שיווק ופרסום

יפעת בקרת פרסום: בתאגיד השקיעו כ-1.5 מיליון שקל בשבוע בקמפיין דיגיטל ל'טהרן'

כאן11 היא המפרסמת הגדולה בדיגיטל השבוע, עם השקעה חריגה מאוד לקידום הסדרה 'טהרן', לפי נתוני יפעת. בתאגיד אומרים מנגד כי סכום ההשקעה נמוך בהרבה. מי המפרסמים הגדולים בטלויזיה ובעיתונות ומה השתנה השבוע בשוק הפרסום? 
שרון טל |  1
טהרן (צילום כאן 11, unsplash)

הסדרה 'טהרן' של תאגיד השידור הציבורי, המגוללת את סיפורה של הצעירה מהמוסד שנשלחת למשימה מסוכנת באיראן, עוררה עניין רב בעולם. היא אף נמכרה לאחרונה לחברת אפל שתשדר אותה בארה"ב, בסכום גבוה שלא פורסם. לרגל השקת הסדרה, בתאגיד השידור הציבורי יצאו בקמפיין דיגיטל ל'טהרן' בהשקעה גדולה במיוחד באתרי חדשות מובילים. 

לפי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום, בתאגיד השקיעו השבוע בקמפיין דיגיטל ל'טהרן' כ-1.5 מיליון שקל. יש לציין כי מדובר בסכומים מוערכים המבוססים על ניטור קמפיינים בכלל אמצעי המדיה, באמצעות מערכות ממוחשבות. מנגד, בתאגיד סותרים לחלוטין את נתוני יפעת וטוענים כי הסכום שהשקיעו בקמפיין הדיגיטל נמוך בהרבה, אולם לא מסרו את הסכום המדויק. לשון תגובת התאגיד: "הסכום ששולם לקמפיין טהרן הינו הרבה הרבה הרבה יותר נמוך".
על פניו, מדובר בנתון חריג מאוד לפרסום בדיגיטל. בשבועות האחרונים השקיעו מותגים עד כחצי מיליון שקל בשבוע, התאגיד השקיע בשבוע פי שלושה מכך. למעשה, מתוך כ-3 מיליון שקל השקיעו 5 מותגים בשבוע בפרסום בדיגיטל, חצי מההשקעה היא של התאגיד בקמפיין הדיגיטל. וכאן נשאלת השאלה, האם גוף תקשורת ציבורי צריך להשקיע סכומים גבוהים בקידום סדרה, פופולרית ככל שתהיה?
מלבד התאגיד, הפרסום השבוע בדיגיטל נותר די רגיל בהיקפו. במקום השני אחרי התאגיד בין המפרסמים הגדולים עומד קמפיין של בנק ישראל לביטחון בשטרות המזומנים בו השקיע כ-460 אלף שקל. במקום השלישי קמפיין של חברת הביטוח הדיגיטלי Wesure. במקום הרביעי קמפיין דיגיטל של חברת החשמל בו הושקעו כ-327 אלף שקל ובמקום החמישי קמפיין של מזרחי טפחות בו הושקעו כ-263 אלף שקל.
משרד הבריאות הוציא כ-1.7 מיליון שקל בשבוע על קמפיין בטיחות מפני הקורונה
 5 המותגים המובילים השבוע בהשקעה בפרסום בטלויזיה השקיעו כ-5.732 מיליון שקל, ירידה חדה של כ-26% משבוע שעבר, אז השקיעו 5 המותגים המובילים כ-7.8 מיליון שקל בפרסום בטלויזיה. 5 המותגים המובילים השבוע בהשקעה בפרסום בטלויזיה הם: קמפיין הקורונה של משרד הבריאות, שופרסל, WE4G, סובארו SUV והקמפיין של תנובה ליופליי פריזי, מלבד שופרסל וסובארו, המפרסמים האחרים ברשימה הובילו את הטבלה גם בשבוע שעבר.
 

קראו עוד ב-ice
במקום הראשון בקטגוריית הפרסום בטלויזיה עומד משרד הבריאות, שהשקיע השבוע 1.693 מיליון שקל בפרסום בטלויזיה, לעומת השבוע שעבר אז השקיע כ-1.646 מיליון שקל. במקום השני הקמפיין של שופרסל אונליין בו השקיעה הרשת 1.2 מיליון שקל. במקום השלישי רשת הסלולר We4G בקמפיין לחבילות הסלולר שלה, בו השקיעה כ-1.061 מיליון שקל. במקום הרביעי הקמפיין של סובארו לדגם השטח שלה, בו השקיעה כ-949 אלף שקל רק בפרסום בטלויזיה. במקום החמישי הקמפיין של תנובה ליופליי פריזי, בו השקיעה השבוע חצי מהשבוע שעבר. השבוע השקיעה תנובה כ-800 אלף שקל בלבד, לעומת כ-1.6 מיליון שקל בשבוע שעבר רק בפרסום בטלויזיה.

אופטיקה הלפרין מובילה את טבלת המפרסמות בעיתונות המודפסת
רשת האופטיקה של יעקב הלפרין הוציאה השבוע כ-208 אלף שקל על פרסום בעיתונות המודפסת והיא מדורגת בראש טבלת המפרסמים בעיתונות השבוע. אחריה במקום השני חברת סוזוקי שהשיקה קמפיין קיץ בו השקיעה בשבוע כ-173 אלף שקל בפרסום בעיתונות. הום סנטר במקום השלישי עם השקעה של כ-143 אלף שקל,
במקום הרביעי עולם הקולנוע שהשקיע כ-140 אלף שקל. במקום החמישי רהיטי חן איטליה שהשקיע כ-138 אלף שקל. בסך הכל, 5 המותגים המובילים השקיעו בפרסום בעיתונות כ-803 אלף שקל בשבוע, לעומת כ-837 אלף שקל בשבוע שעבר, לעומת כ-842 אלף שקל בשבוע שעבר. פער זניח יחסית של כ-3.7%, מה שיכול להעיד על היעדר שינוי מגמה משמעותית בשורת הרווח מפרסום של העיתונות המודפסת.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף ציבורי, טוב, יש להם 850 מליון שח, כל שנה. מושחתים (ל"ת)
    Vv 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור