רכב

בשורה לתושבי ירושלים וחיפה: זה השירות החדש בסופ"ש

אגד הודיעה כי תרחיב את שירות התחבורה השיתופי "אגד טיקטוק" שיפעל מעתה גם בסופי שבוע: אלו זמני הפעילות החדשים
מערכת ice | 
תל אביב, ירושלים, חיפה (צילום פלאש 90/ מנחם לדרמן, pixabay, unsplash)

חברת אגד הודיעה כי החל מסוף השבוע הנוכחי תורחב פעילות שירות "אגד תיקתק" בחיפה וירושלים, המאפשר נסיעה בהתאם להזמנה באפליקציה ייעודית, בדומה לשירות שמפעילה חברת "bubble " בגוש דן, כאשר בעת הזמנת השירות המערכת מחשבת את המסלול הכי קצר המחבר בין תחנות האיסוף ליעדים, ומייצרת את המסלול השיתופי המהיר ביותר.

בעקבות פניות של התושבים יפעל מעתה הישרות גם בימי שישי בין 6:30 ל-15:00, ובחמישי, עד חצות. בשאר ימות השבוע, השרות יתחיל בשעה 6:00 ויסתיים ב-21:00. המחיר בימי שישי ובחמישי בלילה יהיה 10 שקלים, ובשאר הימים המערכת תציג את מחיר הנסיעה בעת הזמנת הרכב, לפי פרמטרים שונים כאשר המחיר המרבי בשעות העומס  הוא  15 ש"ח לנסיעה.
 


ירושלים כעיר הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה בישראל, היא האחת הערים המרכזיות שסובלות מהפקקים והמשבר התחבורתי במדינה. לפי דו"ח של המכון לחקר ירושלים שפורסם ב-2019, 56% מהעובדים בעיר, מגיעים לעבודתם ברכב פרטי, לעומת 45% בתל אביב. כמו כן 58% מהירושלמים אינם מרוצים ממצב התחבורה בבירה. לפי הדו"ח, אזורי תעסוקה רבים בעיר מנותקים מתחבורה ציבורית יעילה וזמני ההגעה במרבית המקרים בתחב״צ לעומת רכב פרטי הוא כפול ומעלה.

יש לציין כי על פי נתוני משרד התחבורה, בחציון האחרון של השנה שעברה, רק כאחוז מנסיעות קווי אגד, המפעילה המרכזית של הקווים בירושלים, חרגו בצורה קיצונית מלוח הזמנים או לא בוצעו. יחד עם זאת ע"פ הדו"ח של המכון לחקר ירושלים , בשנה שנבדקה 2017, נתוני משרד התחבורה הצביעו על כ-2% במדד אי ביצוע נסיעה, על אף שבפועל לפי הדו"ח נמדדו יותר קרוב ל-9  אחוזי חריגה.




צילום מסך : דו"ח המרכז לחקר ירושלים
 


למרות זאת, יש לציין כי בימים אלה נמצאות בעיצומן עבודות להרחבה משמעותית של קו הרכבת הקלה, שצפוי להסתיים בשנים הקרובות, בהשקעה של יותר מ-20 מיליארד שקל לשלושה קווים, זאת לצד מספר פרויקטים תשתיתיים נוספים. כשבראיונות למספר כלי תקשורת הצהירו ראש העיר משה ליאון, ומנכ"ל העירייה איציק לארי כי "ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה