שיווק ופרסום

"הסטורי של אווה" זכה בפרס "האוסקר של האינטרנט"

פרויקט ההנצחה הדיגיטלי שכבש את העולם זכה גם בפרס ה-WEBBY הנחשק, בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בסטורי לשנת 2020.  יזמי הפרויקט: "הצלחנו למקד את תשומת הלב הציבורית והגשמנו את המטרה לשמה יצאנו לדרך"
שרון טל | 
הסטורי של אווה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
"הסטורי של אווה", פרויקט ההנצחה הדיגיטלי המספר את סיפורה האמיתי של ילדה יהודיה בשואה, זכה בפרס ה-WEBBY, שנחשב לאוסקר של התוכן הדיגיטלי. הפרויקט של היזם מתי כוכבי ובתו מאיה זכה בבחירת השופטים בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בסטורי לשנת 2020,  לצד תכנית הסאטירה האייקונית סאטרדיי נייט לייב, שזכתה בבחירת הקהל.
"עם ישראל עשה את הסטורי של אווה בזה שאימץ אותה, אהב אותה ועקב אחריה", אמרו מתי ומאיה כוכבי לאחר הזכייה. "אחריו באו מאות מליוני צופים מרחבי העולם. הזכייה בWebby חשובה כי היא תמקד פעם נוספת תשומת לב ציבורית לחייה של אווה, נערה בת 13 שסבלה ונרצחה באושוויץ בשל היותה ילדה יהודיה. זו המטרה שלשמה יצאנו לדרך".
הפרויקט פורץ הדרך כבר זכה בשורה של פרסים בין לאומיים חשובים. בין היתר, הסטורי של אווה זכה בפרס הפרסום של פסטיבל ניו-יורק (NYF) בחמש קטגוריות; בשני פרסי LIA, פרס בין לאומי לפרסום בלונדון; היה מועמד לעוד עשרות פרסים וביום הניצחון על הנאצים ענקית האינטרנט מרוסיה, יאנדקס, הקדישה לפרויקט פלייליסט מוסיקלי.
"הסטורי של אווה" מספר את סיפורה האמיתי של אווה היימן, נערה יהודיה מהונגריה שנרצחה באושוויץ. הוא בנוי כסדרה של 24 סטוריז באינסטגרם, שעלו מדי שעה ומתעדים את חייה של נערה רגילה, לו היו רשתות חברתיות בתקופה ההיא. הסיפור מתחיל בילדותה השלווה של אווה בהונגריה ומסתיים בכניסה לתאי הגזים.
הוא הפך לפרויקט ההנצחה המצליח ביותר בעולם, עם מעל ל-300 צפיות מכל רחבי הגלובוס. הפרויקט זכה לסיקור תקשורתי חסר תקדים, ב-70 מדינות, אליו נחשפו כמיליארד בני אדם. את הקמפיין בישראל ובעולם הובילו משרד יחסי הציבור דבי תקשורת, שבבעלות משה דבי ומשרד הפרסום ליאו ברנט, שבבעלות קבוצת פובליסיס.
קראו עוד ב-ice
חשבון האינסטגרם של אווה צבר 1.6 מיליון עוקבים תוך פחות משבועיים. הסטוריז זכו ל-10 מיליון אינטראקציות תוך 12 שעות והפרויקט כולו לכ-200 מיליון חיפושים בגוגל. גם מנהיגים, מפורסמים ומובילי דעה בין לאומיים קידמו את הפרויקט, בהם הבית הלבן, ראש ממשלת ישראל, הקומיקאית שרה סילברמן, גל גדות ועוד רבים.
השנה, לרגל יום השואה הבין לאומי בינואר, "הסטורי של אווה" חזר לסדר היום עם יוזמה דיגיטלית חדשה. מנהיגי העולם, בהם נשיא המדינה, ראובן ריבלין; נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין; נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטינמאייר ומנהיגים רבים נוספים, כתבו לחשבון האינסטגרם של אווה מסרים נגד אנטישמיות והבטחות לשמר את זכר השואה.
פרסי ה-WEBBY מוענקים מזה 24 שנים על מצוינות בתחום האינטרנט, על ידי "האקדמיה הבינלאומית למדעים ואמנות דיגיטלית", גוף שיפוט המורכב מכ-1,000 מומחים מהתעשייה וממציאים מתחום הטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה