שיווק ופרסום

50 שנה למלחמת יום הכיפורים: קק"ל ומשרד הביטחון משפצים אנדרטאות

משרד הביטחון בשיתוף קרן קיימת לישראל והמועצה האזורית גולן יציינו בחודש הבא 50 שנה לפרוץ מלחמת יום הכיפורים, מחדשים אנדרטאות של חללים ברמת הגולן ופותחים אותם לציבור החל מחול המועד סוכות
מערכת ice | 
אנדרטה (צילום משרד הביטחון)

אגף משפחות, הנצחה ומורשת ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בשיתוף קק״ל והמועצה אזורית גולן, השלימו את הפרויקט לשיפוץ ושדרוג של עשרות אנדרטאות לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, הפזורות ברחבי רמת הגולן. אתרי ההנצחה והמורשת שהוקמו לאחר המלחמה ומספרים את סיפורי הקרבות והנופלים, עברו שדרוג משמעותי בחודשים האחרונים, לקראת ציון יובל שנים לפרוץ המלחמה, שגבתה את חייהם של 2,689 חללי מערכות ישראל.



עשרות אתרי הנצחה והמורשת הפזורים ברמת הגולן, הפכו עם השנים למוקדי תיירות וסיורי מורשת קרב עבור ישראלים רבים. הפרויקט המיוחד שיזמו משרד הביטחון, קק"ל והמועצה אזורית גולן, נועד לשמר את האנדרטאות לעשורים הבאים.

סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: "מדינת ישראל מצדיעה ביראת כבוד לגיבורי מלחמת יום הכיפורים שחונכו על רעות ופעלו בדבקות מופתית במשימה, שבהם רבים שלא זכו לראות את התפתחותה של המדינה. נופיה של מדינת ישראל מלווים באנדרטאות ואתרי הנצחה ממלכתיים ופרטים המשקפים את מחיר הדמים הכבד שגבתה הקמת מדינתנו. אתרים אלו נחשבים לנכס צאן ברזל ולמוקדי עליה לרגל עבור המשפחות השכולות, הציבור הרחב וכן תיירים המגיעים מכל העולם.
כחלק מציון יובל שנים למלחמה, בשנה האחרונה תיקצב משרד הביטחון פעילות עליה עמלנו בשיתוף הקרן הקיימת לישראל ומועצה אזורית גולן לשיפוץ והנגשת אתרי ההנצחה ברמת הגולן״.


יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי: "זוכרים את חללי מלחמת יום הכיפורים. יחד עם משרד הבטחון ומועצה אזורית גולן הובלנו מהלך חשוב וסימלי של שיפוץ האנדרטאות ברמת הגולן. חללי צה"ל הקריבו למען המדינה והעם את ההקרבה הגדולה ביותר – את חייהם, והמעט שאנחנו יכולים להחזיר להם ולבני משפחותיהם זו הנצחת זכרם. באתרים המחודשים מורשתם וסיפורם של הלוחמים במלחמה הקשה הזו יעברו לדורות הבאים".


 
ראש מועצה אזורית רמת הגולן, חיים רוקח: "בזכותם. סיפור מלחמת יום הכיפורים הוא סיפורה של עוז הרוח והגבורה של אוגדות, חטיבות, גדודים, פלוגות, צוותים ויחידים שעמדו בגבורה מול נחשולי האויב המצרי בדרום והסורי בצפון ובלמו את כוחות האויב, כמעטים מול רבים. סיפורו של חייל בודד מצטרף לחברו, ומספר את סיפורה של מלחמה קשה זו. מלחמה בה נפלו על משמר ארצנו 2,689 גיבורי ישראל ועוד רבים אחרים נפצעו בגופם ונפשם ונושאים עליהם עד היום את מראות המלחמה. במותם ציוו לנו את החיים ואת הגולן היפה והפורח, את מצהלות הילדים בגני הילדים ובבתי הספר, את המשפחות המבקשות להצטרף לקהילות הגולן. חובה עלינו לספר על גבורתם. פרויקט שיפוץ האנדרטאות וסיפור מורשת הלוחמים והיחידות בשיתוף משרד הביטחון והקרן קיימת לישראל הוא פרויקט חובה שהוא זכות גדולה לכל תושב במדינת ישראל וודאי שלתושבי הגולן".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה