רכב

קו הרכבת הקלה בת"א לא ייפתח השנה בשל תקלה

על פי החברה הממשלתית נת''ע, מועד הפתיחה החדש יכול להיות במרץ 2023. הסיבה לדחייה, לפי דברי החברה – תקלה במערכת הבטיחות של הרכבת

מערכת ice | 
תקלות ברכבת הקלה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
החברה הממשלתית נתיבי התחבורה העירונית בע''מ, הכפופה למשרד התחבורה ואחראית על קידום הרכבת הקלה בת''א, מסרה כי פתיחת הקו האדום שתוכננה לסוף נובמבר תידחה לשנת 2023, ככל הנראה בחודש מרץ.
 
לטענת החברה, ההודעה הרשמית טרם התפרסמה מכיוון שמשרד התחבורה מבקש שההודעה תצא רק כאשר יהיה תאריך רשמי למועד הפתיחה החדש של הקו. על פי גרסת נת''ע, הסיבה לדחייה בפתיחת הקו היא תקלה במערכת הבטיחות של הרכבת הגורמת לעצירות פתע בעת נסיעות המבחן של הרכבת. מומחים של חברת אלסטום הצרפתית שאחראית על מערכת הבטחון של הרכבת הוזעקו כדי לתת תמיכה בפתירת התקלה.
"אלסטום, חברת הבקרה של משרד התחבורה ונציגי נת"ע מנתחים את התקדמות הטיפול בתקלה כדי להבין מה האופציות וכמה זמן ייקח לתקן את התקלות", נמסר מהחברה הממשלתית. "הדחייה יכולה לנוע בין שבועות למספר חודשים, ואולי עד מארס בשנה הבאה. לא הוצאנו הודעת דחייה, מכיוון שמשרד התחבורה רוצה שקודם נסיים את העבודה על פתרון התקלה עם אלסטום, ואז ננתח את לוחות הזמנים מחדש ונבוא עם משהו קונקרטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה