קריירה ולימודים

אחרי דיון עצבני במיוחד: מערכת החינוך נפתחת, מתווה הקניונים יאושר מחר

קבינט הקורונה הכריע בשעות הלילה המאוחרות כי ב-29.11 יחזרו לבתי הספר תלמידי התיכונים ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים, מהבוקר: תלמידי ה'-ו' חוזרים לספסל הלימודים. ואילו מהקניונים ייכללו בפיילוט?
כפיר אדר | 
לימודים (צילום שרון טל)
בתום דיון ממושך, שרי הקבינט אימצו את התכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. ב-29.11 יחזרו לבתי הספר תלמידי התיכונים ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים. 
הדיונים שהתנהלו בצעקות הגיעו להכרעה דרמטית במהלך שעות הלילה המאוחרות, כאשר שרי קבינט הקורונה אימצו את המתווה של שר החינוך יואב גלנט לפתיחת מערכת החינוך בערים שבהן התחלואה הנמוכה - דהיינו כאלו המוגדרות כירוקות או כצהובות.
שלבי המתווה שאושרו בקבינט הם כדלקמן - תלמידי בתי הספר התיכוניים (כיתות י' עד י"ב) יחזרו כבר בראשון הקרוב לבתי הספר ותלמידי חטיבות הביניים יחזרו ביום ראשון שלאחר מכן. בנוסף לכך, השרים אישרו גם את ההחלטה העקרונית לפתוח כבר הבוקר הזה את כיתות ה'-ו', כאשר תהיה בדיקה מאסיבית לתלמידים וצוותי ההוראה.
קיימת ביקורת אדירה על מקבלי ההחלטות בעקבות העובדה שהלימודים הושבתו לתקופה כה ארוכה, החל מהגנים, דרך הכיתות הנמוכות בבתי הספר ועד הלימודים האקדמיים. יש מומחים שטוענים כי מדובר בטעות וכי מדובר במחיר שעדיין לא התברר ויתכן שניתן יהיה ללמוד עליו רק בעוד כמה שנים.
 
שר החינוך יואב גלנט כתב בפייסבוק הרשמי שלו: "תלמידות ותלמידים יקרים - בשעה טובה כולכם חוזרים לבית הספר - ללימודים, למורים ולחברים. המנהלים והמורים ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך השונים ויחד עם גורמי הבריאות נגדיל את היקף הבדיקות לתלמידים ולצוותי ההוראה, כדי לשמור על בריאותם. תודה לראש הממשלה ולשרי הקבינט על התמיכה. לכם, התלמידים היקרים לנו מכל, נותר רק להכין את הילקוט".
‏בתוך כך, קבינט הקורונה אישר את הפיילוט לקראת פתיחת הקניונים. במהלך היום (שלישי) אמורות לקבל אישור התקנות וכבר מחר ככל הנראה הוא יצא לדרך עם פתיחת 15 קניונים למשך שבוע.
הקניונים שייפתחו במסגרת הפיילוט שאישר קבינט הקורונה הם קניוני קבוצת עזריאלי - איילון, חיפה ומודיעין, קניוני קבוצת מליסרון באר שבע, חיפה והקריון וקניוני קבוצת גזית גלוב - יקנעם, כפר סבא וראשון לציון. זהותם של שישה קניונים נוספים תיקבע באמצעות קול קורא שיפרסם משרד האוצר.
דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר, פנה לחברי ועדת קבינט הקורונה: "אנו מקווים שגם חברי קבינט הקורונה מבינים שהסנטר חייב להיכלל בפיילוט המדובר, שכן מדובר בעסק פרטי המהווה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית והוא מייצג את כל המרכזים המסחריים בישראל. שטח הקניון העצום, בו מתבצעת בשגרה החלפת אוויר צח, מחולק ל-2 מבנים ו-8 מפלסים, כך שגם בכמות מבקרים גדולה, לא מורגשת צפיפות. בסנטר פועלים כ-320 עסקים שכמחציתם הם עסקים פרטיים, שסוף סוף יחזרו לעבוד ואיתם כ-2,000 עובדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה