שיווק ופרסום

צפו: האם רינה מצליח יצאה נגד הערבים והחרדים? הנציב: "אמירה צורמת"

נציב תלונות הציבור העיר לרינה מצליח על אמירה פוגענית נגד המגזר הערבי והמגזר החרדי: "הייתה צורמת לטעמי". בקשת 12 מסרו כי הדברים יצאו מהקשרם: "אין כוונתה חלילה להדיר או לנכות מגזר זה או אחר ממרקם החיים בחברה הישראלית בכללותה"
מערכת ice |  5
רינה מצליח (צילום צילום מסך קשת 12)
רינה מצליח שוב מקבלת הערה מנציב תלונות הציבור של הרשות השניה דוד רגב. בתוכנית "פגוש את העיתונות" ששודרה במוצאי שבת האחרונה, המגישה הציגה את נתוני התחלואה הגבוהים יותר במגזר החרדי ובמגזר הערבי כשבפאנל דיברו על העלייה בתחלואה ובתמותה בישראל. לאחר מכן, מצליח אמרה כי: "בלי המגזר הערבי והחרדי, מצבנו היה טוב יותר".
האמירה של המגישה עורר סערה בקרב המגזרים עליהם דיברו ונאספו פניות לנציב תלונות הציבור דוד רגב.
נציב תלונות הציבור קיבל את הפנייה והגיב: "בתלונות נטען כי מדובר באמירה פוגענית כלפי המגזר החרדי והערבי וכי היא מצטרפת לאמירותיה של מצליח בעבר נגד מגזרים אלה. בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור במהלכו פנתה לגורם המשדר".
חברת החדשות של קשת 12 הסבירה לרגב כי: "ההקשר של דברי רינה מצליח הוא להצביע על התחלואה העודפת שנרשמה במגזרים הערבי והחרדי ולטעון כי לולא התנהלות פסולה שהתגלתה במגזרים אלה הרי ששיעור התחלואה בכלל האוכלוסייה היה גם הוא נמוך יותר. אין כוונתה חלילה להדיר או לנכות מגזר זה או אחר ממרקם החיים בחברה הישראלית בכללותה”.
כתוצאה מכך, נציב תלונות הציבור צפה בתוכן וראה כי הנתונים שמצליח הציגה נכונים אך ביקר את דרך הפרשנות שלה וכתב: "האם היה מקום כי מצליח תציין כי ‘ללא המגזר החרדי והמגזר הערבי מצבנו היה טוב יותר’? מצליח הביעה את עמדתה בנושא במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה ועל פי שיקול דעתה המקצועי, אך לטעמי היה מקום להציג את הדברים בדרך אחרת. המגזר החרדי והמגזר הערבי הם לטוב ולרע חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ולא ניתן לנתק אותם מהמגזרים האחרים. האמירה כי ללא מגזרים אלה המצב היה טוב יותר, הייתה צורמת לטעמי. העברתי את הערתך בצירוף הערתי זו לידיעת הגורם המשדר. אני מודה לך על פנייתך”.
שי גליק, מנכ"ל בצלמו ששלח את הפניה, מסר כי: "אני מברך על דברי הנציב. לא ניתן לרינה מצליח וחבריה בתקשורת לעשות דה-לגיטימציה לציבור החרדי. נמשיך להיאבק למען שמירת כבודם של כלל אזרחי ישראל ובתוכם הציבור החרדי”
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רינה
    בועז 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השתן עלה לרינה לראש.. הציבור הפסיק להתייחס לגברת שמבינה בכל דבר ובעיקר לשנו את המזרחים ותומכי בליכוד וביבי
    סגור
  • 4.
    האמת, בלי רינה מצליח היה טוב בהרבה (ל"ת)
    אורי טל 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 3.
    ומה עם סנקציה כנגד העיתונאית?, אהה זה לא בבית ספריכם (ל"ת)
    טל 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    למה לא להשעות קצת ?
    דגן 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 4
    .
    סגור
  • 1.
    "פוגעני"? אז תיפגעו... האמת והחיים חשובים יותר מהכל
    בני גבע 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כל הכבוד לך רינה מצליח על שלא התכופפת בפני כת הפוליטיקלי קורקט. אם במגזרים האלה היו מקפידים יותר על ההנחיות, לא היינו מגיעים למימדי תחלואה כאלה. הצל"ש לך - הצל"ג להם.
    סגור