קריירה ולימודים

חזרתם לעבודה מחל"ת? אולי תהיו זכאים למענק של 9,000 שקל

ארגוני המעסיקים גיבשו מתווה כדי לפתור את בעיית העובדים בחל"ת המסרבים לשוב לעבוד ומעדיפים דמי אבטלה. ההצעה: מענק לחוזרים בסך 9,000 שקל, אך לא על ההתחלה
שרון טל | 
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
לאחר שהמדינה אישרה דמי אבטלה עד יוני 2021, עובדים רבים מעדיפים להישאר מובטלים מאשר לשוב לעבודה בשל פער זניח בין דמי האבטלה לבין שכרם, מה שהביא למצב שהמעסיקים מתקשים למצוא עובדים בתחומים מסוימים. כעת מסתמן פתרון אפשרי לבעיה.
נשיאות המעסיקים והעסקים, ארגון הגג של המעסיקים בישראל, הכולל את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות החקלאים ולשכת רואי החשבון, הגישה הערב (א') תוכנית יציאה מהמשבר הכלכלי, לשר האוצר, ישראל כ״ץ, לבקשתו. על פי הצעת המעסיקים, המדינה תיתן מענק של 9,000 שקל לכל עובד על מנת שישוב לעבודה, ובכך תמנע תשלום דמי אבטלה לחודשים ארוכים.
על פי המנגנון המוצע, עובד שיחזור מחל"ת ויועסק במשך שלושה חודשים במקום עבודתו, אצל מעסיק חדש או קיים, יקבל מענק של 9,000 שקל לרבעון. המעסיקים מציעים ליישם את המנגנון על ידי מערכת הרישום של הביטוח הלאומי, במסגרתו העובד יידרש להביא אישור מעסיק על חזרה לעבודה ותקופת העסקה רציפה של שלושה חודשים.
עוד מציעים המעסיקים מסלול פיצויים מרכזי לעסקים בגין פגיעה בפעילות הכלכלית, פעילויות להקלה על תזרים העסקים, החזרת מערכת החינוך לגיל הרך, הגדלת הביקושים הציבוריים למגזר העסקי בישראל ועוד.
יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״הסגר השני שנכפה על כלכלת ישראל עלול להפוך את ישראל לאזור אסון כלכלי. המגזר העסקי כולו שספג מחודש מרץ פגיעה משמעותית בפעילות, מגיע חבול ובמצב קשה לסגר הנוכחי, מה שהופך את המצב הנוכחי למסוכן בהרבה מהמציאות שהתמודדנו מולה בסגר הראשון. זה הזמן לשלב כוחות - מעסיקים, ממשלה ועובדים כדי להלחם בחורבן הכלכלי שהקורונה ממיטה עלינו״.
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: "זוהי תכנית מקיפה ומאוד ממוקדת, על אף שכוללת מס' סעיפים לא מועט. יחד עם זאת, משרד האוצר ישכיל לעשות אם ילמד היטב תכנית זו על כל פרטיה, משום שזוהי בדיוק התכנית שיכולה באמת לסייע למשק להחלץ מהשבר בו הוא נתון בתום הסגר הנוכחי, ואפילו קודם שיסתיים הסגר הנוכחי. התכנית שאובה מהרבה ניסיון עסקי והבנה מעמיקה של הצרכים האמיתיים של המגזר העסקי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה