שיווק ופרסום

ארגון יהודי עולמי בקמפיין נגד פייסבוק: "הסירי פוסטים מכחישי שואה"

כנס התביעות היהודיות פתח בקמפיין שמטרתו לגרום לפייסבוק להסיר ממנה תכנים מכחישי שואה. הפוסט יצא תחת התגית NoDenyingIt# וצובר תאוצה ברשתות החברתיות
רועי בהריר-פרל | 
מחנה אושוויץ בגרמניה (צילום ויקיפדיה)
פייסבוק ממשיכה להסתבך - והפעם עם ציבור ניצולי השואה: קמפיין שהשיקה השבוע כנס התביעות היהודיות נגד גרמניה (מוסד יהודי-אמריקאי ללא כוונות רווח שפועל בניו יורק) מציג סרטונים שבהם ניצולים מרחבי העולם מפצירים ברשת החברתית של מארק צוקרברג להסיר ממנה תכנים מכחישי שואה - כלומר, פוסטים, תגובות, דפים וקבוצות. באופן אירוני ומתריס, הקמפיין, שכותרתו  NoDenyingIt#, הושק בפייסבוק עצמה, כשבכל יום אמור לעלות סרטון חדש. במקביל, הסרטונים יועלו גם לאינסטגרם (שבבעלות פייסבוק) ולטוויטר על מנת לצבור כמה שיותר תהודה.
"לניצולי שואה יש מסר פשוט למארק צוקרברג", נכתב בפוסט שאליו צורף הסרטון הראשון. "הכחשת השואה היא דברי שטנה וצריך להוציא אותם מהפייסבוק. אי אפשר להכחיש את הסבל והאובדן. אי אפשר להכחיש את השואה (...). ניצולי השואה מתעקשים שמארק צוקרברג יסיר פוסטים מלאי שנאה שמכחישים את אחת הטרגדיות האנושיות הגדולות ביותר בהיסטוריה של האנושות. אנא שתפו את הסרטונים. צריך להסיר את הכחשת השואה מפייסבוק!".
הסוגייה של הכחשת השואה בפייסבוק מתקשרת, כמובן, לחרם הצרכנים נגדה והמתקפה הציבורית עליה נוכח סירובה להסיר, לסמן או לצנזר תכנים בעלי אופי מסית או כאלה שמפיצים דיס-אינפורמציה, אבל נושא השואה צף עוד ב-2018: המנכ"ל צוקרברג - כידוע, יהודי - אמר אז באחד הריאיונות כי תכנים שמכחישים את השואה לא בהכרח יוסרו, שכן לטענתו האנשים שמפרסמים אותם "פשוט טועים" ולתפישתו יש להסיר אך ורק תכנים שקוראים לאלימות באופן ישיר ולא תכנים שהם "רק" פוגעניים.
עד כה נפגשו חברי כנס התביעות מספר פעמים עם גורמים בפייסבוק בניסיון לשכנעם לטפל בנושא בכל זאת, אבל צוקרברג עצמו, לדבריהם, מסרב בעקביות להיפגש עמם. מטרת הקמפיין הנוכחי היא בין השאר לגרום לו להסכים להקשיב בגוף ראשון לסיפוריהם הקשים ולטיעונים הרגישים שלהם נגד הכחשת השואה בפייסבוק.
"בגרמניה ובאוסטריה אנשים שהכחישו את השואה נשלחו לכלא", אומרת אווה שלוס, ניצולת אושוויץ שמופיעה באחד הסרטונים, "איך מישהו בכלל יכול להטיל בזה ספק? איפה 6 מיליון האנשים שנעלמו? יש עשרות אלפי תמונות שלהם, שהנאצים צילמו בעצמם, בגאווה רבה. הם יודעים שהם עשו את זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה