שיווק ופרסום

טלגרם עוברת למודל רווחי ותתחיל לדחוף לכם פרסומות

פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל האפליקציה שצברה בשנים האחרונות תהודה אדירה והגיעה לחצי מיליארד משתמשים, הכריז כי החל משנה הבאה היא תעבור למודל עסקי שמניב רווחים. "רוב המשתמשים אפילו לא ירגישו בהבדל"
רועי בהריר-פרל | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
אפליקציית המסרונים הפופולרית טלגרם, שמתקרבת בימים אלה לחצי מיליארד משתמשים, תתחיל בשנה הבאה לשלב מודעות בערוצים השונים כדי לתרגם את הצלחתה לרווחים. כך, על פי הצהרה של מייסד ומנכ"ל טלגרם פאבל דורוב מהבוקר (רביעי).
דורוב ציין בדבריו כי הוא עצמו מימן את פעילותה של טלגרם במהלך שבע שנות קיומה עד כה, אבל נוכח הממדים שהאפליקציה הגיעה אליהם, הוא נאלץ לחפש דרכי מימון נוספות - או, במילים אחרות, להטמיע בעסק שלו מודל פיננסי. "פרויקט בקנה המידה שלנו זקוק לכמה מאות מיליוני דולרים בשנה לכל הפחות כדי להמשיך לפעול בהצלחה", הוא הסביר בערוץ הטלגרם שלו.
בהתאם לכך, טלגרם, הממוקמת בדובאי, שוקלת ליצור פלטפורמת פרסום דיגיטלי שתפעל בערוצים השונים ותהיה "ידידותית למשתמש, מכבדת פרטיות ויחד עם זאת תאפשר לכסות את ההוצאות על השרתים ועל היקף הטראפיק באפליקציה", כפי שמסביר דורוב. "כשהפלטפורמה תושק, הבעלים של הערוצים שלנו יזכו בעלייה משמעותית בטראפיק בחינם, בהתאם לגודלם".
במקביל לפיתוח פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי, בטלגרם שוקלים להוסיף מדבקות פרימיום ופיצ'רים אקסקלוסיביים אחרים, שיהיו בתשלום. חלק מהרווחים, על פי דורוב, יועברו לאמנים שיצרו אותם. "אנחנו רוצים שמיליוני יוצרים ועסקים קטנים שפועלים בטלגרם יוכלו לשגשג ביתר קלות, בזמן שהם מעשירים את התכנים עבור כל המשתמשים שלנו".
דורוב הדגיש כי הפיצ'רים הקיימים יישארו חינמיים גם לאחר הטמעת המודל החדש וכי טלגרם מתחייבת שלא להחדיר מודעות לצ'אטים קבוצתיים ולצ'אטים של אחד על אחד. בנוסף, הכריז דורוב כי הוא לא מתכוון למכור את טלגרם לאף אחד, "כפי שעשו מייסדי וואטסאפ", כלשונו.
"טלגרם היא פלטפורמה שמכבדת את משתמשיה ומבטיחה להם שירות באיכות גבוהה", סיכם, "בשנה הבאה נתחיל להפיק ממנה רווחים, אך נעשה זאת בהתאם לערכים הייחודיים שלנו, כפי שעשינו במהלך שבע השנים האחרונות. רוב המשתמשים אפילו לא ירגישו בהבדל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה