שיווק ופרסום

בטלוויזיה, בדיגיטל ובעיתונות: 5 המותגים שהשקיעו השבוע הכי הרבה בפרסום

הקמפיין לכרטיס "מקס בק" ראשון בדירוג המפרסמים בטלוויזיה, אחריו טרה עם מולר אקטיב ותמי 4. בדיגיטל בלטו בנק ישראל ורשת נעלי שופרא, ובעיתונות מזרחי טפחות ומחסני חשמל
רועי בהריר-פרל |  2
המפרסמים הגדולים (צילום pexels, freepik)
הזינוק שנרשם בשבוע האחרון בתחלואה בקורונה נתן את אותותיו גם בזירת הפרסום: שוב, כמו לקראת ימי הסגר הקודם, הקמפיינים היקרים והחזקים היו של חברות ומותגים שמבוססים פחות על קמעונאות במרחב הפיזי ויותר על פעילות דיגיטלית מהבית ועל מוצרי בית למיניהם. המפרסמים הבולטים השבוע היו חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות פארם, חברות של קמעונאונות מקוונות, חברות מזון וגופים ממשלתיים - ליתר דיוק, גוף אחד בשם משרד הבריאות.  
באופן כללי, השבוע החולף היה שייך לחברת מקס. קמפיין "מקס בק" של החברה שלט השבוע במדיה ביד רמה - הן בטלוויזיה והן בדיגיטל - עם השקעה כוללת של כ-2.07 מיליון שקל (כ-1.8 מיליון שקל בטלוויזיה, כ-276 אלף שקל בדיגיטל). בלטו מאוד השבוע גם הקמפיין טרה למולר אקטיב עם פרסום בטלוויזיה ובדיגיטל בשווי 1.59 מיליון שקל, ואתר הקניות יד2 עם פרסום בטלוויזיה ובדיגיטל בהיקף כולל של 1.04 מיליון שקל. קמפיין "אל תזלזלו בנגיף" של משרד הבריאות עמד על בשווי כולל (טלוויזיה, דיגיטל ועיתונות) של 451 אלף שקל. 
חמש הגופים המובילים בקטגוריית הפרסום בטלוויזיה השקיעו יחד 6.96 מיליון שקל - עלייה של 22% לעומת השבוע הקודם, אז שווי הפרסום בטלוויזיה של חמש החברות המובילות עמד על 5.73 מיליון שקל. עדיין, מדובר בנתון נמוך יחסית (לפני שבועיים, לדוגמה, שווי הפרסום בטלוויזיה עמד על 7.8 מיליון שקל). בין חמשת המקומות הראשונים השבוע נמצאים שני קמפיינים למוצרי חלב (אחד של טרה, שני של תנובה), לצד קמפיין למתקן מים ביתי (תמי 4), קמפיין של משרד הבריאות ובראש, כאמור, מקס. 
 
קראו עוד ב-ice
בדיגיטל המצב מדאיג אף יותר. חמשת הגופים שהובילו השבוע בכל הנוגע להיקף ולשווי הפרסום בדיגיטל השקיעו יחד 1.66 מיליון שקל - ירידה חדה של 34% בהשוואה לשבוע שעבר, אז הושקעו 2.98 מיליון שקל (מתוכם, 1.53 מיליון שקל של כאן 11 על קמפיין "טהרן", כך לפחות לפי נתוני יפעת בקרת פרסום – אותם הכחישו בתגיד). את המקום הראשון בקטגוריה תופס השבוע בנק ישראל, עם קמפיין העלאת מודעות לשטרות מזויפים בשווי של כ-759 אלף שקל. במקום השני מדורג מותג ההנעלה שופרא, במקום השלישי מקס, במקום הרביעי מותג הביטוח wesure ובמקום החמישי אתר הקניות יד2. 
בגזרת העיתונות המודפסת, השונה באופן מסורתי משאר הקטגוריות במנעד המותגים, השקיעו השבוע חמשת המפרסמים המובילים כ-920 אלף שקל, שמהווים עלייה של 14.5% מהשבוע שעבר, אז השקיעו חמשת הראשונים כ-803 אלף שקל. את הדירוג השבוע מוביל בנק מזרחי טפחות עם קמפיין למשכנתא פנסיונית בשווי של כ-227 אלף שקל. אחריו ברשימה מדורגת חברת מחסני חשמל עם קמפיין הורדת מחירים בכ-198 אלף שקל, במקום השלישי סוזוקי עם קמפיין סאמר סייל, במקום הרביעי רהיטי חן איטליה ובמקום החמישי סופר פארם. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיוע
    כפיר 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא ראוי לקחת את כל המליונים האלו ולעזור קצת לעובדי התעשייה והבידור והאירועים לגמור את החודש?ולא רק לכמה משפחות? פשוט להקים קרן חירום חברתית של החברות שברשימה הבנקים חברות המזון והפארם סוכניות רכב ממש מכולם במקום להשקיע מיליונים בפרסומות לתת סיוע לנזקקים. אל תתנו לנו לחכות למדינה. או לצאת להפגין בשבילכם ברחובות ולקבל מכות משוטרים. תהיו איתנו הפעם.
    סגור
  • כנראה אתה תלמיד חדש
    שירן 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת אתה לא מבין איך תעשיה עובדת? יש פועלים ויש מנהלים. אין שיויון או אחריות האחד כלפי השני. השאר זה מזל. בהצלחה.
    סגור