שיווק ופרסום

בארה"ב מאיימים למוטט את עסקי הפרסום של גוגל

חקירת ענק שמתנהלת נגד גוגל בארה"ב בוחנת את האפשרות להוביל לפירוק הזרוע הפרסומית של החברה, נוכח החשש שהיא פוגעת בתחרות ומפרה את פרטיות המשתמשים 
שרון טל |  2
גוגל (צילום ויקיפדיה)
שלוש חברות מארה"ב הגישו לאחרונה תביעה נגד גוגל בגין הפרה לכאורה של תקנות ההגבלים העסקיים בארה"ב, בטענה שגוגל "מנצלת את מעמדה כפלטפורמת חיפוש גדולה כדי להיות מונופול בכל הנוגע לסחר במודעות שמוצגות באתרים". חברות אלו לא לבד במערכה.
50 תובעים כלליים של מדינות ארה"ב חוקרים את התנהלותה העסקית של גוגל בחודשים האחרונים, בכל הקשור להפרות פרטיות ופגיעה בתחרותיות בענף הפרסום. הפרקליטים החוקרים שוקלים לדחוף לפירוק של עסקי הטכנולוגיה של גוגל כחלק מתביעת ענק, כך לפי דיווח ב-CNBC. הפרקליטים החוקרים את גוגל, הנמצאת בבעלות אלפאבית, בוחנים האם לדחוף לפירוק או להטיל מגבלות על אופן ניהול עסקיה של גוגל.
 
קראו עוד ב-ice
בראש החקירה בארה"ב עומד התובע הכללי הרפוליקני של טקסס, הפרקליט קן פקסטון. הבסיס לחקירה כפי שתיאר, היא הימצאות ראיות המצביעות על התנהלות בעייתית של גוגל בתחומי התחרות והפרטיות. "נתקלנו בראיות המצביעות על כך שייתכן שהפרקטיקות העסקיות של גוגל פגעו בתחרות, הפרו פרטיות משתמשים, והקנו לחברה שליטה בזרימה והפצת מידע אונליין". אמר פקסטון ל- CNBC.
מוקד החקירה בארה"ב הוא אמנם הזרוע הפרסומית של גוגל, אך החקירה עוסקת בנוסף גם במערכת ההפלה של החברה למכשירים ניידים ובמנוע החיפוש של גוגל. חקירה נוספת מתנהל במקביל נגד גוגל על ידי משרד המשפטים הפדרלי בארה"ב. נוכח התביעות הכפולות, משרד המשפטים בארה"ב והתובעים הכלליים דנו באפשרות לאחד את החקירה לכדי תביעה אחת.
אלטרנטיבות שעומדות בפני התובעים הכלליים בארה"ב הן להחיל מגבלות שונות על עסקי החברה, כדי להפחית את החשש לפגיעה בתחרות. אם לבסוף יחליטו בתביעה לדרוש פירוק של הזרוע הפרסומית של גוגל, תהיה מדובר במכה קשה שכן מרבית הכנסותיה של גוגל מגיעות מפרסום.  
אולם לא יהיה קל להביא לפירוקה של זרוע הפרסום של גוגל, שברשותה מספר חברות בת כמו DoubleClick שנרכשה בשנת 2007, ו- AdMob אותה רכשה בשנת 2009. עדיין, נוכח החשש לפגיעה בתחרות, הפרקליטים בארה"ב בוחנים את הכלים העומדים לרשותם כמו גם את ההשלכות הצפויות מנקיטת פעולות מרחיקות לכת נגד ענקית הטכנולוגיה.
מי שהתבטא בחריפות לאחרונה נגד גוגל הוא מנכ"ל ארטימדיה ישראל היוצא גל תורג'מן. בראיון לאייס טען תורג'מן כי גם הרגולטור הישראלי חושש מלפעול נגד החברה: "הרשות לתחרות לא באמת דואגת לאינטרס של המשק הישראלי, מאחר והיא לא רוצה להתעסק עם ענקיות כמו גוגל ופייסבוק ששולטות בנתח גדול של תחום הפרסום בדיגיטל" תיאר גל. "הרשות לתחרות מאפשרת לגוגל ופייסבוק לעשות מה שהן רוצות". כעת נראה שבארה"ב, לא חוששים לפעול ואף מתכוונים לעשות זאת בהקדם האפשרי. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרשות להגבלים עיסקאים בעבר פירקה את מיקרוסופט
    שי לוזון 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר שהיתה מונופול עם גוגל פוגעת בתחרות יכול שתוגבל כי החוקים שם מאוד נוקשים כלפי מי החברות שמיתשלטות על השוק הפירסום ופוגעת במיתחרים לא תחרות הוגנת
    סגור
  • 1.
    אמר זה שהרס את התחרות במו ידיו
    להבדיל אלפי הבדלים 06/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הרגולטור הישראלי לא חושש. הוא פשוט לא מבין. ארטי מכרו לרשות התחרות לוקשים. עובדה שמאז שארטי נכנסו לתחום אי אפשר לקנות פרירולים בשום אתר- רק דרך ארטי ובאופן בלעדי- זאת אומרת שרשות התחרות עזרה לארטי להפוך לגוף דורסני ותחרותי הרבה יותר מגוגל בזירה המקומית. לא שאני מנסגרת על גוגל אבל לפחות שם הם קשרו את המובילות שלהם במוצרים טובים. קיצר- 0לא רחוק היום שגם ארטי מדיה יבינו שכסף לא קונה עמיד רחוק אלא רק מה שקרוב ונראה לעין. בלי תחרות אין עתיד. כל האתרים יבינו זאת ממש בקרוב כאשר יגלו שהם בעצמם ייבשו את ביצת התוכן השיווקי- לקחו מטאבולה ואאוטבריין כל מה שיכלו בהסכמי בלעדיות, לאווטבריין נמאס וכעת השליטה עוברת לטאבולה. נראה את האתרים מנהלים מומ עם ספק בלעדי שישתין עליהם מגובה של 200 מטר. אנשים תתעוררו- זה כבר מזמן לא שוק של ערך אלא מסחרי נטו
    סגור