רכב

מרצדס עשתה טעות קריטית שעלתה לה בדליפת מידע - זה מה שנחשף

קוד מקור של יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית נחשף ברחבי הרשת בגלל טעות אנוש, ככל הנראה של אחד המפתחים, שהעלה לרשת מפתח פרטי, שנותן גישה לקוד שאליו אמורה להיות גישה מוגבלת
מערכת ice | 
הרכב החשמלי של מרצדס (צילום האתר הרשמי של מרצדס)
חברת מרצדס בנץ, הנחשבת כאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם, ובוודאי אחת הוותיקות שבהן, עשתה טעות שעלתה לה ביוקר וגרמה לדליפת מידע, אך למרבה מזלה של החברה היא התגלתה בזמן יחסית מהיר וכך הצליחו בחברה למזער את הנזקים.
חברת אבטחת המידע רד האנט לאבס, היושבת בלונדון, חשפה את המידע לטענתה, בחיפוש וסריקה גנרית ברחבי הרשת. המפתח הפרטי שאותו העלו לרשת, עלה לרשת "גיטהאב", שם מפתחים שומרים את שורות הקוד הרבות שהם כותבים, ואף יכולים לשתף אותו במסגרת העבודה או במסגרת אחרת שיבחרו.
הבעיה היא שהמפתח שהועלה לרשת, ככל הנראה בעקבות טעות אנוש, היה פתוח לעיני כל וכך חשפה החברה גישה למידע רב שאליו אפשר להגיע דרך אותו קוד מקור, שנותר פרוץ בעקבות הטעות.
 
טעות זו היא חריגה בנוף של חברות כמו מרצדס, שאחת התכונות הידועות בה היא חדשנות ושימוש בטכנולוגיות שנחשבות לחדישות ביותר. במרצדס אישרו לאתר טק קראנץ' כי אכן הטעות הזו נעשתה והיא אכן טעות אנוש. עוד הוסיפה דוברת החברה ואמרה שבחברה בודקים את הנתונים ואת המידע שדלף, ויינקטו בצעדים בהתאם לממצאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה