רכב

טסלה ומאסק חוטפים מכה קשה: כ-6,000 עובדים יגישו תביעת ענק?

טסלה, ענקית הרכבים החשמליים בבעלותו של אילון מאסק, מסתבכת בגדול אחרי ששופטת בית המשפט העליון של קליפורניה, קבעה כי בעקבות הכישלון שלה בהפלייה ובגזענות באחד מהמפעלים של החברה, כלל העובדים השחורים שעברו בטסלה מ-2016, כ-6,000 במספר, רשאים להגיש נגדה תביעה שעשויה להגיע למיליוני דולרים
מערכת ice |  1
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
ענקית הרכבים החשמליים טסלה, שנמצאת בבעלותו של אחד מעשירי העולם, אילון מאסק, מסתבכת בענק, זאת לאחר ששופטת בקליפורניה קבעה כי קרוב ל-6,000 עובדים שחורים במפעל של החברה בקליפורניה יוכלו לתבוע אותה, זאת אחרי שלטענתה החברה נכשלה בטיפול שלה בהפלייה וגזענות במפעל. כך על פי דיווח היום (חמישי) של סוכנות הידיעות רויטרס.
שופטת בית המשפט העליון של קליפורניה, נואל ווייס, טענה כי טסלה הייתה מודעת לגזענות כלפי עובדים שחומי עור במפעל, ובכל אינה פעלה כראוי וכמצופה כדי למנוע זאת. מי שהגיש את התביעה הרשמית נגד החברה הוא עובד המפעל במרקוס ווהן, שהגיש עוד ב-2017 תביעה נגד טסלה, זאת בטענה כי עובדי המפעל השחורים סופגים הערות גזעניות, קללות כתובות גרפיטי וחבלי תלייה שנתלו בעמדות העבודה שלהם, זאת ללא כל התערבות מצד החברה בה הם עובדים.
 
מנגד, טסלה טענה כי פעלה בנושא ואף פיטרה עובדים שפעלו בגזענות. מדובר במכה קשה מאוד לחברה של אילון מאסק, שעמדה בפני מספר תביעות והאשמות על גזענות, בעיקר במפעל שלה פרמונט שבקליפורניה. למעשה, כעת, כל עובד שחור שעבר בחברה מ-2016 רשאי לתבוע אותה, כך שהחברה עשויה לשלם פיצויים במיליוני דולרים, ואף יותר מכך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קליפורניה. כל מי שמכיר מבין במה מדובר. (ל"ת)
    אבי 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור