקד ויעיל.
הלחץ שמפעילות לאחרונה ממשלות שונות בעולם על פייסבוק במטרה להגביל את כוחה, למנוע את חשיפת הציבור למידע שגוי (פייק ניוז) באמצעותה ולהדק את הרגולציה בכל מה שנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים נותן את אותותיו גם בהחלטותיה העצמאיות של הרשת החברתית המובילה. כך, כאמור, נודע כי בעדכון הפרטיות האחרון שלה, פייסבוק חסמה בפני מפרסמים (ובפני חברות של מדידת נתונים עבור מפרסמים, שעובדות איתה בשותפות) מידע חיוני אודות משתמשים פרטיים שמאפשר לגופים חיצוניים אפשרות לפרסום ישיר ואיכותי במכשיר נייד ספציפי.
לאורך השנים הקפידה פייסבוק להגביל את הגישה של מפרסמים לפרטי הגולשים כדי שלא יתבצע שימוש לרעה בפרטיהם של האחרונים, אולם לדברי גורמים ברשת החברתית, בכל זאת, החשש מפני שימושים אסורים במידע הפרטי היה קיים תמיד. במקביל למהלך הנוכחי, פייסבוק הבהירה שלא מדובר בתגובה שלה לפעילות חסרת אחריות של מפרסמים, אלא בפעולה שנועדה להימנע מסיכונים מיותרים.
"מבחינתה של פייסבוק, היה מדובר בבעיה גדולה של דליפת מידע", הצהיר השבוע אחר המנהלים הבכירים ברשת החברתית. "שום דבר לא מנע מהמפרסמים לעשות שימוש במידע הזה באופן לא אחראי, או להעביר אותו הלאה תוך פגיעה ממשית בפרטיות המשתמשים. פייסבוק לא הייתה יכולה לדעת האם מפרסם כלשהו הדליף את המידע החוצה - ולמנוע ממנו לעשות זאת".
המהלכים הללו מגיעים בעקבות אלה של אפל, שהחליטה לאחרונה לחסום בפני מפרסמים - ובכלל, בפני צדדים שלישיים - את כל המידע שנמצא בנייד הפרטי של לקוחותיה. בכלל, תעשיית הדיגיטל צועדת בשנים האחרונות לעבר מציאות חדשה, בה פרטיותם של הגולשים ושל הלקוחות אינה נחלת הכלל - ובעיקר לא נחלת המפרסמים. כתוצאה מכך, את המידע הפרטני שמקורו במכשירים ניידים ספציפיים מחליפה בהדרגה, עבור המפרסמים, אגרגציה - כלומר, מידע אודות גולשים ממקורות שונים.
מדובר, כמובן, בפרקטיקה מורכבת יותר עבור המפרסמים וחברות ניטור הנתונים, אבל נוכח המהפך התודעתי והרגולטורי בכל הנוגע לשימוש במידע אודות אנשים פרטיים ברשת, לא נראה שיש ברירה אחרת. המסיבה, מבחינתם, נגמרה. עכשיו הגיע הזמן לעבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה