רכב

אילון מאסק: "המפעלים החדשים - תנורים של כסף". האמנם?

אילון מאסק היה יותר אופטימי בחודש שעבר, לפני שהחל בקיצוצים הנרחבים בטסלה. כעת, הוא עומד לפני תביעה ייצוגית של עובדים לשעבר
מערכת ice |  1
אילון מאסק, טסלה (צילום flickr/ Steve Jurvetson, pixabay)
שני מפעלי הרכב החדשים של טסלה הפסידו מיליארדי דולרים עקב השיבושים בשרשרת האספקה העולמית, ​​והשיבוש ייצור תאי הסוללות, בעקבות המחסור בקובלט מאז המלחמה באוקראינה.
החברה נתקלה בהגבלת יכולת הייצור שלה, ולמרות זאת אילון אמסק נתן בחודש שעבר התבטאות אופיינית ואופטימית. "מפעלי החברה בגרמניה ובטקסס הם תנורי כסף ענקיים". עוד הוא אמר כי "הדאגה העיקרית שלנו היא, איך נשמור על המפעלים פועלים כדי שנוכל לשלם לאנשים ולא לפשוט רגל?" הוא הוסיף כי הוא מצפה שטסלה תפתור את הבעיות הללו במהירות.
 
אממה, בשבועות שחלפו מאז הראיון, טסלה החלה בפיטורים שמאסק ציין שיוכלו להגיע עד 10% מכוח העבודה השכיר של החברה.  מאסק אמר באימייל מוקדם יותר החודש כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה וכי טסלה נאלצה להפחית את משכורותיה בכ-10%. יותר מ-20 עובדי טסלה לשעבר אמרו שהם איבדו את מקום עבודתם החודש, לפי פרסומים מקוונים וראיונות לתקשורת. 
לאחר מכן עובדי טסלה לשעבר הגישו תביעה נגד החברה, בטענה ש"הפיטורים ההמוניים" שלה מפרים את החוק הפדרלי. לטענת התובעים, לא נמסרה לעובדים הודעה מוקדמת על פיטורים. העובדים טוענים שהחברה לא פעלה לפי החוקים הפדרליים לגבי פיטורים המוניים המחייבים הודעה של 60 יום על פי חוק התאמת עובדים והסבה מחדש, נכתב בתביעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך להכיר את טסלה כדי לכתוב על טסלה
    עמית 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גילוי נאות אני מושקע בטסלה אתמול קפצה לי המודעה הזו...כן כן מבחינתי זו מודעה ולא כתבה הסיבה לכך שמי שלא מכיר את הפנדומנטאל של טסלה כנראה כבר ב2 דקות הראשונות אמר לעצמו "איזה חברה פח" אז אם אתם רוצים להכיר ולהבין קצת יותר לעומק מי זו טסלה כנסו לדף של מיכה.סטוקס
    סגור