bdi spot

ירושלים VS תל אביב גם בנדל"ן: וכולנו מרוויחים מזה

הערים הבולטות בישראל, הבירה של כולנו והעיר האטרקטיבית שחיה ב"בועה" – ירושלים ותל אביב, נמצאות בימים אלו בעיצומה של תנופת בנייה והתחדשות, שמשנה את פניהן. באפריקה ישראל מגורים, חברת ייזום הבנייה מהגדולות בישראל מספרים, "מהפכת ההתחדשות והבנייה בהובלת ההנהגה המקומית של רשויות אלו, סוחפת אחריה את כלל הרשויות המקומיות בישראל"
אפריקה ישראל | 
תל אביב, ירושלים (צילום פלאש 90/ מנחם לדרמן, pixabay)
את העובדה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של "בנייה מחדש", לא ניתן לפספס –  מצפון ועד דרום, פרוסים אלפי אתרי בנייה, שעתידים להפוך לפרויקטי מגורים חדשים ומודרניים שישנו את פני הערים, ויתנו מענה לביקוש הגבוה למגורים במדינתנו הצפופה. בחברת אפריקה ישראל מגורים, ענקית ייזום הנדל"ן הפועלת מזה עשרות שנים בבניית בתי מגורים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל, מזהים כי תנופת הבנייה מתנקזת לשתי ערים מרכזיות, שרגילות לעמוד זו מול זו: ירושלים ותל אביב, הדוחפות יחד איתן את ההתחדשות במדינה כולה. "מעבר לעובדה שאלו ערים מרכזיות, אטרקטיביות ומגוונות, יזמי הנדל"ן רוצים לבנות בשטחן הודות לגישה תומכת התחדשות עירונית ובנייה ככלל, בה מחזיקה ההנהגה המקומית שעומדת בראשן", מציין תמיר לולו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אפריקה ישראל מגורים, "הגישה הזו, מספקת ליזם ביטחון לגבי הצפוי לו בעת הובלת הפרויקט, ובאופן טבעי שיתוף הפעולה מביא לידי קיצור משמעותי בהליך הבנייה".
אפריקה ישראל מגורים מובילה כיום 9 פרויקטים בשלבי בנייה שונים בירושלים ותל אביב, בהם פרויקטי התחדשות עירונית, תמ"א 38, פרויקטי ייזום ואפילו פרויקט שכירות ארוכת טווח, מורדות ארנונה בירושלים. לפי דבריו של תמיר, הפער המשמעותי במאפייני הבנייה בין שתי ערים אלו, הולך ומצטמצם במהלך השנים האחרונות, כשהבנייה המודרנית מאיצה את כניסתה אל העיר ירושלים. "אם בעבר העיר ירושלים התאפיינה במעט דירות, בנייה נמוכה ברובה ובניינים עם גמר מחופי אבן בלבד, כיום אנחנו רואים שינוי תפיסתי מובהק, עם פרויקטים רבי קומות הפרוסים בכל רחבי העיר, המשלבים גמר אבן המשלב קירות מסך ", הוא מציין. כדוגמה לפרויקט המגלם את שינוי התפיסה, הוא מציג את פרויקט "סביון  "VIEW של אפריקה ישראל מגורים, מגדל יוקרה בן 27 קומות, הנפרס על 100 מטר גובה ובו 194 יח"ד מסחר ומשרדים. לולו מדגיש כי הפרויקט טומן בו את "הטאצ' התל אביבי", יחד עם שימור צביונה של העיר ירושלים, והשיקולים המעסיקים את רוכשי הדירות בעיר, שברובם מהמגזרים החרדי והמסורתי, "החדש מתחדש בעוד הישן מתקדש", הוא אומר.
זווית נוספת של ההתחדשות הנדל"נית בבירה, מציגים באפריקה ישראל מגורים באמצעות שכונת הקטמונים, שכונה שנמצאת בעיצומו של תהליך התחדשות רחב, שצפוי להפוך אותה לשכונה תוססת ומרכזית בעיר. "עם תחילת בניית הפרויקט שלנו בשכונה, "סביוני קטמון החדשה", בו כ-120 יח"ד הנבנות על פי סטנדרט בנייה איכותי וגבוה, החלה בשכונה תנופת בנייה רחבה, שצפויה להפוך אותה לשכונה מודרנית, תוססת ומרכזית, כשזו נגישה למוקדי בילוי, פנאי, תחבורה ועוד של העיר. בין בתי המגורים הנוספים שיקומו בשכונת הקטמונים המתחדשת וסביבתה, לולו מתגאה בפרויקט קדמת גונן, הממוקם בין שכונת הקטמונים לשכונת מלחה בעיר, המגלם לטענתו את אבולוציית הבנייה בירושלים, "הפרויקט בו 5 בניינים בני 30 קומות, עם מעלה מ-1,000 יח"ד, מתוכנן על ידי האדריכל אבנר ישר, מהאדריכלים המובילים והמוערכים בישראל", אומר לולו. "הפרויקט מציג באופן חד וברור כיצד מאפייני בנייה חדשים ומודרניים משתלבים בתוך בניית המגורים החדשים עיר בירתנו, תוך שמירה על צביונה המיוחד", הוא מוסיף. למעשה, השילוב בין הבנייה הקדושה למודרנית, יחד עם הנגישות התחבורתית של הפרויקט הממוקם בסמוך לכביש בגין, היציאה לכביש, 16 ו-2 תחנות רכבת, מסמנים אותו כפרויקט משמעותי ואטרקטיבי בעיר ירושלים כולה.
בזמן  שירושלים משנה את פניה תוך שמירה על צביונה המיוחד והשורשים הירושלמים, מה קורה בעיר תל אביב? זו ממשיכה להתחדש "ללא הפסקה". "כמו שכולנו מרגישים ורואים בהגעתנו לעיר, היא נמצאת בעיצומה של בנייה מואצת, שבסופה יוקמו בתי מגורים המגלמים את הגיוון המאפיין אך ורק את העיר תל אביב", אומר תמיר לולו ומוסיף, "תל אביב היא בירת התרבות והוויה הישראלית, בה אפשר למצוא את שני קצוות ומנעדי המגורים, מהדירות הייעודיות לאוכלוסייה צעירה, רווקים ומשפחות קטנות, ועד דירות למשפחות גדולות ואוכלוסייה ותיקה. בימים אלו נמצא בשלבי בנייה פרויקט שמדמה את "הקלאסיקה" התל אביבית, ברחוב בלוך 39/41. הפרויקט שנבנה בקפידה בהתאמה למרקם העירוני של העיר תל אביב, הוא פרויקט בוטיק, הפונה אל אוכלוסיית רווקים, צעירים וזוגות יחידים, עם תמהיל דירות של 2-3.5 חדרים ופנטהאוזים. הקיצון השני שמציג את ההתחדשות והגיוון בעיר, הוא מתחם היוקרה מתחם DUO, המוקם בצומת הרחובות ארלוזורוב , אבן גבירול וז'בוטינסקי שצפוי עם הקמתו להוות כסממן מרכזי בנוף האורבני של תל אביב העתידית, הודות לגובה והחזות החיצונית של המגדלים בו. הפרויקט כולל צמד פרויקטי יוקרה, פרויקט DUO וסמל צפון. פרויקט DUO כולל שני מגדלי יוקרה המתנשאים לגובה של 50 קומות, עם 668 יחידות דיור חדשות ולצידם מתחם מסחר יוקרתי הכולל כ-12,000 מ"ר. מנגד, פרויקט סמל צפון כולל מגדל בן 50 קומות בן 266 יח"ד, ולצידו בנין בוטיק  בן 8 קומות.
אז לצד האתגרים והמאפיינים של שתי הרשויות הבולטות האלו, ירושלים ותל אביב, הן הצליחו לבנות להן זהות נדל"נית, עם בנייה שמותאמת לאוכלוסייה המתגוררת בה. "אני מייחל כי עוד ועוד רשויות מקומיות ימשיכו לשאת עיניים לשינוי שמתהווה בערים אלו, במטרה לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל, ולא פחות חשוב, להיערך לגידול האוכלוסייה הצפוי בה, מהמהירים במדינות ה-OECD.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה