שיווק ופרסום

הפועלים קיפלו את חומסקי: צינון לבכירים לפני המעבר לדיסקונט

השיחות האישיות בין דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, ואייל חומסקי, בעלי משרד הפרסום, מודלפות לתקשורת - למרות הצורך הרגיש ביישור ההדורים. בפועלים היו אגרסיביים והרוויחו חודשי צינון על פני חומסקי שנטשו בסערה את תקציב הענק לטובת המתחרה
יהודה לוינגר |  2
אייל חומסקי ודב קוטלר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יחצ גדי דגון)
פרשת אדלר חומסקי ובנק הפועלים ממשיכה לעורר סערה, אך שני הצדדים: מנכ"ל הבנק דב קוטלר, ובעלי משרד הפרסום אייל חומסקי, בדרך להגיע להסכמות כדי להוריד את האש והמתחים בין הצדדים.
נזכיר: משרד הפרסום הגדול אדלר חומסקי הטיל פצצה על בנק הפועלים, והודיע למנכ"ל דב קוטלר כי הוא עוזב באופן פתאומי לאחר עשרים שנה, ולא רק עוזב אלא גם בדרך לטפל בתקציב משרד הפרסום של בנק דיסקונט הבנק המתחרה.
אם בתחילה היה נראה שפועלים בצד החלש, לאחר שהופתע מההודעה הדרמטית, בבנק החליטו להשיב אש ולשלוח את זעמם כלפי אדלר חומסקי עם אמירות נוקבות נגד משרד הפרסום, ונגד העומד בראשו אייל חומסקי והאשמות על הפרות אמון וניהול מו"מ עם המתחרה בהיחבא "נרקם דבר במחשכים, פעלתם כמי שמחדיר מרגל לתוך הבנק", נכתב במסמך הזועם שנשלח למנכ"ל חומסקי.
על פי הדיווחים, לאחר המכתב הזועם, בשיחות, לכאורה, בין מנכ"ל הבנק דב קוטלר ובין אייל חומסקי, עלה שוב נושא הצינון לעובדי המשרד, הגם שסעיף כזה כלל לא קיים בחוזה ההתקשרות בין השניים - והסעיף היחיד לגבי עזיבה הוא הודעה מוקדמת של חודשיים. בנק הפועלים אמנם ירד מדרישתו הראשונית לצינון ארוך של חצי שנה עד שנה, אך לבסוף: עצם העובדה שיש צינון זה ניצחון לקוטלר, שימנע מהצוות של חומסקי שעבד צמוד להנהלה לעבור ישירות למתחרה. כך גם נמנעה תביעה בבית המשפט שככל הנראה היה מכריע אף הוא צינון של כמה חודשים, כפי שהיה במקרה אחר בעבר של עזיבת משרד פרסום באופן דרמטי שכזה.
למה אדלר חומסקי בכלל עזבו את תקציב הענק של הפועלים? הסיבה קשורה ביחסים האישיים בין הבכירים בבנק אל מול משרד הפרסום וזאת לאחר מינויו של דב קוטלר למנכ"ל הבנק באופן רשמי ביולי 2019. לפני כן שימש קוטלר כמנכ"ל ישראכרט שבמהלך הקדנציה שלו הפסידו באדלר חומסקי את מכרז הפרסום - דבר שנגרר באופן אישי גם לאחר שהגיע לפועלים. מאידך גם בכירים בבנק החלו לאותת שמשהו השתנה, ולכאורה לשני הצדדים היה ברור בדרך זו או אחרת שהמסע המשותף לקראת סיום.
לאחר ההודעה הדרמטית של אדלר חומסקי, בחרו בבנק הפועלים את קבוצת פבוליסיס שתצטרף לגיתם בניהול תקציב הפרסום של פועלים. החלוקה: פובליסיס ONE יקבלו 25 מיליון שקל עבור מותגי הבנק ואפליקציית ביט, ושאר התקציב ממשיך כרגיל להתנהל עם גיתם BBDO. בחירת פובליסיס מגיעה גם על רקע האשמות כי קוטלר מנסה להביא את יגאל ברקת מנכ"ל יהושע TBWA לתקציב הענק בפועלים, וזאת לאור היכרותו עם ברקת שהיה סמנכ"ל השיווק בישראכרט תחת כהונתו. 
למה השיחות הרגישות והאישיות מודלפות ולמי יש אינטרס? שני הצדדים שמנהלים על פניו שיחות ליישר ההדורים כדי להימנע מפיצוצים בתקשורת, או כדי להימנע מתביעות משפטיות, עדיין מוצאים את עצמם חשופים בכל זאת להד תקשורתי. בחומסקי מתעלמים לגמרי מהסיקור ומסרבים בכל תוקף אפילו להגיב על הדיווחים. בנק הפועלים הראה את כוחו במאבק מול חומסקי, וניסה לאזן את הדרמה שנגרמה לו בעקבות ההפתעה. גם לחומסקי יש ניצחונות לא קטנים: הדיון בין השניים לא יהיה בבית המשפט, וככל הנראה שאר הבקשות הקיצוניות כמו גריסת מסמכים ואישור רשמי לכך אולי לא יהיה. כך או כך שני הצדדים כלפי חוץ טוענים בתקיפות כי ההדלפות אינם מגיעים מהצד שלהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק.הפועלים
    אלי 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכול מושחת המדינה שלנו.כול אחד שמגיע לעמדה שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה בחרה ציבורית הוא עושה את זה.פשוט מגעיל מה קורה במדינה שלנו.חבל על דור העתיד שאין לא עתיד.
    סגור
  • 1.
    פרסומת
    אמיר 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי צריכים לעניין כל משרדי הפרסום שלא מייצרים כלום מלבד רעש כותרות.
    סגור