רכב

רכבת ישראל חושפת את הנתונים האמיתיים: העיוורים מקבלים מענה?

רכבת ישראל עם נתונים מעניינים ל"יום המודעות לעיוורים ולקויי ראייה" - בשנה האחרונה נסעו ברכבת כ-20 אלף נוסעים עם מוגבלות בראייה, גידול של 15 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
לכבוד "יום המודעות לעיוורים ולקויי ראייה" שחל היום (שלישי), מפרסמת רכבת ישראל את מספר הנוסעים עם מוגבלויות ובתוכם עיוורים וכבדי ראייה שהשתמשו בשירותיה. מחודש יוני 2022 עד מאי 2023 בוצעו ברכבת כ-20 אלף נסיעות של נוסעים עם מוגבלות בראייה לעומת 17,300 בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של מעל ל-15 אחוזים. זאת מתוך כ-57 אלף נסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, שבוצעו בתקופה זו.  
השירות ניתן לנוסעים כולל סיוע וליווי מפתח התחנה ועד לעלייה לרכבת ובירידה ממנה, וכן במהלך הנסיעה עצמה. במהלך תקופת הקורונה ניצלה רכבת ישראל את הירידה במספר הנוסעים ושדרגה משמעותית עשרות תחנות, בדגש על היבטי נגישות, ובין היתר הנגשה לכבדי ראייה ועיוורים. 
 
בשנים האחרונות מבצעת הרכבת הדרכות לכ-2,500 צוותי השירות: מנהלי תחנות, פקחים, דיילים, קופאים וכו'. ההכשרה כוללת התנסות מעשית כאשר העובדים מְלֻוִּים תחת כיסוי עיניים בתחנות הרכבת ועד לקרון, אותו מסלול בו הם מלווים אנשים עם עיוורון. בדרך זו, העובדים מסוגלים להבין באופן מיטבי את צרכי הליווי של אנשים עם מוגבלויות שונות, שכן הם חווים את הדרך מהכניסה לתחנה ועד לכניסה לרכבת מנקודת המבט של הנוסע. 
במקביל, פועלת הרכבת לשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לשיפור חווית הנוסעים עם מוגבלויות. בשנה האחרונה בוצעו פיילוטים עם מערכות שונות, במסגרתם הותקנו אמצעים טכנולוגיים בתחנות נבחרות שמאפשרות הכוונה קולית ייעודית לנייד האישי, האפליקציה מזהה את הנוסע העיוור כבר בהתקרבותו לתחנה ומסייעת לו להתנייד באופן עצמאי וחופשי. 
הרכבת הינה גוף תחבורה ציבורית בין עירונית מונגש, המפעיל כ-70 תחנות מונגשות באופן מלא, וכ-600 רכבות נוסעים מידי יום בהן קיים קרון נגיש. במסגרת השירות, משדרגת הרכבת באופן קבוע את מאפייני הנגישות בתחנות כגון התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, ליווי נוסעים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה