רכב

מהפכה ברישיונות הנהיגה: זה מה שמרוויחים החיילים

כ-1000 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות, שעלו מרחבי העולם, הגיעו להמיר את רישיון הנהיגה הזר שברשותם, לרישיון נהיגה ישראלי בתוך מספר שעות. כ-85% מתוכם עברו בהצלחה את הטסט והוענק להם רישיון הנהיגה. האירוע המיוחד התקיים כיוזמה משותפת של אגף הרישוי במשרד התחבורה, 'התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו-FIDF'
מערכת ice | 
יום המרת רישיונות לחיילים בודדים (צילום יונית שילר)
פועלים למען חיילי צה"ל הבודדים. כ-1000 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות שעלו מרחבי העולם ובבעלותם רישיון נהיגה זר, זכו היום (חמישי) להזדמנות להוציא רישיון נהיגה ישראלי. מתוכם, כ-85% קיבלו את רישיון הנהיגה הישראלי המיוחל.
האירוע התקיים במשרד הרישוי בחולון, במסגרת "יום המרת רישיונות לחיילים בודדים", כיוזמה משותפת של אגף הרישוי במשרד התחבורה, 'התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו-FIDF' ואכ"א מופת בצה"ל.
 
במסגרת יום זה, הוקם מתחם המרת רישיונות נהיגה ייעודי עבור מאות חיילים בודדים, רבים מהם לוחמים שיצאו להתרעננות קצרה מהלחימה, שזכו להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון ישראלי תוך שעות בודדות. החיילים הבודדים ביצעו את כל הליכי הרישוי הנדרשים וכן מבחן שליטה מעשי (טסט). כ-400 מתוכם שיעברו את מבחן השליטה המעשי בהצלחה, קיבלו רישיון נהיגה ישראלי במקום.
מיה פרח, חיילת בודדה שעלתה מבואנוס איירס, ארגנטינה המשרתת בחטיבת החילוץ וההצלה, השתתפה באירוע ואמרה: "אירועי ה-7.10 גרמו לי להחליט להתגייס ללוחמה. בימים אלו אני בטירונות ובאתי ישירות מההשבעה שלי כדי לא לפספס את היום החשוב הזה. אתם לא יודעים כמה עזרה היום הזה נותן לנו. אין לנו הרבה חופשים בצבא לסדר את הנושא בעצמנו. זה כל כך עוזר לנו. כדי לקבל את הרישיון יש צורך בתהליכים רבים ולא ידעתי מאיפה להתחיל. בזכות היום הזה אני מצליחה להסדיר את כל העניינים ביום אחד, כולל הטסט ולחסוך אלפי שקלים וזמן- משאבים קריטיים עבורי בתור חיילת בודדה."
לטובת היוזמה, הגיעו 38 מורי נהיגה מכל רחבי הארץ והעמידו בהתנדבות מלאה את רכביהם הפרטיים לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים,שנערכו על ידי בוחנים מוסמכים של אגף הרישוי. לאור המלחמה וגיוסי המילואים המתמשכים, צה"ל תגבר את הבוחנים האזרחיים בבוחני רכב צבאיים מטעמו, שסייעו בהעברת הטסטים.
אגף הרישוי שבמשרד התחבורה הקים עמדת רישוי מיוחדת במשרד הרישוי בחולון שבה ניתן היה להצטלם עבור רישיון הנהיגה החדש. אופטומטריסטים מוסמכים ביצעו בדיקות ראיה לבעלי הרישיונות ורופאים של אגף הרישוי הנפיקו אישורים מיוחדים הנדרשים כתנאי לביצוע הבחינה.
פקידות משרד הרישוי העניקו חותמת כשירות להמרת רישיונות ושיבצו את החייל למבחן שליטה מיידי. כל חייל שעבר בהצלחה את המבחן המעשי, הונפק לו במקום רישיון נהיגה ישראלי מטעם משרד התחבורה. במידה והחייל לא עבר את הטסט, יכול היה לבצע טסט נוסף. במידה והחיילים רצו לעשות שיעור ריענון לפני הטסט, יכלו לעשות זאת במקום עם אחד ממורי הנהיגה המתנדבים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "היום המיוחד הזה מאפשר לחיילים בודדים בסדיר ובמילואים, שעזבו את משפחותיהם ומולדתם כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל ורבים מהם נמצאים בלחימה, להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון נהיגה ישראלי במהירות וביעילות. זוהי חובתנו בפרט כלפי אותם חיילים לשפר את השירות ככל הניתן ולהקל עליהם. יוזמה זו היא ביטוי קטן של הערכתנו והוקרתנו לחיילים הבודדים ולתרומתם החשובה לביטחון מדינת ישראל, ממחויבותנו להמשיך ולסייע להם בכל דרך אפשרית".
הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל 'נפש בנפש': "רישיון נהיגה עבור החיילים הבודדים הוא כלי קריטי, שכן ההתניידות העצמאית חיונית עבורם לחיסכון בזמן, על מנת לבצע סידורים, קניות לבין וכן להתאווררות שחשובה מאוד, בייחוד בתקופה זו. הלחימה הממושכת רק הגבירה את הצורך בשירות זה ואנו מודים לאגף הרישוי במשרד התחבורה ולאכ"א בצה"ל על שיתוף הפעולה המדהים שיחסוך להם זמן רב וההתגייסות לטובת הצעירים והצעירות הללו שעלו ארצה לישראל ללא משפחה, מתוך אהבת המולדת ובחרו לקשור את גורלם עם מדינת ישראל, על ידי גיוס לצה"ל. זה המעט שאנו יכולים לתת להם חזרה".
מדברי מפקד מופת, אל"ם אייל יוסיפסקו: "החיילות והחיילים הבודדים, אשר לצד השירות הצבאי מתמודדים עם שגרת יומם באופן עצמי, ראויים לכל מעטפת ותמיכה. בוודאי במלחמה. היום הזה, הוא עוד נק׳ שיא בשותפות בין ארגונים ואנשים ע״מ לטפל טוב יותר בחיילים. מבקש להודות מעומק הלב לכל מי שנטל/ה חלק ביוזמה ובביצוע היום המרגש הזה".

קרדיט: יונית שילר
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדובר ביוזמה מבורכת שמטרתה לסייע לציבור החיילים הבודדים ולפשט עבורם את הליך המרת רישיון הנהיגה. המרת רישיון הנהיגה מהווה שיפור משמעותי בחופש התנועה שלהם ומאפשר להם ניידות וגמישות רבה יותר בישראל. משרד התחבורה מחויב לסייע בפרט בתקופה זו לחיילים הבודדים ככל יכולתנו ולהקל על השתלבותם בחברה הישראלית. נמשיך לפעול וליזום למען שיפור השירות עבור כלל אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה