שיווק ופרסום

חברות הפרסום בבריטניה נלחמות בהדרת המיעוטים בענף

חלקן של קבוצות מיעוט מתוך כלל המועסקים בתחום נמצא בנסיגה, ועל רקע הקיצוצים בשל משבר הקורונה עולה החשש שאלה תהיינה הראשונות להיפגע. יוזמה חדשה מבקשת להרחיב את גיוון המועסקים בענף
איתי פת-יה | 
UK Advertising Needs You (צילום UK Advertising Needs You)
תעשיית הפרסום הבריטית משלבת כוחות למען הרחבת הגיוון בקרב המועסקים בענף. שלושה מארגוני הגג הגדולים של חברות מהתחום הכריזו על הקמת צוות מיוחד שיידרש לסוגיה ויורכב ממשפיענים בשוק הפרסום וגורמים בכירים בארגונים אלו.
בתור התחלה, הצוות השיק קמפיין תחת הסלוגן "UK Advertising Needs You" והקים אתר שיסייע בהשמה לבריטים מקבוצות מיעוט אתניות המבקשים להשתלב בשוק הפרסום. עוד ילווה האתר מיעוטים שכבר מועסקים בחברות פרסום, וינסה לעזור לאלה להתקדם ולהרחיב את הקשרים והכישורים שלהם, וכן יקבל פניות ממעסיקים מהתחום שמעוניינים להרחיב את הגיוון האתני בשורותיהם.
תעשיית הפרסום באי הבריטי מתאפיינת בהומוגניות, ואנגלים מרקע אתני של קבוצות מיעוט סובלים מייצוג חסר בה - מגמה שאף החריפה בשנה החולפת. לפי נתוני IPA, אחד מארגוני הגג השותף ביוזמה, ב-2019 שיעור המיעוטים מכלל העובדים בשוק הפרסום במדינה עמד על 13.7%, פחות עשירית אחוז מהנתון שנרשם שנה קודם לכן.
קראו עוד ב-ice
היוזמה מבקשת לתת מענה לא רק לבעיית הייצוג של המיעוטים האתניים בענף, אלא גם לזו של הנשים, הנכים, אנשים הממוקמים על הרצף האוטיסטי ומבוגרים. הצוות שיוקם יתכנס פעם בחודש וידון במצב הגיוון בענף וימשיך לגבש דרכי פעולה בנושא.
היוזמה לגיוון הרכב המועסקים בתחום הפרסום רלוונטית במיוחד בימים בעקבות הפגיעה ממשבר הקורונה. השבתת הפעילות העסקית וההאטה בצריכה עקב הירידה בהכנסות של משקי בית רבים ברחבי העולם, גרמו לחברות רבות לחתוך בהוצאות על פרסום. עדות לכך ניתן לראות בין השאר בדוחות הרבעוניים שפרסמו לאחרונה פייסבוק, אלפאבית וטוויטר, שהצביעו על ירידה בהכנסות מפרסום.
ההחלטה של עסקים לחסוך בצד ההוצאות על פרסום, מתגלגלת כמובן לפתחם של משרדי הפרסום עצמם, שנאלצים לצאת בצעדי קיצוץ ופיטורים. קיים חשש כי מיעוטים בבריטניה שכבר מועסקים בענף הפרסום יהיו הראשונים למצוא עצמם ללא משרה לשוב אליה בתום החל"ת אליה הוצאו, או לחלופין להיות מפוטרים בהמשך כחלק ממהלכי הצטמצמות. זאת, משום שאלה מועסקים ברובם במשרות הזוטרות במשרדי הפרסום, ולמעסיקים יהיה קל יותר לוותר עליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה