קריירה ולימודים

וועד עובדי פסגות לממונים על שוק ההון והתחרות: עיצרו את מיזוג פסגות ואלטשולר שחם

לטענת המוחים שמאיימים במימוש סכסוך העבודה, המיזוג המתוכנן יהווה פגישה קשה בתחרות בענף, קיים חשש לפיטורי כ-750 עובדים. יו"ר הוועד: "לא ניתן יד למהלך הפוגע באחת בציבור העובדים ומתעלם מן ההסכם הקיבוצי בפסגות"
כפיר אדר | 
בניין פסגות (צילום אלכסנדר כץ)
וועד העובדים בחברת פסגות, המאוגד בכוח לעובדים פנה היום (שלישי) לממונה על שוק ההון משה ברקת ולממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין בדרישה לעצור את המיזוג המתכונן בין אלטשולר שחם לפסגות. הנהלת פסגות הודיעה לנציגות העובדים על כניסה למשא ומתן בעניין המכירה הצפויה של הפעילות ושל בית ההשקעות. 
שלומי לוגסי יו"ר ועד העובדים הסביר: "מתחת לרדאר הציבורי, הטרוד במשבר כלכלי חסר תקדים, נרקם מהלך שעשוי לשנות דרמטית את שוק ההון. מן המידע  שהגיע אלינו עולה, כי האיחוד המתוכנן בין שני בתי ההשקעות הגדולים בישראל יכלול מחיקת תפקודה של פסגות  כבית השקעות עצמאי. ברור כי העלמת שחקן מרכזי כל כך,  מקטינה דרמטית את התחרות בשוק, ומייצרת גוף בעל כוח לא פרופורציונאלי בשוק ההון - ובתחום הגמל במיוחד".
"וחמור לא פחות- כ-750 העובדים בפסגות נמצאים עכשיו, בעיצומו של משבר הקורונה, בחוסר וודאות באשר לעתידם בחברה.  לא ניתן יד למהלך הפוגע באחת בציבור העובדים ומתעלם מן ההסכם הקיבוצי בפסגות". ועד העובדים קרא לממונה על שוק ההון ולממונה על התחרות להיפגש עימם. "עובדות ועובדי בית ההשקעות פסגות הם היחידים שיכולים להעיד ממקור ראשון על החשיבות שבשמירה על פסגות כבית השקעות עצמאי ועל היתרונות של התחרות בין בתי ההשקעות השונים הפועלים בישראל כיום", נכתב לשני הממונים".
במקביל פנה ועד העובדים להנהלת פסגות ולהנהלת אלטשולר שחם והבהיר כי העסקה לא תוכל לצאת לפועל, כל עוד לא יובטח בטחונם התעסוקתי של העובדים והמשך העסקתם, במסגרת הסכם קיבוצי שיסדיר את כל היבטי עסקת הרכישה, שאלטשולר שחם תהא צד לו.
במרץ 2020 הכריז הועד סכסוך עבודה כנגד מהלך מכירה חד צדדי בפסגות. "מהלך המיזוג לא יתבצע מעל לראשם של העובדים. לא נאפשר מהלך שמשמעו פיטורים או פגיעה בזכויות ,וכל ניסיון לכפות על העובדים מהלך פוגעני וחד צדדי יביא למימוש סכסוך העבודה". מסכמים בוועד עובדי פסגות.
פסגות הגיבה למהלך: "כל שיח עם הועד בנוגע לעיסקה במידה ותהיה יתנהל ישירות מול הנציגות ולא דרך התקשרות. נקבעה פגישה לשבוע הבא בין ההנהלה והנציגות ושם תתקיים ההידברות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה