שיווק ופרסום

נשים גייסו 4 מיליון שקל לטובת נשים

השבוע נערך כנס "משנות מציאות - נשים מובילות שינוי" של אתר העוסק במימון המונים לקידום מאבקים משפטיים. אחת היזמיות בכנס סיפרה כיצד היא גייסה כ-360 אלף שקל לטובת שירה איסקוב
מערכת ice | 
נשים למען נשים (צילום יחצ)
השבוע נערך כנס "משנות מציאות - נשים מובילות שינוי" של אתר ביאקטיב- פלטפורמת מימון המונים לקידום מאבקים משפטיים וציבוריים ב"פנתרה" בתל אביב. בכנס נכחו כ-50 אקטיביסטיות חברתיות ומשפטניות ובהן אורלי וילנאי פדרבוש, עו"ד רותם אלוני, כתבת ישראל היום לשעבר אמילי עמרוסי, פרופסור יפעת ביטון. עו"ד ענת בירן. עו"ד ענת גוטמן וגלית גיאת.
את הערב פתחה היזמת העסקית החברתית חנה רדו שסיפרה כיצד הצליחה לגייס סכום של 360 אלף שקל תוך 4 שעות לטובת שירה איסקוב ונתנה טיפ לכל הנשים "צניעות היא לא תכונה פרקטית", אחריה עלתה יו"ר שדולת הנשים אלה אלקלעי שהלינה שעל אף מספר השיא של השרות בממשלה נשים עדיין מודרות באופן תדיר מהמרחב הציבורי.
לאחר מכן התקיים פאנל מגייסות אותו הנחה עו"ד אופיר סמו - ברקת מנכ"ל ומייסד ביאקטיב שסיפר כי כל הגיוסים במסגרת האתר מסתיימים בסכום הגבוה בכ- 30%  מסכום היעד ובהשתתפות עירד מרציאנו צייגר שסיפרה שהיא הבינה במהלך גיוס הכספים שהיא "נאנסת פריבילגיית" שלא היתה צריכה לרדוף אחרי התקשורת כדי לקבל חשיפה ומימון ועל כן הפנתה את רוב הסכום שגייסה לטובת נשים פריבילגיות פחות שהיו זקוקות למימון חוו"ד משפטיות על מנת להתקדם בתביעות שהגישו.
יעל שרר שסיפרה כי הקימה את הלובי למלחמה באלימות מינית כאשר הבינה כמה עמותות מושפעות ערכית כשהמדינה או קרנות נותנות להן כספים. וכמה היה חשוב לה שהארגון שהקימה יתמך אך ורק על ידי הציבור ויתבסס על מיקרו תרומות. שרר גם פנתה לקהל וביקשה מהנשים לא לבקש יפה את מה שמגיע להן אלא לדרוש וסיפרה על המהפכה שנעשתה בתיקוני חקיקה, נהלים ותקציבים צבועים, הקמת חדרים אקוטיים, הנגשת מידע לנפגעות עבירה ב 5 שפות ועוד. "כל זה קורה כי לא ניתן לקנות אותנו או להשתיק אותנו בכסף ממשלתי כי אנחנו נדבר אך ורק בשם טובת הציבור שלנו- נפגעים ונפגעות מאלימות מינית".
חברת הפאנל האחרונה, הדס רוגולסקי עורכת אתר אונלייף שיתפה מניסיונה האישי בגיוס כספים דרך ביאקטיב שהחל בפוסט שכתבה "הנרצחת הבאה היא אולי חברה שלך בפייסבוק" ביום בו נרצחה מיכל סלה ובעקבות התגובות שקיבלה פתחה בקמפיין לגיוס מימון לקווי חירום לעמותת לא לאלימות. רוגולסקי סיפרה שההישג הגדול ביותר לא היה ההגעה לסכום היעד שנקבע או מהירות הגיוס, אלא העובדה שמאז הגיוס עלתה כמות הפניות לעמותה ב - 400%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה