רכב

למרות זיהום האוויר: התחנה המרכזית בת"א לא תפונה

האם מתחם התחנה המרכזית בתל אביב יתפנה מתישהו? משרד התחבורה נסוג מהתוכנית לפינוי התחנה, שהוגדרה כנפגעת זיהום אוויר. פתרון אחר לפינוי עדיין לא קיים
מערכת ice | 
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
באוגוסט האחרון פינוי התחנה המרכזית החדשה בתל אביב נדחה בשנה נוספת וזאת למרות ההבטחה של משרד התחבורה ועיריית תל אביב כי ב-2024 50% מהפעילות תרד למבנה שהפך למוקד זיהום, רעש ופשיעה וכעת נראה כי הפינוי יתעכב עוד הרבה יותר.
משרד התחבורה נסוג מהתוכנית לפינוי של התחנה בדיון שנערך היום (שני) בבית משפט העליון והודיעה כי לא יוקם מסוף אוטובוסים זמני במתחם פנורמה שבתל אביב, אליו היו אמורים להיות מופנים חלק מהאוטובוסים.
 
בתוכנית המקורית, של שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, פינוי התחנה המרכזית החדשה היו אמור להתחלק לשלושה מוקדים זמניים: מתחם פנורמה, מסוף סבידור במרכז העיר וחניון לילה לאוטובוסים במתחם הלוחמים וזאת עד לשנת 2024.
מדובר היה בפעימה ראשונה מתוך שתיים, כאשר השנייה הייתה צפויה להיות ב-2027 (במקור 2026) ולאחר הרחבת המסוף בפנורמה וזאת עד לבניית מסוף בן צבי הסמוך לצומת חולון. על פי ההערכות, הקמתו של מסוף בן צבי לקרות רק בעוד כ-15 שנה.
על פי ההערכות, השינוי בעמדת משרה התחבורה נובע מההתנגדות של השרה הנוכחית, מירי רגב, להקים את המסוף בפנורמה.
רק בשנה שעברה המשרד להגנת הסביבה הכריז על אזור התחנה המרכזית כמוכה זיהום אוויר ופינוי התחנה הינו לרווחת תושבי שכונות נווה שאנן ושפירא הסמוכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה