רכב

מלחמת עולם בענף הרכב: סין תכריע את ארצות הברית?

סין נתפסת כאיום על ארה"ב. תעשיית הרכב בארה"ב בירידה מבחינת יצוא כלי רכב וחברות כמו ג'נרל מוטורס חתכו את הפעילות הבינלאומית, בעוד סין ייצאה כמעט 5 מיליון כלי רכב בשנת 2023
מערכת ice | 
רכבים אוטונומיים (צילום vecteezy)
סין עלולה להציף את שוק הרכב החשמלי בארצות הברית עם ההיצע שלה, כך הזהירה שרת האנרגיה ג'ניפר גרנהולם ביום רביעי, שבועות לאחר שהנשיא ג'ו ביידן העלה חששות דומים.
"אנחנו מודאגים מאוד מכך שסין תגרום לתעשייה שלנו בארה"ב. אפילו כשאנחנו בונים עכשיו את עמוד השדרה המדהים הזה של הייצור", אמר גרנהולם במהלך פאנל דיונים באירוע של Axios. סין נתפסת כאיום על ארה"ב. תעשיית הרכב בארה"ב בירידה מבחינת יצוא כלי רכב וחברות כמו ג'נרל מוטורס חתכו את הפעילות הבינלאומית.
 
סין ייצאה כמעט 5 מיליון כלי רכב בשנת 2023, כך הראו נתוני איגוד יצרני הרכב בסין, עקפה את יפן והפכה למדינה מספר 1 בעולם לייצוא רכב בשנת 2023. גם יצרניות EV סיניות הוציאו דגמים חדשים בזמני שיא, והתחזית עבור יצרניות הרכב הסיניות נותרה יציבה למרות התחרות הגוברת, אמר פיץ' רייטינג בדצמבר.
"סין משקיעה סכומים עצומים למטרת ביג-footing אז אנחנו צריכים להבין שחשוב שאנשים יקנו רכבי EV באופן סביר, אבל אנחנו יכולים לעשות את זה ואנחנו יכולים לשמור על המדינה שלנו בטוחה", אמר גרנהולם. הבית הלבן אמר בחודש שעבר כי ארה"ב בדק האם יבוא רכב סיני מהווה סיכוני ביטחון לאומי, מכיוון שהם יכולים לאסוף נתונים רגישים על ארה"ב. אזרחים ותשתיות ולשלוח אותו לסין.
ארצות הברית. מנסה להגביר את שרשראות אספקת החשמל המקומיות באמצעות חוק הפחתת האינפלציה, המעניק זיכוי מס עבור רכבים שעוברים הרכבה סופית בצפון אמריקה, עומדים בדרישות קריטיות של מינרלים ורכיבי סוללה, בין היתר. רכבי EV שרכיבי הסוללה שלהם נבנו או מורכבים על ידי "ישות זרה לדאגה" כלומר סין, איראן, צפון קוריאה ורוסיה אינם זכאים לתמריצי המס.
ארצות הברית. הסנאט הצביע ביום רביעי על אישור הצעת חוק שעלולה להגביל עסקים עם חברות ביוטכנולוגיה סיניות כמו WuXi AppTec ו-BGI בנושאי ביטחון לאומי, זאת בהמשך לחוקים שכבר חוקקו תחת ממשל ביידן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה