שיווק ופרסום

מפעל הפיס חושף: אלו 12 המועמדים בפרס ספיר לשנת 2023

מפעל הפיס הכריז על שנים עשר המועמדים לזכייה בפרס ספיר לשנת 2023. הזוכה הגדול בפרס, צפוי לקבל מענק בסך של 180 אלף שקל וספרו יתורגם לשתי שפות

מערכת ice |  2
מפעל הפיס (צילום shutterstock, freepik)
היום (שני), הכריז מפעל הפיס על שנים עשר המועמדים של "הרשימה ארוכה" בפרס ספיר לספרות לשנת 2023. כל המועמדים, נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשותו של יו"ר הועדה וראש צוות השופטים, מר אורן נהרי.
 בשנה שעברה יצא מפעל הפיס עם בשורה משמעותית של העלאת סכומי הפרסים ב-200 אלף שקלים שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות, בשל החשיבות שרואה מפעל הפיס בקידום הספרות העברית ובטיפוחם של סופרות וסופרי ישראל. על פי מפעל הפיס, סך כל סכומי הפרסים שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות מסתכם ב- 765,000 שקלים.
 
שנים עשר המועמדים המפורסמים על ידי מפעל הפיס הם עופרה עופר אורן, דרור בורשטיין, אורלי קסטל-בלום, תמי בצלאלי, ימימה חובב, גיל הראבן, שחר מגן,  תהילה חכימי, חנוך מרמרי, ישי רון, אסף שור ורחל שליטא.
בסוף פברואר 2024 ייבחר הזוכה הגדול בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023, בשידור מיוחד בקשת 12. כל אחד מבין שנים עשר הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הארוכה", יזכה למענק בסך 30 אלף שקלים. חמשת הסופרים שספריהם יבחרו ל"רשימה הקצרה", יזכו למענק בסך 60 אלף שקלים ואילו לשלושת מועמדי "הרשימה הקצרה ספר ביכורים" יוענק פרס בסך 30 אלף שקלים כל אחד.
לזוכה במסלול הביכורים שייבחר מתוך רשימה זו, יוענק פרס כספי בסך 75 אלף שקלים. הזוכה הגדול בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023, יזכה במענק על סך 180 אלף שקלים. מלבד זאת,  ספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת, על פי בחירתו.
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי הביע את חשיבות קידום הספרות הישראלית: "דווקא בימים אלה חשוב להמשיך ולשמר את נכס צאן הברזל התרבותי גם בתחום הספרות בישראל – 'פרס ספיר לספרות' אשר הפך ברבות השנים למוסד יוקרתי ומוערך שזוכה לעניין רב, הן בקרב קהילת הספרות בישראל והן בקרב הציבור כולו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מפעל הפיס הפך לסניף של מרץ!!! (ל"ת)
    לוטו 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מפעל הפיס תומך נלהב של השמאל הרדיקאלי
    ביבי 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחסות "אגף התרבות" סניף של מרץ...
    סגור