שיווק ופרסום

חצתה קו אדום: הקמפיין של "אסותא" שהרגיז את משרד הבריאות

לאחר שרשת הרפואה הפרטית התגאתה שאינה מפעילה מחלקות קורונה, במשרד הבריאות ובבתי החולים הציבוריים זעמו על הקמפיין. משרד הבריאות: "עמידת בתי החולים במשימה צריכה לשמש מקור לגאווה ולא קרדום לחפור תחתם"
רועי בהריר-פרל |  1
בית החולים אסותא, משרד הבריאות (צילום ויקיפדיה)
משרד הבריאות הורה לרשת בתי החולים הפרטיים אסותא להוריד מהאוויר באופן מיידי את הקמפיין החדש שלה, המפציר בציבור להגיע לבדיקות, לטיפולים ולניתוחים, תחת הסיסמה "הכי בטוח להגיע לאסותא" ותוך הבהרה כי "במרכזי אסותא לא פועלות מחלקות קורונה".
במשרד טענו כי הפרסום מנוגד לחוקי האתיקה וכי הוא עושה שימוש ציני בעובדה שבתי חולים רבים בארץ התגייסו למשימה הלאומית והקימו מחלקות קורונה ייעודיות בין כותליהם, בעוד שבאסותא הפרטית לא נדרשו לכך.
מטענות משרד הבריאות עולה כי לא רק שאסותא המשיכה לפעול כמעט כרגיל ולא השתתפה במאמץ הקולקטיבי של המלחמה בקורונה, היא אף "מתגאה" בכך כדי למשוך קליינטים. במשרד הבריאות אמנם מודעים לכך שלרשת נגרמו הפסדים כבדים במהלך המשבר, לאחר שמטופלים רבים דחו או ביטלו את הביקור המתוכנן, אולם מציינים כי הפרסום המדובר מהווה חציית קו אדום.

קראו עוד ב-ice 
יו"ר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות אייל חקו כתב למנכ"ל הרשת היוצא ארי שמיס כי אסותא מעבירה לציבור "מסרים שיווקיים שאינם מכבדים את מקצוע הרפואה ואת העוסקים בו. עמידת בתי החולים במשימה זו צריכה לשמש מקור לגאווה בהם ולא קרדום לחפור בו תחתם, כפי שמשתמע בפרסום מטעמכם".
בינתיים, החליטו באסותא לשנות את נוסח הקמפיין ומסרו כי "ברשת אסותא לא פעלו מחלקות קורונה ועל מנת לעודד את הציבור שלא להזניח בעיות רפואיות שעלולות להחמיר עקב אי הטיפול בהן, הפרסום ציין גם עובדה זו. אנו עומדים מאחורי הדברים שבשום אומדן אינם מהווים הטעיה של הציבור והינם נכונים באופן עובדתי. יחד עם זאת, ובגלל שלא היה בכוונתנו לגרוע חלילה מכבודם של בתי החולים הציבוריים המתמודדים עם הקורונה, לרבות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, בחרנו לשנות במעט את נוסח הפרסום".
 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קמפיין מחליא
    יותם 05/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצדיק נקיטת אמצעים נגד גסי הרוח וערלי הלב שאחראים עליו
    סגור