רכב

אור ירוק: זו העיר הכי מסוכנת לרוכבי הדו גלגלי

הערים המסוכנות ביותר לרוכבי הדו גלגלי נחשפות. באור ירוק מזהירים, כמות הנפגעים בקרב הרוכבים נמצאת בעלייה מסוכנת
מערכת ice | 
תאונות אופנוע (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
עמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש שנים (2017-2021), בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר. מהנתונים עולה כי רוכבי הדו-גלגלי צריכים להיזהר בעיקר בגבעתיים שם 29% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים הם אותם רוכבים.
כאשר בוחנים במספרים מוחלטים מגלים כי העיר בה נפגעו הכי הרבה רוכבים היא תל אביב (2005 רוכבים). תל אביב נמצאת גם במקום השני באופן יחסי עם 25% מכלל הנפגעים בעיר. העיר הגדולה בישראל מדורגת במקום השני בכמות הנפגעים בסך הכול (862), אך רק במקום ה-14 באחוז הנפגעים (פחות מ-12%).
 
את הרשימה סוגרות קריית גת, רהט ובאר שבע עם 3% ואחרונה ברשימה היא ביתר עילית עם 1% בלבד.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים בכל שנה הייתה חייבת להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים במטרה לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".
יעקב הוסיף ציין כי "התשתיות בנויות עבור המכוניות ולא לוקחות בחשבון שיש גם כלים דו גלגליים בכביש. ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים מרובי התאונות והנפגעים בתאונות דרכים וליצור תכנית פעולה מקצועית להפחתת הנפגעים באותו נקודות תורפה. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים וביישום תכנית ארוכת טווח ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הרוכבים שנהרגים בכל שנה".
בשנת 2022 נהרגו 77 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים. מדובר על 22% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. באחוזים מדובר על יציבות, מדאיגה, בשנים האחרונות (בשנת 2021 – 85 הרוגים, 23%. בשנת 2020 – 68 הרוגים, 22%), אך בשנים קודמות המספרים היו נמוכים יותר. לדוגמה, בשנת 2016 היו 41 הרוגים שהינם 11% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה