פרויקטים

בולטות חזקה, מעורבות והנעה לפעולה: הדור הבא של פרסום הווידאו

Somplo מציגה: מוצר מהפכני המאפשר לייצר פרסומות וידאו עם שכבה אינטראקטיבית. מנכ"ל החברה, נדב מץ: "פיתחנו יכולת חדשה ב-Creative Builder שלנו לפרסומות, יכולת של Rich-Media לעולמות ה-Video Ads. מעכשיו Rich-Media זה לא רק ל-Display Ads"

בשיתוף Somplo | 
המוצר החדש של חברת Somplo
ביום רביעי שעבר (16 בנובמבר) רשם המוצר של חברת Somplo נקודת ציון משמעותית, כשלאחר חודשי פיתוח אינטנסיביים הוא הושק באופן רשמי ופומבי בישראל ובאירופה. מדובר בהרחבה של פלטפורמת הקריאטייב הנוכחית, לאפשרות לייצר פרסומות וידאו עם שכבה אינטראקטיבית, אשר מכילה תוכן דינמי המופנה ישירות אל ציבור הגולשים. זהו מוצר כחול-לבן, המייצר מהפכה של ממש בעולמות פרסומות הווידאו In-Stream – ומהווה עוד נדבך חשוב בפעילותה של החברה הישראלית, המתמחה במתן שירותי טכנולוגיית קריאייטיב לתעשיית הפרסום הדיגיטלית המקומית והבינלאומית.
"תחום הווידאו In-Stream מאגד אמנם מגוון רחב של מפרסמים ומגלגל תקציבי ענק, אבל ברמה הפרקטית הוא צועד למעשה בשנים האחרונות במקום", מסביר נדב מץ, מנכ"ל Somplo וממייסדי החברה, בראיון לאתר ice. "התחום הזה לא חווה שינויים יוצאי דופן בתחום הקריאייטיב הטכנולוגי, והוא מוגבל ביכולות שלו לייצר בולטות ושונות ברמה המוצרית-פרסומית, למעט ברובד תוכן הווידיאו עצמו בין פרסומות המותגים השונים. לוואקום הזה, מתוך שאיפה להביא לשדרוג החוויה הפרסומית בווידאו, נכנסת Somplo בכל בכוח".
"צריך להבין", מחדד מץ. "במצב העניינים הקיים, על מנת לחשוף את הקהל לתוכן פרסומי, נעשה שימוש במתודה די קבועה שכללה ריבוי פרסומות לאורך נקודות זמן שונות במסגרת תוכן הווידאו. הכלי הפרסומי הזה איכותי ומבוקש, אך עדיין מתקשה למקסם את מלוא הפוטנציאל שיש למוצר זה, היות והצופים התוודעו במהירות לפורמט ומיצו אותו: או שעשו שימוש מיידי בכפתור ה'דילוג' או לחילופין סבלו ממה שאנו מכנים בתעשיית הפרסום כ'עיוורון פרסומות'".
"כך או כך", מדגיש מץ, "הצריכה של התוכן הפרסומי לא נעשתה באופן שמאפשר יותר מדי יכולות אינטראקציה של הגולש עם הפרסומת עצמה. אנחנו ידענו לזהות את הצורך במוצר מקיף ומתקדם יותר, כפי שאנו חווים שנים רבות מעולמות ה-Display Ads, הרמנו את הכפפה וגיבשנו את המענה".
"מענה אפקטיבי לשוק הווידאו".  הפורמט החדשני שפיתחה חברת Somplo:
המוצר שמציגה Somplo משלב גם יכולות מתחום ה-Display Ads: דוגמת ריבוי מסרים, קרוסלת מוצרים, מדידת מעורבות הגולשים במודעה, הטמעת יותר מעמוד נחיתה אחד, שימוש בסקרים תוך ניתוח ועיבוד המידע העולה מהם, חיבור לאיקומרס של מוצרים מסחריים – וזו רק רשימה חלקית. המשמעות: מודעה אינטראקטיבית עם בולטות חזקה, המייצרת מעורבות של הגולש ומובילה לשינוי התנהגות המתורגם מצפייה בלבד להנעה לפעולה. כאן הגולש לא רק מגיב אחרת לתוכן הפרסומי, אלא גם מספק מידע בעל ערך רב למפרסמים ולמשרדי הקריאייטיב שלהם.
"פיתחנו הרחבה למערכת ה-Creative Builder לפרסומות שלנו, כך שננגיש יכולות Rich-Media לעולמות ה-Video Ads", מפרט מץ. "באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית, הרחבנו את גבולות הגזרה עבור המפרסמים: הן לפרסום במסגרת קמפיין ישיר, והן במסגרת קמפיין פרוגרמטי – וזאת ללא כל צורך באינטגרציה מיוחדת לגופי התוכן או בורסות המדיה המובילות. חברת Somplo הינה ספק טכנולוגי מאושר של הגופים המובלים בתחום הפרסום הדיגיטלי בארץ ובעולם, וככזאת היא בעלת אינטגרציה מובנת ומעודכנת באופן תמידי אל מול גופי התוכן והמדיה הללו".  
הממשק עצמו הוא קל וידידותי לשימוש, ומאפשר למפרסמים להכין קמפיין אינטראקטיבי עם בולטות חזקה, בקלות ובמהירות. "בו בזמן, יכולים המפרסמים גם להתעדכן בזמן אמת בהיענות של קהל הגולשים, בזכות Dashboard מלא המכיל את כל הנתונים הרלוונטיים", מוסיף מץ. "אפשר בפירוש לומר שלקחנו את התחום הזה עוד צעד חשוב קדימה, עם זיהוי נתוני מוערבות נוספים, מעבר להקלקה של הגולש בלבד".  

מייסדי חברת Somplo: נדב מץ (מימין), נתן צ'פניק ועודד שמידוב (צילום באדיבות Somplo)
פלטפורמה משודרגת, עשירה ומתקדמת
מועד ההשקה בו בחרה Somplo רחוק מלהיות מקרי. הוא תוכנן במיוחד לנובמבר, חודש הקניות הגדול בישראל ובחו"ל, ועבור קהל יעד המורכב ממשרדי פרסום ומשרדי מדיה, גופי תוכן ומותגי קצה. "התקופה הזו מלווה בפעילות מוגברת ובשורה של קמפיינים", מרחיבים ב-Somplo. "כל השחקנים נמצאים כעת בעשייה, ובדיוק לטיימינג הזה אנחנו כיווננו".  
אף שהמוצר נמצא באוויר קצת יותר משבוע, הוא כבר מייצר סביבו הד נרחב. "כבר עכשיו לקוחות שעובדים מולנו משלבים את הטכנולוגיה בפעילות שלהם", מעדכנים בחברה. "מבחינתו, זו עוד הוכחה עד כמה המוצר הזה היה נדרש בשוק".
חברת Somplo מציינת השנה 5 שנים להיווסדה, כשמאחורי הקמתה עומדים שלושה: נדב מץ, נתן צ'יפניק ועודד שמידוב – בעלי ניסיון עשיר בקידום טכנולוגיות בעולם הפרסום, ומי שליוו בין היתר גם סטארט-אפים רבים בעולמות הפרסום הדיגיטלי בראשית דרכם. מאז שנת 2017 מספקת Somplo לשוק יכולות של Rich-Media לפרסומות ה-Display (דוגמת מעברונים, באנרים ועוד), באמצעות פלטפורמה טכנולוגית לשימוש עצמי ליצירה קלה ופשוטה ליצירה של יכולות קריאייטיב טכנולוגיות עשירות.
המטה המרכז את פעילות החברה ממוקם בפתח תקוה – אך כמי שנמצאת באינטראקציה הדוקה מול שלל גופים מעבר לים, ל-Somplo שלוחות גם באירופה, כשהצוות מונה כ-40 עובדים.
"כל יכולות ה-Rich Media של החברה ב-Display Ads, יהיו עכשיו נגישות גם לעולמות הווידאו", מסכמים ב-Somplo. "במבט קדימה, על הפרק עוד כמה וכמה פיתוחים מעניינים עבור שוק הפרסום, כך שהפלטפורמה שאנו מספקים לשחקנים השונים – משרדי פרסום, גופי טכנולוגיה ומותגים מובילים – תהיה רחבה יותר, עשירה יותר ומתקדמת יותר, כבר במהלך העתיד הקרוב".
 בשיתוף Somplo