פרויקטים

התחדשות עירונית בגבעתיים: צפו בכנס המלא!

אחת הערים המובילות בגוש דן עוברת מתיחת פנים, כשלהתחדשות העירונית תפקיד מרכזי בשיקום השכונות הוותיקות והגדלת היצע הדיור. "יש לנו חלופה משלנו לתמ"א 38", מצהיר ראש העיר, רן קוניק. עו"ד רויטל יוריסט, מבעלי משרד יוריסט-עפרוני: "רשות כמו גבעתיים שמקדמת תכניות בנייה, תחסוך לכולנו הרבה מאד זמן"


התחדשות עירונית היא מהפרויקטים הכי מזוהים עם הפתרון למצוקת הדיור ממנה סובלת המדינה. אחת הערים שכבר שמה לה למטרה לקדם מימזים במסגרת הזו היא גבעתיים. בתנופת הפיתוח המשמעותית ובשינויים שעוברת ועוד תעבור העיר, עסק כנס שערך אתר ice בנושא, בו השתתפו ראש העיר רן קוניק, ועו"ד רויטל יוריסט, מבעלי משרד יוריסט-עפרוני המלווה דיירים בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי.
"למרות מה שטוענים, אנחנו לא הפסקנו את התמ"א. יש לנו תוכנית משלנו" אומר קוניק. "אנחנו רוצים לחדש את העיר בצורה נכונה מבחינה תכנונית מאחר וגבעתיים היא העיר הכי צפופה בישראל, אחרי בני ברק". בנוסף מזכיר ראש העיר את רעידות האדמה ואת האיום הבטחוני, שאף הגיע עד פתח העיר עם טיל שנפל בגבעתיים בחודש מאי של השנה שעברה.
פרויקט ההתחדשות העירונית נוצר מלכתחילה על מנת לספק מענה לנזקים ולהזנחה של הבניינים הישנים שכבר הופכים מסוכנים. "במקומות שאי אפשר לעשות  בתמ"א 38/1 – מי שיסבול זה הדיירים", מזהירה עו"ד יוריסט. "יש בניינים שלא נכנסים להגדרה של 'בניין בסיכון' וזאת הבעיה"
צפו בכנס המלא!