bdi spot

שוק התחפושות 2024: צמצום בהכנסות בעקבות המתחים הביטחוניים

המלחמה השפיעה לא רק על הכנסות שוק התחפושות אלא גם על הבחירות המובילות של התחפושות, אז מה היא התחפושת המועדפת ולמה? בדיקה מיוחדת על שוק התחפושות בצל המלחמה.
בשיתוף CofaceBdi | 
יואל אמיר מנכ"ל Coface Bdi (צילום יהודה סובול)
בחינת הכנסות השוק הצפויות לפורים 2024, מוערך כי בפורים השנה שוק התחפושות יציג הכנסות בהיקף של כ-126 מיליוני שקלים, קיטון של כ- 7% בהשוואה לשנת 2023, אז הסתכמו הכנסות השוק בכ-135 מיליוני שקלים.

ישנם מספר סוגי שחקנים המשווקים את מוצרי השוק, ביניהם: רשתות וחנויות צעצועים ומשחקים, חנויות הסטוק, וכן שחקנים אחרים, כגון רשתות מזון, ירידים ושווקים פתוחים. נציין כי שחקנים מקומיים רבים מחזיקים באתר המאפשר ביצוע רכישות מקוונות. כאשר לקראת פורים באתרים מקדמים את נושא התחפושות כולל הצגת מבצעים. חנויות הצעצועים והמשחקים צפויים להוות כ- 66% מהכנסות השוק בשנת 2024, ולהסתכם בכ- 83 מיליוני שקלים.
לדברי יואל אמיר, מנכ"ל חברת Coface BDi, "התנהלות המשק בצל המלחמה צפויה להביא לירידה בהכנסות שוק התחפושות. זאת על רקע צמצום באירועי פורים שונים מצד רשויות מקומיות, במגזר העסקי וכן במסיבות פרטיות. מנגד, חלה ירידה בהזמנת תחפושות מאתרי מסחר בינ"ל כגון אמזון ועלי אקספרס עקב חשש מעיכובים משמעותיים בקבלת התחפושות, תוך העדפה לביצוע רכישה מהשחקנים המקומיים. מבחינת סוגי התחפושות, השנה חלה עלייה דרמטית בביקוש לתחפושות של כוחות הביטחון, עד כדי כך שנוצר מחסור מסוים בקרב תחפושות אלה".
בשוק מגוון סוגי תחפושות, תחפושות ממותגות של דמויות ידועות ומוכרות כגון "סמי הכבאי", "באטמן", "הארי פוטר", "אלזה" ועוד. תחפושות לא ממותגות של דמויות כגון חייל, ליצן, שוטר ועוד. וכן אביזרים נלווים שונים לתחפושות כגון כתר, כובע, משקפיים, פאות, שרביט ועוד.
בחינת התפלגות הכנסות השוק לפי סוגי התחפושות מעלה כי בשנת 2024 תחפושות לא ממותגות צפויות להחזיק בנתח כספי של כ- 39% מסך הכנסות השוק, כ- 49 מיליוני שקלים. נתחם של תחפושות אלו עלה בעיקר בשל הזינוק בביקוש לתחפושות של כוחות הביטחון.
הערה: הניתוח אינו כולל רכישה באתרי אונליין בינלאומיים כגון אמזון, איביי, עלי אקספרס וכדומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה