רכב

רכבת ישראל עושה מהפכה: 13 רכבות בשעה בקו מהיר

הקו המהיר לירושלים יוארך ויגיע במנהרה תת-קרקעית עד מרכז העיר והמושבה הגרמנית. השרה רגב: "בעתיד הקרוב יוכל תושב ירושלים להגיע מביתו לתחנת הרכבת בדרך הנוחה לו, ומשם לעלות על קו מהיר שייקח אותו היישר לתל אביב, חיפה או באר שבע. לזה אני קוראת 'מחברים את ישראל'".

מערכת ice |  19
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
הועדה הלאומית לתכנון ובניית תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (יום שני) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים, מתחנת יצחק נבון שבמבואות העיר עד לתחנת החאן הסמוכה למושבה הגרמנית, עם תחנה נוספת במרכז העיר.
הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית והתחנות יוקמו גם הן במפלס תת קרקעי בדומה לתחנת יצחק נבון. עם השלמת העבודות יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה.
 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "ירושלים היא בירתנו ההיסטורית, שאליה התגעגענו לאורך אלפי שנות גלות. היא שהחזירה אותנו למולדתנו, והיא שנותנת לנו את הכוח והזכות לבנות את הארץ, לפתח ולבסס אותה, לתת לה כלים לפרוח ותשתיות שיעמדו בהצלחה באתגרי העתיד. לכן אני מחויבת לעשות הכל למען פיתוחה של ירושלים, מעל ומתחת לפני הקרקע. במרכז העשייה שלי עומדת התחבורה הציבורית, אשר נשענת על מערכות הסעת המונים שמהן מתפצלים כל שאר אמצעי התחבורה. בנוסף לרשת הרכבות הקלות שאנחנו מקדמים במרץ, ואשר תושלם עד סוף העשור הנוכחי, אנו נעזרים במבנה הטופוגרפי הייחודי של ירושלים המאפשר לנו להגיע ממש עד מרכז העיר מתחת לפני הקרקע. בעתיד הקרוב יוכל תושב ירושלים להגיע מביתו לתחנת הרכבת בדרך הנוחה לו, ומשם לעלות על קו מהיר שייקח אותו היישר לתל אביב, חיפה או באר שבע. לזה אני קוראת "מחברים את ישראל".
התוכנית (תת"ל 108) משתלבת בתוכנית האסטרטגית לרשת המסילות הארצית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040. לפי התחזית, בשנה זו יתבצעו כ-300 מיליון נסיעות ברשת הרכבות ברחבי הארץ.
התכנית האסטרטגית מבוססת על חיבור מיטבי ומהיר בין מרכזי ארבעת המטרופולינים וקיצור זמני הנסיעה ביניהם. לשם כך תוקם רשת מסילות היררכית עם הפרדה בין שירות בינעירוני מהיר עד 250 קמ"ש לשירות פרברי ואזורי במהירות עד 160 קמ"ש.
הרשת המלאה תכלול הוספת מסילות מהירות למסילת החוף בין חיפה לתל אביב, הוספת מסילות מהירות לבאר שבע, מסילות מהירות שיחברו בין באר שבע, ירושלים ותל אביב, והפרויקט שאושר היום להקמת מסילה תת-קרקעית בירושלים שתמשיך את הקו מתחנת יצחק נבון עד לתחנת הרכבת החאן. תכנית זו תאפשר לעמוד ביעדי התכנית האסטרטגית, הקובעים תדירות גבוהה של 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה.
בנוסף להארכת המסילה, התוכנית כוללת הקמת שתי תחנות חדשות, האחת במרכז העיר והשנייה במתחם החאן, סמוך לתחנה ההיסטורית. תחנות אלה יאפשרו פיזור נוסעים יעיל, גישה נוחה להולכי רגל, קירבה למוקדי תעסוקה ומסחר, וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה. התחנות יהיו תת-קרקעיות עם כניסות מעל לקרקע, ולא יצריכו הפקעות נוספות ושינויים משמעותיים בפני השטח.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "היום עברנו עוד משוכה בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית לשנת 2040, שאותה גיבשנו יחד עם רכבת ישראל. אנו צופים כי בשנת 2040 יתבצעו ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בשנה, גידול של יותר מפי ארבעה לעומת היום. לשם כך נצטרך לאשר, לתכנן ולהקים עשרות קילומטרים של מסילות מהירות שיחברו את כל חלקי הארץ, ואשר יהפכו את הנסיעה הבינעירונית לעניין פשוט וקל: מגיעים לתחנה ותוך כמה דקות עולים על הרכבת מהירה למחוז חפצך. זהו חזונה של השרה מירי רגב, ההולך ומתממש לנגד עינינו."
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    יהיה מוכן ב 2040 (ל"ת)
    חחחח ח חחחח 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    הרקבת
    אבי 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באיזה זמן קרוב מירי? התחלתם לבנות את הקו האדום כשהתחילו לבנות את דובאי. הם חוגגים ואת תקעת מקלות בגלכלים של הרכבת. כולם רק סובלים במשך כמה עשורים ואין רכבת. תתבישי
    סגור
  • 15.
    עתיד קרוב
    לילי 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    17 שנה זה לא עתיד קרוב. תביאו סינים יסיימו בשנתיים.
    סגור
  • 14.
    מירי האלופה כול הכבוד. ווינרית אמיתית (ל"ת)
    סיגל 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע
    תרח הזקן 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רגע רגע רגע
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    שטויות פופוליסטיות
    לא נכון 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין סיכוי שזה יתממש עד 2040, המדינה בירוקרטית, אפילו להעלות תדירות רכבות קיימות מירושלים לתל אביב לא קורה.
    סגור
  • 11.
    רק תחת הכרמל אין מנהרה, כי יש פחות ליכודניקים (ל"ת)
    ג'נגו 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שקר גדול של הליכוד
    ציון 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק זה רק פוליטיקה מחפשים מישהו שאוהב את הליכוד השקרים שלהם .
    סגור
  • 10.
    שליטה דיקטטורית איסלמית
    שנת 2040 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה העתיד. שום רכבות.
    סגור
  • 9.
    רק חבל שמרכז המוטו שלך שונה ומתעלם
    אני 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לגיע לרכבת בתחבורה ציבורית באוטובוסים של פעם בחצי שעה במקרה הטוב שלא מסונכרנים עם שעות הרכבת שגם היא פעם בחצי שעה ולקוות שהרכבת לא תתעכב ולא תבוטל
    סגור
  • 8.
    רכבות
    רוני 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברגע דינועו רכבות גם בסוף השבוע נוכל לומר דהחינו
    סגור
  • 7.
    מהפכה ברכבת
    אורית 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשהרכבת תחזור לסוע בשישי אחר הצהריים ובמוצאי שבת לפחות מצאת השבת - זאת תהייה מהפיכה. שלא לדבר על השבת עצמה...
    סגור
  • 6.
    רכבת
    שאול 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא הבנתי מה עם רכבת לצפון הצפוני הצפון הצפוני מנותק לגמרי
    סגור
  • 5.
    יקח לנו שנים לבנות מחדש מה שסרת התחבורה
    א 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אחרי שרוב הנהלת הבכירה של משרד התחבורה התפטרה מתפקידם. הסרה רקב מתגאה בחורבן שהשאירה מאחור.
    סגור
  • 4.
    בתקווה גדולה
    ליכדניק לשעבר 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שעד שהקו יעבוד תעלמי מחיינו.
    סגור
  • 3.
    נו באמת
    אמילי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כל היופי הזה יקרה מתי? בשנת 2085? כבר שנה לא מצליחים להפעיל הארכה של קו האדום בירושלים למרות שכבר העל מוכן. שאנשים האלו מדברים על 13 רכבות בשעה. הזויים
    סגור
  • 2.
    איך יודעים שהצעד הזה הוא לטובת אזרחי ישראל?
    ניב 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברגע שאין תגובות - הממשלה בדרך הנכונה. כשאין על מה להתלונן הישראלים שותקים... ישראלי טוב זה ישראלי שרק מחפש מה לא טוב ואיפה להתלונן. עבודה טובה!
    סגור
  • 1.
    רגב כרגיל מפנטזת
    מנחם 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    פרוייקט לא כדאי כלכלית שלא יתממש. מי שטוען ל 13 רכבות בשעה ממציא סיפורים. אין לזה קיימות. גם על הקו העכשווי הודיעו בזמנו על רכבת כל 5 דק' והמציאות - כל 20 דק'. מספיק עם ההלל העצמי ועוד על הנייר. אלו אנשים קטנים שאין להם מושג חוץ מלעשות גלים. כי מעשים אין
    סגור
  • תגובה לרגב
    שילי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה קל לספר סיפורים לא שלה ולא מיוזמתה. היא במקרה בממשלה עכשו. בתקווה גדולה זלא תהיה.
    סגור