רכב

תחבורה ציבורית בשבת? הנוסעים עם דעה חד משמעית

בעקבות ההודעה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, על סקר חדו"ש: 75% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. האם הרכבת הקלה תגרום למלחמה בין הדתיים לחילוניים?
מערכת ice |  6
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
על רקע הכרזתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, כי הורתה לחברת נת"ע, הבונה את הרכבת הקלה בגוש דן, לבחון את הפעלת הרכבת גם בימי שבת החל מנובמבר, מפרסמת עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון סקר חדש המצביע על תמיכה רחבה של 75% מהציבור היהודי הבוגר בישראל בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
על פי ממצאי הסקר שערך מכון סמית עולה כי בקרב התומכים 37% סוברים כי יש להתיר לממשלה לאשר תחבורה ציבורית בשבת ולהחליט על  הנתיבים, התכיפות והיקף השירות. 38% נוספים סוברים כי יש לתת לכל רשות מקומית להסדיר זאת עבור תושביה. רק 25% גורסים שיש לאסור בחוק תחבורה ציבורית בשבת. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה מגיע שיעור התמיכה לכ-95% ומעלה, 79% בקרב מצביעי ימינה ותומכים בכך גם 68% ממצביעי הליכוד.
כמו כן, תמיכה במהלך של שרת התחבורה מביעים גם 37% מהציבור המגדיר עצמו כדתי/דתי לאומי, 63% מהציבור המסורתי-דתי, 88% מהציבור המסורתי-לא-דתי ו-98% מהציבור החילוני.
מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב מסר בעקבות ממצאי הסקר כי "מאז הקמת עמותת חדו"ש אנו עוקבים אחרי עמדות הציבור בנושא זה, ורואים כי בניגוד לפוליטיקאים אשר נכנעים לתכתיבי המפלגות הדתיות, הרי רוב הציבור תומך בהנהגת תחבורה ציבורית בשבת, וכי זה אף אחד הנושאים החשובים ביותר לשינוי עבור רוב הציבור. יש לברך את שרת התחבורה על שהיא סוף סוף נוקטת צעד מעשי בכיוון הדרוש, וחבל שלא עשתה זאת מוקדם יותר".
 
הסקר בוצע טלפונית בין התאריכים 9-11 באוגוסט 2022 בקרב 800 איש כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות דגימה -3.5%
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בושה
    אריה 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעבר לאיסור ההלכתי זה גם פוגע במרקם המדפחתי אבא עובד בשבת כולם בבית, הגיע הזמן שנלמד שהשבת שמרה על עם ישראל לאורך כל הדורות נמנענו מחילול שבת ,אז ככה יום חופשי של אבא זה ראשון שני שלישי רבעי של אמא ,שישי שבת אצל הסבא והסבתא ,מתי ההורים יראו את הילדים, סעודת ליל שבת ימחק(שישי)
    סגור
  • 4.
    כואב הלב
    משה 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כואב הלב על רמיסת השבת בתהליך זוחל.כמה קיטרוג יהיה בשמים! חבל שאנשים לא יודעים מה היחס שצריך ואמור להיות ליום הקדוש הזה וחושבים רק על תועלתם האישית.
    סגור
  • 3.
    תודה רבה למירב מיכאלי ! במהרה בימינו א מ ן !! (ל"ת)
    אזרח 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    רכבת קלה בשבת
    רחל זלץ 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חידלו אחים יקרים שבת היא ציפור הנפש של עם ישראל ועל כך נאמר:מחלליה מות יומת אנא אנא אל תגרמו לרכבת הקלה להיהפך לרכבת הקללה
    סגור
  • 1.
    גם אני בעד
    חמינאי 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חיסול הישות הציונית לאחר שתתפרק מיהדותה
    סגור
  • אתה מפגין חוסר מודעות של ילד קטן - אתה רוצה שנהיה איראן (ל"ת)
    משה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור