bdi spot

64% מהעסקים מדווחים על ירידה בפעילות מאז פרוץ המלחמה

בדיקה מיוחדת על מצב העסקים והחברות בישראל בזמן הלחימה. על רקע המלחמה, חברת המידע העסקי Coface Bdi ערכה שאלון מיוחד בקרב 600 חברות ועסקים הפועלים במגוון תחומי פעילות במשק הישראלי

בשיתוף CofaceBdi | 
עסקים בזמן מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד, shutterstock)
במסגרת השאלון, המנהלים התבקשו להתייחס להשלכות המלחמה על פעילותם העסקית. ובין היתר נשאלו לגבי הירידה בהיקף הפעילות העסקית לנוכח המצב, האתגרים עמם הם מתמודדים, יציאה של עובדים לחל"ת, התגייסות למילואים ועוד.
לדברי חברת CofaceBDi, "השלכות המלחמה ממשיכות לתת את אותותיהן על המשק הישראלי, כאשר רוב החברות והעסקים מדווחים על ירידה בהיקפי הפעילות. המלחמה אשר פגשה את המשק במצב בעייתי של אי וודאות ורמת סיכון גבוהה יחסית, החמירה את מצבם של עסקים רבים, המתמודדים בין היתר עם מחסור בכח אדם, ירידה בביקושים, בעיות שינוע ולוגיסטיקה והתייקרות המשלוחים מחו"ל, ובמיוחד אמורים הדברים על העסקים הקטנים." 
במענה לשאלה האם ישנה ירידה בהיקף הפעילות, 64% מהמשיבים ציינו שישנה ירידה על רקע המלחמה.


במענה לשאלה האם חלה התאוששות בהיקף הפעילות בשבועות האחרונים ביחס לתחילת המלחמה, 50% מהמשיבים ציינו שהיקף הפעילות דומה לתחילת המלחמה או שאף חלה ירידה.

מבחינת הגיוס למילואים, כ- 68% מהמנהלים ציינו שגויסו אצלם עובדים למילואים, כאשר בקרב רוב החברות והעסקים שיעור העובדים המגויסים עומד על עד 10%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה