רכב

מכה לשוק הרכב בישראל: הרכב שהזמנתם עשוי לא להגיע

בשנת 2023 טורקיה היוותה את המדינה הרביעית בגודלה בייצוא מכוניות לישראל אחרי קוריאה הדרומית, סין ויפן, עם יבוא של 23,600 כלי רכב. אם החרם יימשך זמן רב, הדבר עלול ליצור מחסור ועיכובים באספקת דגמים פופולריים כמו טויוטה קורולה, יונדאי i10 ו-i20 וחלק מדגמי פורד
מערכת ice |  1
רכב (צילום vecteezy)
החרם שהכריזה טורקיה על מדינת ישראל צפוי להשפיע קשות על ענף הרכב המקומי. על פי נתונים שפורסמו באתר icar, מתחילת 2024 נמכרו בישראל כ-8,700 כלי רכב מתוצרת טורקיה, המהווים כ-8% מסך המכוניות החדשות שנמכרו בשוק המקומי.  
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2023 טורקיה היוותה את המדינה הרביעית בגודלה בייצוא מכוניות לישראל אחרי קוריאה הדרומית, סין ויפן, עם יבוא של 23,600 כלי רכב. לפי הארגון הבין-לאומי של יצרני רכב (OICA), טורקיה ייצרה בשנה החולפת 952,600 מכוניות פרטיות ו-515,700 כלי רכב מסחריים, והיא נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם.
 
נכון לעת הזו, היבואנים המובילים בישראל טוענים כי אין השפעה מיידית על השוק המקומי. אך אם החרם יימשך זמן רב, הדבר עלול ליצור מחסור ועיכובים באספקת דגמים פופולריים כמו טויוטה קורולה, יונדאי i10 ו-i20 וחלק מדגמי פורד. במקרים מסוימים יוכלו היבואנים לחפש מקורות ייצור חלופיים, אך הדבר עלול לגרור שיבושים בשרשרת האספקה ועליות מחירים ללקוח הישראלי.
במקרים אחרים, של דגמים כמו יונדאי באיון וטויוטה C-HR המיוצרים כיום בטורקיה בלבד, ההשלכות עלולות להיות קשות אף יותר ולהוביל למחסור ולעליות מחירים חדות במיוחד. יבואני הרכב בישראל מביעים חשש כי ככל שהחרם יימשך, עלולים להיווצר שיבושים, עיכובים ופגיעה בכמויות ובמגוון הדגמים הזמינים לרכישה.
לסיכום, החרמת טורקיה של מוצרים ישראלים מעלה חששות בענף הרכב המקומי, שבו יבואנים רבים נסמכים על ייצור טורקי. הארכת החרם עלולה לפגוע משמעותית בהיצע, במחירים ובמגוון ויציבה אתגרים לוגיסטיים חדשים עבור היבואנים והצרכנים כאחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שילכו הטורקים לכל הרוחות, עדיף לנסוע עם סוס ועגלה (ל"ת)
    יצחק 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור