רכב

עולם רכבי היוקרה נפגע? זה החוק בעקבותו חלה הצניחה

ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי כל רכב שנרכש במחיר של מעל 58 אלף דולר יזוהה באמצעות לוחיות רישוי ירוקות. המכירות של מכוניות היוקרה ירדו ב-27% - וחלק מהאנליסטים מאשימים את השינוי בלוחיות רישוי
מערכת ice |  1
רכב מקלארן F1 (צילום יוטיוב)
ממשלת דרום קוריאה הודיעה שכל המכוניות במחיר של יותר מ-58,000 דולר (כ-218 אלף שקל) יזוהו באמצעות לוחיות רישוי ירוקות, למעט טנדרים, משאיות וכלי רכב ייעודיים. 
החוק נקבע כאמצעי להימנע מהתחמקות מס, במטרה לבלום את הנוהג של שימוש ברכבי חברה יוקרתיים להתקשרויות אישיות ומחיקתן כהוצאה עסקית. הלוחות מצביעים על כך שהמכוניות אינן כלי רכב בבעלות פרטית, והמהלך לא עלה בעין יפה בקרב נהגים מודעים לסטטוס. החוק החדש הואשם בצניחת מכירות רכבי היוקרה בשל הסלידה החברתית מרכבים שכורים או מושכרים.
 
מכירות מכוניות פרימיום ירדו ב-27% מאז הוצגו הלוחות הירוקים בינואר, כאשר חלק מהאנליסטים מאשימים את לוחיות הרישוי ה"צעקניות" בצניחה. בכיר בתחום הרכב תיאר את הלוחות הירוקים כ"לא מגניבים" ופוגעים בעניין במותגי יוקרה במקומות כמו מחוז גנגנם הידוע במרכזי הקניות היוקרתיים שלו ובאהבתו למותגי מעצבים. 
בהשוואה לרבעון הראשון של 2023, מכירות בנטלי ב-2024 צנחו ב-77%, פורשה ירדה ב-23% ורולס רויס ​​חוותה צניחה של 35% בדרום קוריאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פגיעה בחופש הפרט והתנועה. (ל"ת)
    פי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור