לורנט לוי: האופטיקאי שחולם לבנות את בית המקדש

מי זה לורנט לוי? הוא החל את דרכו עם חנות אופטיקה צנועה וכיום מחזיק ברשת עולמית ובנדל"ן בסכומי עתק. בין לבין, הוא מתכנן לפתח את הפריפריה וגם לבנות את בית המקדש השלישי. 
מערכת ice |  2
לורנט לוי (צילום פלאש 90)
לורנט לוי, יליד 1966, הוא איש עסקים ומיליארדר ישראלי-צרפתי. במקור מקצועו הוא אופטומטריסט, כשאת הונו עשה מרשת האופטיקה הבינלאומית אופטיקל סנטר (Optical Center). כיום הוא מתגורר בשכונת ממילא בירושלים ומזוהה גם עם תחום הנדל"ן בבירה. 
ביוגרפיה עסקית
לוי נולד וגדל בצרפת, להוריו היה אטליז. בראשית שנות ה-90, לאחר שהוסמך כאופטיקאי, הקים חנות אופטיקה ועזרי שמיעה בעיר בולון בשם אופטיקל סנטר. כיום, יותר מ-30 שנה אחרי, הפכה החנות לרשת משגשגת המונה כ-650 סניפים באירופה, קנדה וישראל, שוויה מוערך בלמעלה ממיליארד וחצי דולרים, ומחזור המכירות השנתי שלה המגלגל מאות מיליוני דולרים. בעשור שעבר נכנסה הרשת גם לארץ הקודש, כשהיעד הוא להפעיל כ־70 סניפים עד 2025.
לוי עלה ב-2005 לישראל עם אשתו ושבעת ילדיו, ובריאיון לפורבס ישראל סיפר כי "הבנתי שאין עתיד ליהודים בצרפת". מאז הוא מקדיש חלק ניכר מזמנו בעידוד העלייה לישראל ובתמיכה בעולים חדשים.
לצד רשת האופטיקה המצליחה, מחזיק לוי בנכסי נדל"ן בשווי מאות מיליוני יורו, והוא מרכז כיום את מאמציו בישראל בתחום זה מתוך תחושה של שליחות, לדבריו. בבעלותו כ־50 דירות יוקרה במרכז ירושלים, שאותן הוא משכיר ליהודים עשירים שמבקרים בארץ.
בנוסף, בבעלות לוי כ־30 נכסים, חנויות ומגרשים ברחבי ירושלים, וכן בנכס במרכז העיר שבו ממוקמת עמותת משכן הראייה שהקים (ובו הוא מסייע במימון מכשירי ראייה ושמיעה לנזקקים), המוערך ב־15 מיליון דולרים. נכס אחר שלו, כיכר המוזיקה בנחלת שבעה, שיפץ וחידש, והוא מוקדש לתחום התרבות – עם מוזיאון, גלריה, ובמה להופעות. בבעלות לוי גם מגרשים בהיקף של כ־150 דונם במושבה מגדל שעל שפת הכנרת, כשעל השטח מתוכנן להיבנות מלון פאר שיכלול 650 חדרים, מרכז קונגרסים, ספא ומגרשי ספורט. 
היעד: פיתוח הפריפריה
באותו ריאיון עם "פורבס ישראל", פירט לוי גם באשר לחזונו לפתח את הפריפריה הישראלית: "אני רוצה לתת פוש לצפון ולפריפריה", הוא הדגיש. "אין בישראל מספיק מלונות יוקרה בסטנדרט בינלאומי. לא תמצא פה כמו בחו"ל וילה של 300 מטר מרובע, ארוחות גורמה ופרחים שמונחים כל בוקר על הדלת. אני רוצה להביא את היוקרה לצפון והמלון שאני מתכנן במגדל יהיה ברמה אפילו גבוהה יותר ממלונות היוקרה הקיימים היום בישראל". 
בראיון לעיתון "מקור ראשון", סקר לוי את שאיפתו לתרום לבניית בית המקדש השלישי בירושלים, נושא שאותו הוא מבקש לקדם: "יש לנו מדינה, צבא לתפארת, כלכלה מודרנית, משטרה וכל מה שנדרש. כינון המקדש מחדש הוא יוזמה הומנית שתיטיב לאנושות כולה, שתוכל סוף־סוף לשוב אל מקור הרוח שלה".
הרזומה של לוי, כולל גם כתיבת ספר: "שבע המפתחות להצלחה", הסוקר את הדרכים שהביאו להצלחתו. לוי גם אוהב לשיר, וכשמזדמן לו, הוא עולה הבמה בכיכר המוזיקה חמוש בגיטרה שר ומנגן. תחביב אחר שלו הוא כדורגל, ובראשית 2022 אף עלה שמו כמי שמועמד לרכוש את מועדון בית"ר ירושלים מידי משה חובב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בגלל אנשים כמוהו חורבן הבית יגיע מהר מהצפוי
    אור 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשיחיים אוכלים אותנו מבפנים ועוזרים לאוייבינו שמבחוץ.
    סגור
  • 1.
    ישנו מודל מדוייק לבניית המשכן, למדינה יש כסף
    תושב חכם 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך זה צריך לבוא מהתושבים. ויקם משה את המשכן. תושב חכם ישראל.
    סגור