bdi spot

מה הכי חשוב לעובד הישראלי במקום העבודה?

מה ישאיר את העובדים במקום העבודה? ואיזה פרמטרים הכי חשובים להם? כל התשובות בסקר המקיף וגדול בישראל שערכה BdiCode
בשיתוף CofaceBdi | 
משרות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
דירוג החברות ש"הכי טוב לעבוד בהן" הושק בשנת 2005 ע"י CofaceBDI ומפורסם מאז עם מגזין TheMarker בכל שנה בכנס משותף. הדירוג זוכה להתעניינות עצומה בקרב מנהלי החברות המובילות במשק. עוצמתו של הדירוג נעוצה, בין היתר, בכך שהוא גורם לחברות "להביט במראה" ולבחון את עצמן. בנושא חשוב זה, יש לחברות במשק וגם לעובדיהן נקודת התייחסות ייחודית חשובה המאפשרת להם להעריך את שוק התעסוקה בישראל.
השנה השתתפו בסקר מעל 300 אלף עובדים בישראל בחברות בינוניות וגדולות. זהו הסקר הגדול והמקיף ביותר שבוצע אי פעם בארץ בכלל, ובשוק העבודה בפרט. מהסקר ניתן ללמוד רבות על מערך השיקולים של העובד, ציפיותיו ושאיפותיו מהארגון בו הוא מועסק. מגוון הנתונים הרבים שמתקבלים במסגרת הסקר השנתי מאפשרים זיהוי וניתוח של תופעות מרכזיות ומגמות הקשורות בניהול המשאב העיקרי של המעסיק - העובדים.
במסגרת הדירוג, העובדים נשאלים על הפרמטרים החשובים ביותר עבורם ממקום העבודה. מניתוח עמדות העובדים לגבי חשיבות המשתנים עולה כי המשתנה שעמד השנה בראש מערכת השיקולים של העובד, בדומה לשנים הקודמות, הוא יחסי עבודה. לגבי הפרמטר השני בחשיבותו, העובדים מביעים חשיבות רבה לאופי ושיטת ההתנהלות מצד הממונים הישירים שלהם, ובהתאם, מידת החשיבות של ניהול ממונה ישיר נותרה גם השנה במקום השני.
השנה, על רקע ההאטה וגלי פיטורים במשק, נראה כי העובדים פחות לוטשים עיניים למקומות עבודה חדשים, תוך כדי שמירה על מקום העבודה הנוכחי. לנוכח זה, חשיבות יציבות תעסוקתית עלתה, ומשתנה זה עלה מהמקום ה-6 אשתקד אל המקום ה-4.
נראה כי מאז משבר הקורונה ולאחר ההתנסות המוצלחת של העבודה מהבית, במקביל לעלייה במודעות לאיזון בין זמן עבודה לזמן פנאי ומשפחה, החשיבות של משתנה גמישות בשעות העבודה עלתה משמעותית. משתנה זה הגיע השנה למקום ה-6 בדירוג החשיבות, זאת לאחר שב-2021-2022 דורג במקומות 9 ו-10.
עם הרצון למימוש עצמי והשינוי בסדרי העדיפויות של העובדים, משתנה השכר הגיע השנה רק למקום ה-7, הדירוג הנמוך ביותר לפרמטר זה אי פעם. משתנה אתגר מקצועי ממוקם במקום ה-3, בדומה לשנה שעברה, ומשתנה הגשמה עצמית ירד במקום אחד ומדורג השנה במקום ה-5.
כאשר בוחנים את המשתנים השונים על פני המגזרים העסקיים השונים (היי־טק, מסחר, תעשייה, שירותים ופיננסים), בולטת מאוד העובדה כי העובדים בכל המגזרים מעניקים לפרמטרים יחסי עבודה וניהול ממונה ישיר חשיבות גבוהה יותר מכל הפרמטרים האחרים (כאשר יחסי עבודה ממוקם ראשון וניהול ממונה ישיר מדורג שני). ממצא מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שעובדי ההיי־טק מעניקים חשיבות גבוהה לנושא גמישות בשעות העבודה שממוקם רביעי. לגבי נושא השכר, רק בקרב מגזר הפיננסים משתנה זה הגיע לחמישייה הראשונה (מדורג 5 בפיננסים).
 
 הצגת הפרמטרים הכי חשובים לעובדים

 
התפתחות הדירוג של פרמטרים נבחרים בשנים האחרונות
(מ- 1 עד 12, כאשר 1 הכי חשוב ו- 12 הכי פחות חשוב)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה